Kneedbaar alu

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Kneedbaar alu

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207138
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Heeft iemand ervaring met kneedbaar aluminium?

    Ik had een cilinderkop aangepast, poorten vergroot. Maar nu heb ik dus te weinig vlees om een pakking op te leggen.
    Nu ga ik zoiezo vloeibare pakking op mijn inlaat gebruiken.
    Maar dan nog heb ik weinig vlees.

    Nu durfde mijn lasser het niet aan, hij had het over de legering van de kop..silicum enz.
    Ik dacht, beetje oplassen en vlakken.
    Maar zo simpel was dat niet volgens hem.

    Nu heb ik van meerdere een tip gehad om kneedbaar aluminium te gaan gebruiken.
    Dat spul schijnt zo hard te worden dat je er schroefdraad in kan tappen enzo.

    Lijkt mij makkelijker als oplassen……

    Iemand tips?
    Deze kop ga ik klaarmaken, ga niet een andere kop klaarmaken. Heb er al te veel uren in zitten.

    #17411232
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    het op vullen gaat wel maar ik vraag me af of het vast genoeg zit, zeker als er een sptuitstuk tegen aan drukt. Je moet er niet aan denken dat er een stuk afbreekt. Ik zou het aan een andere lasser vragen of die er wat mee kan.

    #17411233
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    tjah beide kan wel heb ook wel eens n kop die
    iemand had laten vallen

    (volgens mij bij t revisie bedrijf gebeurd??????)

    op laten lassen en later weer laten vlakken
    ging prima

    maar dat kneedbaar alu heb je inderdaad ook in erg goed kwaliteit
    maar of die hechting goed genoeg is????

    hagt waarschijnlijk ook helemaal vanaf waar t op je kop moet komen

    plaats anders ff n plaatje van de beschadiging;)

    #17411234
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Het zit buitenom de poorten, dus als het los zou laten dan valt het niet in de inlaat ;) Dan heb ik hooguit kans op valse lucht. Dus dat is geen ramp verder.

    #17411235
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door Fearless
    Het zit buitenom de poorten, dus als het los zou laten dan valt het niet in de inlaat ;) Dan heb ik hooguit kans op valse lucht. Dus dat is geen ramp verder.

    Als het bij falen geen kwaad kan, dan zou ik het zeker proberen. Het opvullen/ stromings gunstig maken met kneed aluminium doen ze in de scooter scene ook

    #17411236
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Heb iemand van de onderdelenleverancier gebeld, zou morgen wat mee doen op de route.
    Ben benieuwd:cool:

    #17411237
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door Fearless
    Heb iemand van de onderdelenleverancier gebeld, zou morgen wat mee doen op de route.
    Ben benieuwd:cool:

    wij ook :)

    #17411238
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    gaat een tijdje goed, dan laat het los. komt door de vrij snelle temp verschillen.

    je kan er wel een gat mee dichten bijv. maar niet om op iets te smeren zodat het groter word…. zoals jij van plan bent

    #17411239
    city77
    • Topics 8
    • Reacties 581
    Lid sinds:
    4 July 2004

    je kan het heel goed gebruiken voor je cilinderkop, ik gebruik het voor zwaar beschadigde velgeranden, als je het op te vullen oppervlak kan veilen of met heel grof schuurpapier bewerkt en er dan gaat jes in boort van 2 tot 3 mm doorsnee en 2 tot 3 mm diep kan je de kneedbare aluminium er opzetten en later afwerken, heb ik met mijn senator velgen toender tijd ook gedaan en daar reed ik gewoon 250 mee zonder problemen, dit spul word ook wel gebruikt door sommige velgen reperateurs. en lassen is volgens mij wel een goede optie, legering is voor cilinderkoppen zo laag dat je het met gewoon aluminium kan lassen.

    btw welke cilinderkop gaat het om ?

    #17411240
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Spul was niet op voorraad dus komt als het meezit volgende week mee.
    Tis een kop van een 1.8gt dacht ik, heb daarvan de poorten rond gemaakt en groter (plus minus 38mm)
    Daarna heb ik het geheel geflowd….Niet gepolijst maar wel netjes afgewerkt. Uitlaatpoorten ook iets groter gemaakt
    Met een schuurbol op de boormachine kreeg ik perfecte rondingen tot diep in de poorten.

    #17411241
    2000
    Moderator
    • Topics 80
    • Reacties 4152
    Lid sinds:
    30 June 2004

    origineel gepost door city77
    je kan het heel goed gebruiken voor je cilinderkop, ik gebruik het voor zwaar beschadigde velgeranden, als je het op te vullen oppervlak kan veilen of met heel grof schuurpapier bewerkt en er dan gaat jes in boort van 2 tot 3 mm doorsnee en 2 tot 3 mm diep kan je de kneedbare aluminium er opzetten en later afwerken, heb ik met mijn senator velgen toender tijd ook gedaan en daar reed ik gewoon 250 mee zonder problemen, dit spul word ook wel gebruikt door sommige velgen reperateurs. en lassen is volgens mij wel een goede optie, legering is voor cilinderkoppen zo laag dat je het met gewoon aluminium kan lassen.

    btw welke cilinderkop gaat het om ?

    behalve de G-krachten heeft een velg niets te lijden, en zoals sw 16v zegt: ik denk dat de grote temp verschillen op den duur problemen gaan geven. Maar de topicstarter zegt dat er in dat geval geen schade berokkend wordt, dus kan het proberen waard zijn

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.