Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Koekie’s Ascona BCC DriftAuto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2010 om 22:23 #17583482
leuk project lekker bezig ga zo door
13 februari 2010 om 22:45 #17583483origineel gepost door manta_dennis
Ziet er goed uit Koekie. Kom van de week nog ff langs bij jullie in de schuur. :agentdas best Dennis neem gelijk die grilspoiler ff mee:vertag
origineel gepost door hillclimber16V
Goed voorbeeld van het verstevigen van de
torens in de voorvleugels.Las jij dit in één keer af op puntlassen na elkaar.
Met de TIG of halfautomaat?Zelf denk ik een versteviging aan te brengen in de
kadett-c met een buis te zetten tussen de top van de
kegel en vast geschroefd aan de dwarsbalk waar de
motorsteunen op liggen.puntlas met mig/mag en er zit ook nog een buis tussen de schokdemper torens
18 februari 2010 om 19:07 #17583484Maar weer es een updeet :biggrin:
Schokdemper torens aan de kooi geschoort en een veerpootbrugje gemaakt,
en nieuwe beugel voor de radiateur gemaakt
18 februari 2010 om 22:40 #17583485wordt en best stug CCtje dit :wors:wors:wors:wors
al rij je over een postzegel ga je het al voelen:jerry
19 februari 2010 om 17:45 #17583486Dat hoop ik wel,maar nou hou ik wel op er zitten nu zat buizen ingelast,…..straks wil die niet meer vooruit met al dat gewicht:jerry
19 februari 2010 om 19:40 #17583487Ren je zelf toch effe een paar keer rond de kerk, scheelt ook al wat:jerry
19 februari 2010 om 19:43 #17583488ga jij mij nou vertellen dat ik te DIK ben:fy1:fy1:fy1
dat kan niet want dan moet ik weer een andere stoel kopen die heb ik net met de pers breder gemaakt :jerry
19 februari 2010 om 19:47 #17583489gaat lekker met de driftwagen koekie
19 februari 2010 om 19:53 #17583490Echt wel netjes, ben zeer benieuwd naar het eind produkt.
20 februari 2010 om 16:25 #17583491Super project, ziet er heel netjes uit, ik ga dit project volgen kan ik veel van leren:)
20 februari 2010 om 17:54 #17583492Super, gaat lekker jongens…
Idd wordt lekker stug zo.Heej een mini…. Zijn jullie hier nog leuke dingen mee aan het doen.
20 februari 2010 om 18:51 #17583493@cooperdude,nee is een beunklusje van GJ:vertag
maareuh,vandaag weer druk geweest en hij staat in de grondverf :D
en nu de binnenkant helemaal schuren en wit sauzen:thumbup
20 februari 2010 om 21:31 #17583494ook hier goed bezig!! maar zie een verschil met die van Sik, mbt het 4link systeem, jij hebtvoor de buitenste draagarmen heel nieuwe bev. gemaakt in de bodem waar normaal de bank zit en Sik heeft die buitenste, voor zover ik zie, op de originele plek zitten. Heeft dit te maken met dat jij de schokdempers en veren in 1 hebt zitten of is dit een verschil tussen cc en coupe??
en ook hier maar de vraag, waarom is de tunnel ter hoogte van de bank vergroot, is dit omdat ie heel laag komt te liggen??
ow ja, ik zie dat julli de bovenste bevestiging van het voortrein massief hebben gemaakt, moet je dan ook niet die van de draagarm die op de chassisbalk vast zit ook niet massief maken?? dan zit de complete as strak tegen het chassis aan ipv alleen daarboven.mar keep up the good work:thumbup
20 februari 2010 om 21:32 #17583495maak je hem niet te mooi om mee te rijden? haha nee grapje:D echt goed bezig. die veerpoot versteveging op de chasisbalk is wel goed bedacht. breng me op ideén voor mijn volgende project.
ga zo door!! groetjes
20 februari 2010 om 21:35 #17583496@Kale gek,
Die bakken in de bank zijn voor de bovenste reacktie armen en de onderste zitten op de orginele punten aan de bodem bevestigt.
Ik heb idd nieuwe buitenste/onderste reactie armen gemaakt ivm die coilovers verder is het principe hetzelfde.
