knokkend, tokkend geluid vectra-C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum knokkend, tokkend geluid vectra-C

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210243
    Peter K.
      Lid sinds:
      19 June 2009

      Sinds enige tijd hoor ik tijdens het rijden op een oneffen wegdek een tokkelend geluid onder de auto vandaan komen. Volgens mij komt het meer voor bij de wielen/vering vandaan. Afgelopen winter is het mij ook wel eens opgevallen. In april is de vectra nog voor de keuring en onderhoudsbeurt geweest. Monteurs hebben toen niets ontdekt. Ik had dit ook niet aangegeven omdat er op dat moment niets aan de hand was. Weet iemand wat dit geluid kan betekenen? We hadden hiervoor een vectra-b station. Hiervan waren de stabilisator rubbers versleten. Dit gaf een meer krakend geluid. We hadden gehoopt dat we nu van rare bijgeluiden verlost waren, maar helaas! Heeft iemand misschien een tip of oplossing voor ons voordat ik naar de garage ga.

      Met vr. groet,
      Peter

      #17489560
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        lijkt mij dat de schokdempers hier iets mee te maken hebben, maar het kan zo veel zijn

        #17489561
        Gts32v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2008

          Idd,schokbrekers zijn niet een sterk punt van de vec c.

          Gr. Gts32v6

          #17489562
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Hey Peter, is het voor of achter of beide? Ik heb mijn schokbrekers voor en achter preventief laten vervangen voor Bilstein B4 schokbrekers. Erg tevreden over en niet duur. Vooral achter schijnt een probleem te zijn voor de Vec C. Achter schokbrekers vervangen is in 20 minuten gepiept.

            Safe driving Jurgen

            #17489563
            Peter K.
              Lid sinds:
              19 June 2009

              origineel gepost door Peter K.
              Sinds enige tijd hoor ik tijdens het rijden op een oneffen wegdek een tokkelend geluid onder de auto vandaan komen. Volgens mij komt het meer voor bij de wielen/vering vandaan. Afgelopen winter is het mij ook wel eens opgevallen. In april is de vectra nog voor de keuring en onderhoudsbeurt geweest. Monteurs hebben toen niets ontdekt. Ik had dit ook niet aangegeven omdat er op dat moment niets aan de hand was. Weet iemand wat dit geluid kan betekenen? We hadden hiervoor een vectra-b station. Hiervan waren de stabilisator rubbers versleten. Dit gaf een meer krakend geluid. We hadden gehoopt dat we nu van rare bijgeluiden verlost waren, maar helaas! Heeft iemand misschien een tip of oplossing voor ons voordat ik naar de garage ga.

              Met vr. groet,
              Peter

              #17489564
              Peter K.
                Lid sinds:
                19 June 2009

                hallo,,
                Bedankt voor jullie reacties. Ben ondertussen even langs een onderhoudsgarage geweest. Monteur denkt dat het aan de homokineet r.voor licht. Verder ontdekten wij ook nog dat het stuurhuis lek is. Lekt iets olie. Voor wat betreft de homokineet kwam ik op internet een site tegen met reparatiesmeer, Xado genaamd. Dit middel hersteld de sluitage aan wrijvende onderdelen. Weet iemand of dit middel effectief is? Volgens Xado is het beschadigde onderdeel na gebruik van dit reparatiesmeer hersteld voor min. 50.000 km. Dit zou veel geld besparen. Het stuurhuis zelf vervangen lijkt mij een ingewikkelde klus of valt het mee? Wie o wie kan mij helpen. Ik hoorde dat er ook reparatiesetjes voor stuurhuizen zijn, alleen niet voor elk automerk. Wie hierover informatie heeft, heel graag!
                Alvast bedankt!!

                #17489565
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  als de homokineet stuk is (wat erg weinig voorkomt bij opel). dan zou dit vaker hoorbaar zijn bij kort insturen op lagere snelheden.

                  over het stuurhuis kan ik weinig vertellen.

                  het is er een van het type Elektrohydraulisch.

                  dat wil zeggen dat de stuurpomp elektrisch is, deze stuurpomp een hydraulische pomp aandrijft, en het stuurhuis hydraulisch word bekrachtigd.

                  Willem

                  #17489566
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    origineel gepost door Peter K.
                    hallo,,
                    Volgens Xado is het beschadigde onderdeel na gebruik van dit reparatiesmeer hersteld voor min. 50.000 km.
                    Alvast bedankt!!

                    dat geloof ik niet, en het kan in mijn ogen ook niet. Ik geloof ook niet dat een homokineet een bonkend geluid kan maken. Hij kan wel knakken als je langzaam rijd en helemaal uit stuurt

                    #17489567
                    robert1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 July 2009

                      Wat ook vaak veel voorkomt zijn de onderste radiateur rubbers cq steunen, dit is een bekende klacht bij de vod.
                      hier zijn ook modificatie setjes voor leverbaar.
                      laat me weten of het opgelost is.

                      suc6 robert

                      #17489568
                      eddie V6 CDTI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 May 2008

                        Kan ook zijn dat het de stabilisator rubbers zijn . Volgens mijn garage zitter er nogal wat onder bij de achteras. Heb ik zelf ook gehad .Was duidelijk hoorbaar op weg die rond liep.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.