Knipperlicht weglaten?

Forumindex Forums Overige APK & RDW Knipperlicht weglaten?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206921
    _mErkl00s_
      Lid sinds:
      26 June 2006

      Hallo

      Ik heb een vraag.
      Ik krijg nieuwe voorschermen voor een Corsa B, alleen ik heb nu met knipperlichten, en de nieuwe worden zonder.
      Moet ik nu knipperlicht in me spiegel hebben, of mag je deze voor de APK ook weglaten?
      Me voorscherm is wel helemaal glad, dus zit geen gat om evt een knipperlicht in te doen.

      Gr willem

      #17399694
      manus
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als het bouwjaar van je auto na 31 12 1997 ligt moeten er zijrichtingaanwijzers op zitten.

        De uitzondering op deze regel is als de richtingaanwijzers voor op een afstand van 6 meter achter de voorzijde van de auto en 1 meter opzij duidelijk te zien zijn.

        Een corsa b voldoet niet aan deze uitzondering dus als je auto van na 1997 is heb je pech en moeten ze aanwezig zijn of je moet idd spiegels met richtingaanwijzers plaatsten.

        #17399695
        _mErkl00s_
          Lid sinds:
          26 June 2006

          Ja die van mij is van ’98 dus idd dan spiegels
          Maar ik heb al een paar x gehoord, dat je ze ook weg mag laten, volgende week maar ff voor de ckerheid vragen bij mijn garage

          #17399696
          manus
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als die op de hoogte is van de APK regelgeving zal die precies hetzelfde zeggen :hmmz

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.