Koekie’s Ascona BCC DriftAuto

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Koekie’s Ascona BCC DriftAuto

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 472 reacties.
25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 473)
  • Auteur
    Berichten
  • #17583808

    sik
    Participant
    • Topics 19
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 July 2004

    [youtube:yuzfcqtx]http://www.youtube.com/watch?v=L3IZ3GxbycE[/youtube:yuzfcqtx]

    #17583809

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Doetie goed die Christian :vertag

    #17583810

    schuitje
    • Topics 10
    • Reacties 1089
    • Offline
    • Lid sinds:
      28 April 2009

    zeker :thumb ziet er goed uit

    #17583811

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Zo,na een week stoeien met de bedrading van de 960 kan de auto weg ik heb het gedeelte voor de motor eruit (volgens mij :hmmz )

    #17583812

    rabbitopc
    • Topics 50
    • Reacties 1122
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2008

    dat gaat goed niet ? met een omega b driften ?

    is het aan te raden , een omega b drift auto ?
    met hoeveel vermogen rijd je nu ?

    #17583813

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Gaat heel prima,op droog komtie wel wat te kort maar verder heel best.
    Die witte heeft 170 pk is een 2.5xe
    Mijn volgende word zeker een Omega in ieder geval :D

    #17583814

    rabbitopc
    • Topics 50
    • Reacties 1122
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2008

    @koekie wrote:

    Gaat heel prima,op droog komtie wel wat te kort maar verder heel best.
    Die witte heeft 170 pk is een 2.5xe
    Mijn volgende word zeker een Omega in ieder geval :D

    heb even gegoogeld en een omega b c20let gaat ook wel aardig van zijn plek af.

    succes met je projecten iig :thumb

    #17583815

    CQPV6
    Participant
    • Topics 13
    • Reacties 520
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 October 2008

    @koekie wrote:

    Weer even een update voor de BCC,
    Donor is gevonden,een Volvo 960 van 1991 met een B6304F motor

    Motor is er inmiddels uit,ik moet eerlijk bekennen dat ik de Volvo’s steeds meer ga waarderen nu ik er 2 gesloopt heb.
    Mooie degelijke techniek die Volvo’s,zou een 960 station drift machine niet wat zijn :hmmz

    Het is nu een automaat,er komt een 850 t5 vliegwiel met dito koppeling op en een M90 Volvo versnellingsbak.
    Plan is om de motor van nieuwe lagerschalen,wat nieuwe pakkingen, keeringen en een nieuwe distributie riem te voorzien
    zodat de BCC weer een fris torretje krijgt voor seizoen 2012

    Ps, de onderdelen die hierboven aangeboden worden zijn inmiddels al verkocht.

    Ik heb nog een setje nieuwe origineel volvo hoofdlagerset voor de krukas liggen (verkeerd besteld destijds)
    En ik heb ook nog twee motoren in onderdelen liggen…. ;) Misschien iets voor jou?

    #17583816

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Je hebt een PM

    #17583817

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Weer even bezig geweest met de BCC.
    De motor paste iets minder mooi dan ik dacht maar niets wat niet te fixen is natuurlijk.
    De chassisbalk zit wat in de weg.

    Dus maar weer eruit dat ding en effies aanpassen

    Draagarm zit ook wat in de weg en dus daar ook maar een stuk uitgeslepen,foto’s volgen.

    Weer passen,en nu zitie bijna op z’n plek,hij moet nog een kleine 1,5 cm om naar de bestuurderskant(nog een klein stukje uit de draagarm halen en dan kan ik met de motor en de baksteunen beginnen,valt allemaal nog wel mee dus.

    En hier moet ik nog iets van een rembekrachtiger en een hoofdremcil. tussen zien te proppen.
    liefst een zo plat en klein mogelijke rembekrachtiger en een remcil met de aansluitingen aan de onder of bestuurderskant van de cil.,iemand een idee?

    #17583818

    Keesjr
    Participant
    • Topics 20
    • Reacties 897
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 May 2006

    Remspul van een Citroën AX? Die heeft een kleine bekrachtiger en een rempomp waar de leidingen allemaal schuin naar boven wijzen.

    #17583819

    Jo1
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 560
    • Offline
    • Lid sinds:
      15 September 2004

    Ik ben momenteel aan een nieuw project begonnen,
    Misschien is dit iets voor je;

    Het is een systeem zonder onderdrukbekrachtiger, en werkt via de stuurpomp.
    Deze zit hier op mijn BMW 528I (e28 bj’84)
    De 518 en 520 hebben normale bekrachtiger. Pas vanaf 525 werd dit systeem gebruikt. Hoe het remt, weet ik niet, heb er nog niet mee gereden, zal nog wel een maandje of 2 duren.

