Km teller kabel probleem.

Forumindex Forums Modellen Calibra Km teller kabel probleem.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246567
    Small Sexy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Beste calibrafans..
      Ik heb een probleem met mijn km teller kabel. Tijdens het rijden viel de naald helemaal naar beneden. Eenmaal thuis aangekomen, tellerkabel gedemonteerd..
      De kabel is inwendig afgebroken en functioneert daarom niet. Teller reageert wel op het draaien van het asje aan de achterkant en de bakzijde is prima in orde

      Het geval is als volgt. Als ik de teller in mijn hand heb, de km tellerkabel inplug en aan de andere kant draai beweegt de naald niet. Het lijkt wel alsof de km teller kabel niet de teller raakt omdat ie te kort is.

      Even een plaatje:

      De Linker kabel is de ”nieuwe”. De rechter is inwendig kapot, en daarom lijkt die langer.
      Wat zou nu het geval kunnen zijn waarom deze de teller niet raakt? Denk dat ik de verkeerde kabel heb of dat het asje van de teller naar binnen is geduwd!

      Het betreft een originele calibra turbo 4×4 uit 1993.

      Sjupke`

      #17992629
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        lijkt ook wel of ze andere diameter hebben op de foto, maar mogelijk verkeerde kabel inderdaad

        heb zelf wel s gehad dat de kabel op 2 plaatsen afgebroken was en er nog een klein stukje in de “gever” was blijven zitten. hierdoor paste het eigenlijk gewoon niet en liep hij dus niet mee.

        andere mogelijkheid is dat het wormwieltje het begeven heeft, mischien handig om die even los te schroeven van de bak ;)

        #17992630
        Small Sexy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Met de bakzijde is alles in orde. wormwieltje in de bak draait gewoon, is niks mis mee.
          Het probleem bevind zich tussen de kabel en de teller , die sluiten al niet op elkaar aan.

          Sjupke`

          #17992631
          Small Sexy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Misschien het probleem gevonden. Via een site die ik ergens hier op t forum vond; http://www.opeloem.com staat aangegeven dat er 2 soorten zijn. LU en PM. Goed kabels bekeken en vergeleken. Zijn identiek aan elkaar op het binnenwerk waarschijnlijk na.

            Heeft iemand nog een PM kabel liggen?

            Sjupke`

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.