@Schuitje,
Ja dat zei een maatje van me vanmiddag ook al”staks durf je er niet meer mee te driften”,…….maar da denk wel:jerryeneuhh, daar is het forum voor,…..ideetjes:thumbup
20 februari 2010 om 22:34 #17583497http://i425.photobucket.com/albums/pp338/Koekie_02/driftbak42.jpg
bedoelde eigenlijk deze aanpassing aan de tunnelbak de ronding is hoger gemaakt of zie ik dat verkeerd???
Maar die bakken voor die stangen moeten deze zo groot of kunnen ze ook kleiner??
Zal het binnekort weleens een x met zo’n driftdagje komen bekijken vaak vallen er dan wat meer kwartjes:angel
20 februari 2010 om 22:51 #17583498tunnel is idd groter anders loopt de tussenas tegen de bodem alstie verlaagt is,doen ze bij een 400 ook zo
en die bakken kunnen wel kleiner kijk maar eens bij rick ophuis z’n project bij ascona
21 februari 2010 om 03:00 #17583499ok, word ie flink verlaagd dan, heb met de mijne (volgens mij) nog geen last gehad dat die ertegenaan komt, of scheelt t of je wel of geen staartstuk hebt.
En ik dacht dat ik t bij jo al had gezien, die had de bakken ook meer naar t midden toe. En hoe bepaal je de hoek van die trekstangen? Zag op een site dat de hoeken ook verschil maakte in wegligging. Is t niet mogelijk om ipv bakken steunen op de bodemplaat te lassen of wordt dit te zwak?
21 februari 2010 om 09:29 #17583500die stangen hebben geen hoek,die staan recht tov de as en verder naar binnen kan ook dan heb je minder last van de chassis balken bovenaan bij de veerschotels .
21 februari 2010 om 12:00 #17583501kijk aan, dat wordt mooi strak zo te zien.
ga je em zelf spuiten of laat je dat doen?en jij hebt een volvo 740 as? hoe breed is die? ga zaterdag een volvo as voor mijn kadett halen, alleen ben ik er nog steeds niet helemaal uit of ik een 240 of 740 neem.
succes ermee!
21 februari 2010 om 13:07 #17583502we gaan em zelf spuiten,das mooi zat voor het driften.:D en goedkoper:vertag
Ik zou in jou geval een 740/940 as pakken ivm je uitbouw ik denk dat een 240 as dan wel erg smal uitvalt.
Hoe breed weet ik niet precies maar ongeveer 6 à 7 cm breder als een manta as.21 februari 2010 om 13:34 #17583503origineel gepost door Kale gek
ok, word ie flink verlaagd dan, heb met de mijne (volgens mij) nog geen last gehad dat die ertegenaan komt, of scheelt t of je wel of geen staartstuk hebt.En ik dacht dat ik t bij jo al had gezien, die had de bakken ook meer naar t midden toe. En hoe bepaal je de hoek van die trekstangen? Zag op een site dat de hoeken ook verschil maakte in wegligging. Is t niet mogelijk om ipv bakken steunen op de bodemplaat te lassen of wordt dit te zwak?
ik moest zelfs een sparing maken in het dwarsbalkje boven de as anders kwam die daar tegen aan,zo hoog zit de as in de koets
21 februari 2010 om 15:19 #17583504ja ik zie nu ook goed hoe laag.. uitlaat gaat net niet de grond raken… zo laag word de mijne niet, is iets te voor de weg…
mar ik meen dan de 740 as 9 cm breder is als de manta as en de 240 as is 1 of 2 cm smaller dan de manta as.21 februari 2010 om 15:33 #17583505Wauw
en het lijkt zo allemaal zo makkelijk :thumbup
21 februari 2010 om 19:55 #17583506origineel gepost door Kale gek
ja ik zie nu ook goed hoe laag.. uitlaat gaat net niet de grond raken… zo laag word de mijne niet, is iets te voor de weg…
mar ik meen dan de 740 as 9 cm breder is als de manta as en de 240 as is 1 of 2 cm smaller dan de manta as.een manta as is al smaller dan een d kadett as, en ik moet aan beide kanten 10cm breder bij mijn kadett:wtf
dan weet ik genoeg, moet gewoon een 740 as worden:cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.