    #17583820

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Ik heb geen stuurpomp dus dat word em niet maar bedankt voor het meedenken Jo.
    Ik denk dat ik iets moet zoeken uit de kleinere autotjes ofzo

    #17583821

    giuliettaevo
    Participant
    • Topics 9
    • Reacties 970
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 November 2006

    Een Golf 2 heeft ook compacte bekrachtigers en de HRC is ook wel een mooi model.. ;)

    Kom je met de originele carterpan goed uit? Dat is meestal het lastigste als je gaat swappen, niet passende carterpan. Hoewel een alu pan moeten verlassen jou ook niet tegenhoudt gok ik. :afro

    #17583822

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Een alu pan kan ik niet lassen maar een reactie arm van de vooras wel dus moet die er maar aan geloven :vertag

    #17583823

    manta_dennis
    Participant
    • Topics 11
    • Reacties 1079
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    @koekie wrote:

    Zo,na een week stoeien met de bedrading van de 960 kan de auto weg ik heb het gedeelte voor de motor eruit (volgens mij :hmmz )

    Van die kabelboom is niet veel meer overgebleven Koekie. :agent

    #17583824

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Het is ook maar de vraag oftie het nog doet natuurlijk ;)

    #17583825

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Vandaag ook iets meer ruimte gemaakt voor de versnellingsbak en uitlaat.
    De tunnel wat hoger gemaakt en aan de bijrijderskant breder zodat de uitlaat meer ruimte heeft.

    Nog een foto van de aangepaste chassisbalk .

    en een plaatje van de reactiearm die later nog wat versteviging krijgt.

    #17583826

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Motor heeft inmiddels z’n plek in de Manta gevonden,motorsteunten en baksteun gemaakt en ben inmiddels met de voorpijp van de uitlaat begonnen.

    #17583827

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    Veel gedaan aan de Ascona,niet veel foto’s maar die komen aankomende week nog wel denk ik.
    Motor is er weer uit en de motorruimte is weer stralend wit,alle aanpassingen hebben weer een likje verf.

    Verder is eigenlijk alles klaar voor opbouw.
    De uitlaat is aangepast,nieuwe baksteun gemaakt,motorsteunen zijn klaar,tussenas is klaar(nu weer met hanglager)en een beugel voor het expantie vaatje gemaakt.
    Motor is ook bijna klaar, lagerschalen zijn vervangen,nokkenas keeringen en voorste krukas kering vervangen,nieuwe distributie set,oliefilter erop en nieuwe bougie’s erin kachelbuisjes verwijderd en afgedopt.
    Bedrading aan de motor aangepast en als de motor weer uit de bok is gelijk de achterste krukas keering ook vervangen en dan kan het vliegwiel met de nieuwe Sachs koppeling erop.
    Radiateur is ook aangepast,onderste aansluiting van de zij naar de motorkant laten zetten en een kleinere ontluchting erop laten solderen.
    Omdat er een stuk front mist heb ik nu een beugel gemaakt waar de radiateur en fan aan gemonteerd kunnen worden en de grill kan met trekbandjes(driftspec) ook aan de beugel worden bevestigd.
    Ook nog een koppelingscil. onder het dashbord gebouwd van een Volvo S40.
    Het is nu wachten op de versnellingsbak,die moet even aangepast worden van binnen,een aanpassing aan de 3de versnelling zodat deze niet meer zo snel kapot gaat bij snel schakelen(zwak punt van een M90 bak)
    Hopen dat die snel klaar is dan kan ik met de bedrading beginnen als alles op z’n plek zit.
    Dat was het dan wel weer zo’n beetje veel gedaan dus ,alleen weinig foto’s maar die volgen nog.

    Ohja en de rembekrachtiger problemen zijn ook opgelost.
    Het is een rembekrachtiger van een polo geworden een hoofdremcil. van een cordoba en een los olie reservoir van een toyota heftruck(met slangen dus)

    #17583828

    kadett4x4
    Participant
    • Topics 121
    • Reacties 2701
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 July 2004

    ik blijf hier respect voor houden :wors :wors :wors
    ga zo door.

    groeten.

    #17583829

    Bug Killer
    • Topics 17
    • Reacties 370
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 March 2008

    Ziet er weer goed uit :thumbup :vertag

    #17583830

    Koekie
    • Topics 20
    • Reacties 563
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 June 2004

    @bug Killer wrote:

    Ziet er weer goed uit :thumbup :vertag

    Ik zag dat jij ook leuk opschiet met de Ascona.
    Paste de steun en dynamo?

    gr Wim

    #17583799

    Manta 24V
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 1545
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2004

    Goed bezig koekie ! Rij al 20.000km met zo’n motor in me V90.

    Fijne motoren.

    #17583831

    Bug Killer
    • Topics 17
    • Reacties 370
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 March 2008

    Ja past prima. Schiet idd wel aardig op ja.

    Enige is dat er best een hoop roest tevoorschijn is gekomen… Dus dat kost weer een hoop extra tijd

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 473)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.