koelings probleem mv6 3.0

Forumindex Forums Modellen Omega koelings probleem mv6 3.0

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226199
    xr1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2006

      Met mijn mv6 uit 1998 heb ik een koelings probleem ,auto komt mooi op temperatuur,maar met stadsverkeer gaat hij bijna naar het rood ,de kleine ventilateur slaat netjes aan maar als ik de climatecontrol op bv 20graden zet gaat hij in het rood, wat mij opvalt is dat de 2 grote ventilatoren nooit draaien .En als de motor het warm heeft en ik zet de motor uit dan draaien ze ook niet na.[de kleine ook niet trouwens]
      En worden de 2 grote ventilatoren aan gestuurd door een sensor in de radiateur

      wie o wie

      gr berry

      #17731684
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        Die worden door twee sensoren aangestuurd. Die zitten aan de bestuurderskant in de radiator eentje boven en andere net onder het midden.
        Heb je niet een zekering door???

        Clima control zal de airco wel in werking zetten vandaar dat de temp omhoog gaat.

        Gr Jack

        #17731685
        xr1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          Hoi Jack

          De zekering is nog heel,weet je welke sensor het is voor de 2 grote ventilatoren,de bovenste of de onderste van de radiateur
          gr berry

          #17731686
          svdk20
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 August 2009

            beide sensoren hebben hier mee te maken.

            #17731687
            RAL
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 September 2008

              berry

              de twee oranje relais even doormeten of onder spanning zetten, zijn deze goed?
              dan het thermokoppel in de radiateur vervangen het gaat om de bovenste aan de rechterkant de onderste is voor de lage toeren, ook deze is door te meten! vanaf 98 graden moet hij doorgeven.
              meen dat hij €56,- was.

              #17731688
              Mickel_MV6
                Lid sinds:
                6 March 2007

                Die 2 voorste horen altijd te draaien als je je airco aan hebt.

                Zitten meerdere zekeringen voor al deze ventilatoren, kijk ook goed je hoofdzekeringen na.

                #17731689
                xr1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2006

                  Ralf ,ik heb de 2 oranje relais los gehaald en met een stukje draad door verbonden toen gingen alle 3 de ventilatoren draaien klopt dat.
                  Zal vanavond kijken of ik tijd heb voor de thermokopels tebekijken ,kun je zo lekker bij:sleeping
                  gr berry

                  #17731690
                  Jack-omegax3.0xe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 September 2007

                    vervang je relais maar.

                    Gr jack

                    #17731691
                    xr1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2006

                      Jack ,ben ik het “gelukkige” bezit van nog een omega, dus heb de relais daar uit gehaald en omgewisseld maar geen resultaat wat mij opviel is dat de ventilatoren wel draaiden zonder relais:o
                      Voor dat ik de verkeerde relais heb gepakt het waren de 2 oranje met het opel nummer 90459640 12v 40A
                      Heb de auto nu op de brug staan om de boel uitgebouwd zodat ik bij de 2 sensors kan waar je zo heerlijk bij kunt

                      gr berry

                      #17731692
                      xr1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2006

                        Probleem opgelost het was de onderste sensor in de radiateur :D

                        gr berry

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.