Knipperlicht probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Knipperlicht probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223289
    mrdummy
      Lid sinds:
      26 January 2005

      Al wekenlang reed ik met defecte knipperlicht deel. Ik dacht eerst dat lampje op dashboard stuk is, en omdat alarmknopje wel werkt werkt de knipperlicht automaat nog wel.
      (zonder indicatie lampje op dashboard)

      Maar later ontdek ik dat knipperlichten via hendel toch niet werken. Dus ben ik vandaag even aan het uitzoeken wat er gaande is.

      Onderzocht is:
      – bij omschakelen richtingaanwijzer hendel naar L of R brandt de indicatie lamp niet. Ook niet in combinatie met alarmschakelaar, zoals sommigen dat aanwijzen als oorzaker.
      – na paar keer rommelen aan alarmknop is er nog geen resultaat
      – knipperlicht hendel is al vervangen en geen verbetering
      – knipperlicht automaat relais tikt duidelijk goed bij alarm, maar niks met richting.

      Het is vrij moeilijk probleem. Hoe denken jullie hierover?
      Blijft de probleem nog steeds op alarmknopje zitten? Of kan er meer aan de hand zijn. Je mag het zeggen.

      Auto is Opel Combo oude versie, dus zelfde als oude Corsa, met omlaag lopende snuitje

      #17696902
      david verburg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        meten is weten schakelaars vervangen is makkelijk
        maar zal wel een bedrading probleem zijn
        komt er een signaal op je hendel?
        komt er wel een signaal uit je hendel?
        komt dat signaal als het er is ook op je relais aan?
        ga zo maar door
        je moet punt voor punt alles nalopen en wegstrepen
        dan kom je er vanzelf

        #17696903
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          schakelaar alarmlicht volledig ingedrukt houden en dan richitng aangeven..

          anders zekeringen nakijken.

          Willem

          #17696904
          mrdummy
            Lid sinds:
            26 January 2005

            Alarmlicht is ingedrukt
            Zekeringen in orde
            Richting aangegeven bij ingedrukte alarm. Er brandt zelfs geen indicatie lampje terwijl knipperlichten buiten wel werken.

            Klopt dat stroom eerst via alarm knop loopt naar richting aanwijzer hendel? Dan zou ik het alarmknopje vervangen.
            Contacten gemeten hendel, en bij garage is er wel stroom op aansluitingen bij alarm ingedrukt.

            Ik heb mogelijke oplossingen geprobeerd, maar deze keer wijkt het af van wat jullie meestal denken.

            Heeft iemand de goede schema voor Combo/Corsa knipperlicht systeem, dan kan ik nalopen. Wel voldoende scherp plaatje, niet een minder duidelijke die ik elders heb gevonden.

            #17696905
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              dan is je alarmschakelaar defect.
              Alarmlichten werken vaak wel maar aansturing vanaf de hendel gaat ook via de alarmschakelaar.

              Al vaker gezien.. Ff op de sloop complete alarm schakelaar ophalen.

              #17696906
              mrdummy
                Lid sinds:
                26 January 2005

                Nou, we gaan verder.
                Net andere alarmschakelaar erin geduwd van sloperij, en nog steeds dezelfde probleembeeld waarbij indicatie lamp én hendel omschakelen geen enkele resultaat oplevert. Lampen branden dus niets, alleen alarm mode werkt nog wel.

                Bedrading probleem lijkt me, of ergens breukje. Dat wordt dus doormeten. Mag ik een schema hebben van hele circuit knipperlicht?

                #17696907
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Zekering kapot,

                  #17696908
                  mrdummy
                    Lid sinds:
                    26 January 2005

                    Ik dacht dat ik juiste zekering heb bekeken, maar dat moest andere zekering zijn, een 15A exemplaar op 6e plaats. Dat is gemarkeerd als K.L. op de kaart.

                    Die is inderdaad stuk. In handleiding staat ook niet echt duidelijk waar knipperlichten zekering is, anders heb ik allang het ontdekt en vervangen.

                    Volgende keer onthouden dus. De lampen werken nu wel weer.
                    wim-v6 heeft dus hier gelijk.

                    Een bezoekje aan opel-garage heeft dat bevestigd. Een grapje van 16,30 Euro, gelukkig nog niet duur.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.