Koelingsprobleem Astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Koelingsprobleem Astra F

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216875
    Bulldog01
      Lid sinds:
      31 January 2010

      Sinds kort ben ik in het bezit van een Astra f 1.4 uit 1995. Deze auto kwam niet op temperatuur op de meter dus een nieuwe thermostaat gekocht. Deze heb ik gecontroleerd en hij gaat helemaal open. Na montage komt de auto bij stationair wel op temperatuur volgens de meter maar bij het rijden komt de meter maar net boven het blauwe gebied uit. Ook bij gasgeven bij stationair gaat deze weer naar beneden tot het blauwe gebied. Aan de kop kan het ook niet liggen want ik heb deze laten reviseren dus hij heeft nu een goede kop met een nieuwe koppakking.
      Nu is mijn vraag is dit normaal bij een 1.4 astra of anders wat kan het probleem nog meer zijn. Volgens mij krijgt de auto teveel koeling.

      Groetjes Bulldog

      #17602152
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        draaid je koel vin niet steeds vol mee ??? zender schakelaar zit onder in de radiateur ???mocht hij mee draaien trek de stekker er even af en kijk dan .

        wat voor een thermstaat ???? ik hoop een 92 graden heeft hij echt nodig hoor .

        kontroleer of haal een nieuw temparatuur zender kost niet zoveel.

        dit zijn de dingen die je ff zou kunnen nazien .

        en anders even de ouder wetse manier dek een deel van je radiateur af met een stuk karton en kijk dan wat hij doet.

        wij hebben hier een16 i 8 klepper astra F en komt met dit weer ook maar net uit het blauwe vlakje en ook daar is na een kapotte kop pakking alles hersteld.en wij hebben momenteel ook de helft van de radiateur afgedicht gaat perfect .

        bert

        #17602153
        Bulldog01
          Lid sinds:
          31 January 2010

          De koelvin draait niet continue mee en er zit idd een 92 graden thermostaat in.
          De thermostaat is idd een 92 graden.

          Waar zit de zender voor de temperatuur die kan ik nog wel eens gaan checken en anders moet ik id maar even ouderwets gaan doen.

          Groetjes Bulldog

          #17602154
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            meestal zit de temp zender bij of op het thermostaat huis is een klein messing dingetje met EEN draadje er op .

            bert

            #17602155
            Bulldog01
              Lid sinds:
              31 January 2010

              Ik ga het nakijken laat het nog weten.

              Groetjes Bulldog

              #17602156
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                temp sensor zit achter de dynamo op 1e inlaatbuis.

                is het systeem goed ontlucht??

                en ja ook nieuwe themosstaten zijn wel eens kapot.

                heb je de nieuwe met een temeratuurmeter gecontroleerd??

                Willem

                #17602157
                Bulldog01
                  Lid sinds:
                  31 January 2010

                  Het systeem is niet ontlucht. Hoe gaat dat in zijn werk bij deze motor?

                  De nieuwe thermostaat is idd gecontroleerd voordat ie erin ging.

                  Groetjes Bulldog

                  #17602158
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    normaal vanzelf..

                    maar even helpen kan geen kwaad, flink knijpen in de dikke koelslangen bij warmdraaien..

                    en voelen of de radiateur over gehele vlak warm word.

                    Voel ook bij welke temperatuur de bovenste radiateurslang warm word.

                    Ik verdenk de therosstaat van defectheid.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.