Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Koekie’s Ascona BCC DriftAuto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2011 om 18:29 #17583790
Drift Challage by Sae in Vlissingen was het allemaal niet echt een succes met de Ascona,de achteras klapperde nogal door slechte dempers.Alleen zaterdags kunnen rijden maar zandag’s wilde het echt niet meer.
Thuis gekomen dat “linglong” schroefsetje er maar eens onderuit geschroeft en bestudeerd wat de mogelijkheden waren.
Tot mijn grote verbazing blijkt er dus gewoon een schokdemperpatroon in te zitten en wel van het caliber bagger.De dop maar even verwijderd
Dempertje type nissan sunny,ofzo zels een achterklep zuiger is stugger!!
een donordemper uit de schap,een rode koni, maximaal stug gedraait.
Bus en onderste rubber eraf geslepen,beetje kopervet zodat het niet vast gaat zitten.
en voila ,past als een bus.
Busje uit laten draaien,koni is 2,5 mm dikker dan z’n mislukte chineese achterneef.
zuigerstang was ook wat te lang,dus de slijptol erin
Alles weer aan elkaar bakken en zie hier een 7cm kortere zuigerstang.
Heb geen foto van de komplete veerpoot maar daar is dan ook niets bijzonders aan te zien.
Het resulataat is dat de achteras misschien nog wel springt alleen met dit verschil dat nu de auto ook mee springt.
Want deze dempers zijn zeker wel 300% stugger dan hun voorgangers,missie geslaagd dus.Misschien nog iets zwaardere veren en gelijk wat langer maar eerst maar even zo proberen.
11 oktober 2011 om 19:25 #17583791Ben je niet bang dat je las scheurt?
Want volgens mij komt er veel kracht op te staan.11 oktober 2011 om 21:10 #17583792AnoniemLid sinds:
1 January 1970@076 wokkel wrote:
Ben je niet bang dat je las scheurt?
Want volgens mij komt er veel kracht op te staan.dit blijft echt wel zitten
meeste/zwaarste krachten gaan de andere kant op ;)11 oktober 2011 om 21:17 #17583793Heerlijk dat zelfbeun werk :thumbup
13 oktober 2011 om 08:14 #17583794zo had ik het ook nog nooit bekeken. mooi werk koekie
13 oktober 2011 om 23:15 #17583795bij de meeste schroefsets zitten er losse patronen in maar ben er jongsleden achtergekomen dat dat bij v-maxx niet meer is :cry 1 schroefset poot naar de klote geslepen
14 oktober 2011 om 17:32 #17583796@076 wokkel wrote:
Ben je niet bang dat je las scheurt?
Want volgens mij komt er veel kracht op te staan.Net wat Louwe al zei,ik denk dat het mee valt de meeste kracht komt er van boven naar beneden op.
Het kost op deze manier niet veel en als het werkt dan is het een stuk goedkoper dan passende korte koni’s te kopen.
Ik denk zelf dat gele van een golf I achter nog beter zouden zijn maar dat probeer ik wel als dit niet werkt.
Het moet wel JBF blijven natuurlijk,geld uitgeven kan altijd nog :vertag7 maart 2012 om 22:09 #17583776Maar eens de moed bij elkaar verzameld om aan de BCC te beginnen,motor eruit gehaald om te kijken wat de schade is.
8 maart 2012 om 08:10 #17583771AnoniemLid sinds:
1 January 1970hoop voor je dat het meevalt :thumbup
en anders sik maar achterna met iets van bmw???
8 maart 2012 om 16:45 #17583772@louwe 16 klepper wrote:
iets van bmw???
De velgen staan al klaar onder de taxi zo te zien king:
Succes!!8 maart 2012 om 17:13 #17583768AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Rico2.0 wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
iets van bmw???
De velgen staan al klaar onder de taxi zo te zien king:
Succes!!ja zijn ook bmw maar ik doelde op motorisch ;)
8 maart 2012 om 17:47 #17583798Nee geen BMW voor mij,ik vind het allemaal prachtig maar das me veel te kostbaar.
Als er wat anders in komt dan word het ook een Volvo motor denk ik, een 3.0 24v uit een 960 ofzo.9 maart 2012 om 08:14 #17583767Wat denk je van een Chevrolet Big-Block? Heb je gelijk iets van 7,5 liter d’r in zitten, zo’n bult koppel in zo’n orgel rijdt hartstikke makkelijk, trekt vanaf stationair zo ongeveer.
