knoppen verlichting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum knoppen verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257230
    JHR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo mensen ik ben nieuw hier.
      Ik zat eerst op het Astra gedeelte, maar helaas is mijn F cabrio overleden.

      Ik heb nu een Vectra B1 uit 1997 gekocht met een x18xe motor.

      Nu mijn probleem.
      De verlichting van de knoppen van de recirculatie, achterruit verlichting en airco doen het niet.
      Verder doet ook de verlichting van de asbak het niet.
      Nu dacht ik dat het wel de lampjes zouden zijn omdat er her en der nog meer lampjes kapot waren, maar na het vervangen door schakelaars van de sloop doen ze het nog niet.

      Wat kan het euvel zijn??
      Welke zekering zou dit moeten zijn, want er zitten er een heleboel ongebruikte zekeringen in.

      Ik zal me nog netjes voorstellen als ik foto’s heb van mijn vectra.
      Ik had hem vandaag gewassen, maar een boom naast waar ik mijn auto was heeft er alweer een groen/gele laag achtergelaten.

      Groetjes jurrian

      #18128363
      Lemmens
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2005

        Als je de knoppen inschakelt, hoor je dan wel iets? Bij de achterruitverwarming hoor je normaal een relais schakelen. Anders even zekeringen nalopen en de overige gaten opvullen met de juiste waarde (lees: kleur). Heb zelf ook één keer een hele rare storing gehad, toen bleek geen enkele zekering kapot of verdwenen. Desondanks de overige ‘gaten’ opgevuld met de juiste kleur en toen werkte alles ineens weer… Een zekering is immers een zekering en die vliegt er wel uit zodra het niet deugt.

        2e waar het aan kan liggen is het stuk dashboard waar de schakelaars in zitten. Deze kun je, als je de omlijsting eromheen wegklikt, losschroeven en naar voren halen om te kijken of daar ergens iets niet deugt met de stekkers aan de achterzijde.

        #18128364
        JHR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          De knoppen zelf werken wel. de verlichting gaat ook branden als die ingeschakeld is, maar het pictogram ligt niet op.
          Dus zou er iets kapot of niet aangesloten moeten wezen van de verlichting schakelaar naar die lampjes.
          Ik weet trouwens niet of die op het contact zitten of op de verlichting schakelaar.

          Ik weet wel dat er met de bedrading geknoeit is omdat ze er een carkit in gebouwd hadden.
          Z’n ouderwetse met nog een extra antenne op mijn zijruit.

          Groetjes Jurrian

          #18128365
          Lemmens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Dan zou ik inderdaad even de kabels nalopen. Pictogrammen moeten normaal namelijk oplichten als je de verlichting op stads of dimlicht hebt staan. Werken de lampjes in de kachelunit wel?

            #18128366
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Meestal de schalelaars zelf kapot..

              Willem

              #18128367
              JHR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Kachel verlichting doet het.
                Heb nu 2 schakelaars vervangen en allebij doen ze het niet.
                Morgen avond zal ik even een multimeter pakken en de lichtschakelaar los maken om te meten of er voltage op staat.

                Het zou kunnen dat de schakelaars op de sloop ook kapot zijn.

                #18128368
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Verlichting van de Teller EN knoppen gaan via de Multitimer (alles wat met de dimmer meedimt zeg maar).

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.