Knisperend geluid rond de ruitenwissers

Forumindex Forums Modellen Insignia Knisperend geluid rond de ruitenwissers

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242284
    Melgi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 July 2011

      Allen,

      Mijn Insignia heeft last van een knisperend geluid rond de ruitenwissers, bij snelheden vanaf 70 km/h. Het is een zacht geluid, maar wel een beetje hinderlijk. Het ligt aan de ruitenwissers, want als ik de ruitenwissers bedien, valt het knisperend geluid even weg, todat de ruitenwisser weer in de rustpositie ligt. Is iemand hiermee bekend en is er een oplossing voor (behalve dan de ruitenwissers demonteren LOL).

      Gr,

      Melgi

      #17928785
      opel-limbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 July 2007

        Misschien zit er wat zand onder je bladen. Tijdens het rijden met steeds hogere snelheid beginnen je bladen dan door de rijwind als het ware iets te bewegen. Wellicht “krassen” ze dan iets over je voorruit.

        Greetz Roel met een I.

        #17928786
        Melgi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 July 2011

          @opel-limbo wrote:

          Misschien zit er wat zand onder je bladen. Tijdens het rijden met steeds hogere snelheid beginnen je bladen dan door de rijwind als het ware iets te bewegen. Wellicht “krassen” ze dan iets over je voorruit.

          Greetz Roel met een I.

          Roel,

          Bedankt voor de tip! Ik houd het in de gaten, hoewel ik niet denk dat dit het is. Sinds ik de auto in ontvangst heb genomen, hoor ik heel zachtjes dit geluid.

          #17928787
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            Maak eens schoon met een keukenrol velletje nat gemaakt met BEETJE aceton.

            Kijk uit: Goed stevig aandrukken, maar NIET de verf van de wisser aanraken! en geen druppels uit het papiertje wringen en op je motorkap laten druppelen!

            Dat lost 0.1mm kunststof op, met alle vuil die op het oppervlak “ingedrukt” ligt. Ook is alle roet en diesel olie is gelijk weg.

            Heb je geen aceton…..kijk dan je vrouw/vriendin/dochter lief aan en vraag om nagellak remover

            Wil je haar later blij maken, schenk haar dan een literfles terug van de bouwmarkt ;) dan kan ze haar flesje, en van alle kenissen, gratis bijvullen tot ze 110 is :) voor maar 4 euro!…..dat spaart haar 100 euro in vergelijking met al die kleine flesjes van de drogist.

            #17928788
            Melgi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 July 2011

              Ik heb niks gedaan, maar het geluid is weg. Misschien toch een beetje vuiligheid tussen de wisserbladen.

              #17928789
              Melgi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 July 2011

                En toen was het weer terug. En het geluid verdwijnt als ik de ruitensproeiers icm de ruitenwisser gebruik. Een beetje gek, maar het probleem is nu denk ik weg. En anders weet ik wat ik moet doen :-)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.