9 maart 2012 om 19:02 #17583759Nee zo’n blok is veel te zwaar voor in een manta en waarschijnlijk ook veel te groot.
Liever iets kleiners, lichter en betaalbaar :vertag9 maart 2012 om 20:36 #17583797is een 6 pitter compressor diesel niks? :afro
11 maart 2012 om 10:08 #17583770De motor even bekeken van binnen en dat bleek een gedane zaak, schade aan de krukas en drijfstang lagers.
2 drijfstangen en de krukas ingesleten dus das klaar.
Omdat onderdelen voor een C30SE niet makkelijk meer te vinden zijn en dan meestal ook schreeuwend duur zijn heb ik besloten
om een andere motor te zoeken.
Ik wil iets gelijkwaardig aan deze en binnen budged dus dan kom ik uit op een Volvo 3.0 24V uit een 960, gelijk aan pk’s en koppel.Omdat de motor er dus niet meer in komt heb ik wat onderdelen over die misschien wel interessant zijn voor sommigen hier.
aangepaste kabelboom
dynamo met steun
enkelmassa vliegwiel met koppeling voo Getrag 265
enz.11 maart 2012 om 10:11 #17583769Koekie
Ik heb hier nog een c30se motor liggen met wat interessant spul. Als je interesse hebt laat je me maar iets weten per u2u.
18 maart 2012 om 10:04 #17583800Weer even een update voor de BCC,
Donor is gevonden,een Volvo 960 van 1991 met een B6304F motorMotor is er inmiddels uit,ik moet eerlijk bekennen dat ik de Volvo’s steeds meer ga waarderen nu ik er 2 gesloopt heb.
Mooie degelijke techniek die Volvo’s,zou een 960 station drift machine niet wat zijn :hmmzHet is nu een automaat,er komt een 850 t5 vliegwiel met dito koppeling op en een M90 Volvo versnellingsbak.
Plan is om de motor van nieuwe lagerschalen,wat nieuwe pakkingen, keeringen en een nieuwe distributie riem te voorzien
zodat de BCC weer een fris torretje krijgt voor seizoen 2012Ps, de onderdelen die hierboven aangeboden worden zijn inmiddels al verkocht.
18 maart 2012 om 12:02 #17583801kijk, zijn wel mooie motoren en ze lopen ook nog eens super :thumb
heb pas nog de riem gedaan van zo’n soort motor (s60) maar dat stelt niks voor, helemaal nu je hem ernaast hebt liggen :vertag18 maart 2012 om 12:14 #17583802Super, dat noem ik nou een leuke uitdaging. Iets beginnen wat nog niemand heeft gedaan. (voor zover ik weet)
Kom je een beetje uit m.b.t. het carter?
succes!!18 maart 2012 om 12:19 #17583803Carter past prima,zeker omdat ik mijn motor al verder naar achter had geplaatst.
Bij de C30SE zat de bult al aan de achterkant dus dat is de eerste plus,verder is de motor ook nog eens +/- 14cm korter.
Ik moet nog even na meten maar ik denk zelfs dan ik de orginele motorsteunen van de Volvo kan gebruiken.18 maart 2012 om 16:27 #17583804@Koekie wrote:
Mooie degelijke techniek die Volvo’s,zou een 960 station drift machine niet wat zijn :hmmz
Ha ha dan had je die motor beter kunnen laten hangen en die manta een rotschop geven :jerry
Goed bezig ouwe :thumbup Ga je het redden voor 15 april, mooi testen op racewars
18 maart 2012 om 16:59 #17583805@sik wrote:
@Koekie wrote:
Mooie degelijke techniek die Volvo’s,zou een 960 station drift machine niet wat zijn :hmmz
Ha ha dan had je die motor beter kunnen laten hangen en die manta een rotschop geven :jerry
Goed bezig ouwe :thumbup Ga je het redden voor 15 april, mooi testen op racewars
Er past ook met gemak een T5 in een 960 denk :vertag
en ik doe m’n best ik moet ook aan de kosten denken Sik,ik heb net nog gekeken maar er staat nog steeds geen geldboom in de tuin maar ik doe m’n best.
18 maart 2012 om 17:09 #17583806Ik schat zo in dat deze motor leukere dingen doet in de manta/ascona dan in de volvo ;)
18 maart 2012 om 18:06 #17583807Dat idee had ik ook :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.