km teller houd ermee op!!

Forumindex Forums Modellen Corsa km teller houd ermee op!!

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241652
    thething
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2009

      iemand een idee?

      vandaag op de snelweg hield ineens de km teller van de CORSA CDX X1.4XE ermee op?
      hij begon daarvoor al iets te “trillen”zeg maar de naald en toen ineens niets meer? :wtf

      en ook nog wat anders.
      als ze remt dan gaat het lampje van de mistlampen een beetje branden? :wtf

      en last but not least…..vandaag bij afslaan van de snelweg slaat hij ineens af?weer gestart gaat goed maar zodra weer de snelweg op en dan afremmen slaat hij weer af?
      in de binnenstad geen last en blijft gewoon lopen maar zodra de snelweg op doet hij weer dat afslaan

      pfff heel verhaal :???:
      hoop dat jullie mij en natuurlijk mijn vriendin kunnen helpen ( heeft nu spijt dat ze haar oude corsa heeft ingeruild want daar had ze nooit wat mee)

      #17921884
      thething
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 January 2009

        zo wat een reactie’s zeg :jerry :jerry

        dat lampje van de mistlamp is opgelost was een beetje sluiting links achter

        km teller doet echt niets meer :hmmz kmteller eruit gehad en die doet het wel gewoon! wat kan het zijn ?

        dat uitvallen is er ook steeds maar nu ook als ze gewoon rijd :swear maar loopt voor de rest wel netjes stationair maar als je gaat rijden en trapt de koppeling in dan stopt hij er soms mee is dat misschien de egr? nu las ik op mp iets van een egr vervanging hier even een stukje van het verhaaltje wat erbij staat

        Deze simulator maakt het mogelijk om de EGR-klep in zijn geheel
        te verwijderen waarna deze eventueel kan worden afgedekt met een originele GM
        plaat. (verwijderen van de gehele klep is echter niet noodzakelijk) De EGR
        simulator zorgt dat het motormanagement het loskoppelen van de EGR klep niet als
        fout herkent. De simulator wordt simpelweg aan de draden van de EGR aansturen
        bevestigd.

        is dat iets ?

        #17921885
        thething
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 January 2009

          ligt er dus aan dat de kilometerteller het niet meer doet dat hij uitvalt :swear terrernit is goed dus zal de kabel zijn :hmmz
          nu ben ik al een tijdje aan het zoeken op internet maar kan hem nergens vinden ??
          iemand een idee en de koste?
          zit nu een deelbare in maar zou daar ook een andere inkunnen?

          hoop nog wat te horen van jullie

          #17921886
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Sorry, niemand word betaald hier om binnen 1 dag te reageren op je topic. Beetje rustig?

            Km-tellerbak voor wat voor’n auto? Corsa CDX 1.4??? een Corsa … welk type? Mijn glazenbol is kapot.

            Mag wel de tip geven: sloperijen vragen niet belachelijke prijzen mits je bij de goede komt. Een nieuwe op internet zoeken zou ik in elk geval niet doen.

            Heb je niet een elektrische tellerbak? Of heb je daadwerkelijk de km-tellerkabel lopen vanaf de bak naar dash?

            1ste geval: Pulsgever niet kapot op de bak? Pulsgevers die niet werken hebben ook slechte invloed op de ECU. Kan afslaan verklaren ;)
            2de geval: Gekeken of de kabel zelf kapot is? Gaan vaker kapot.

            #17921887
            thething
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 January 2009

              vandaag op de snelweg hield ineens de km teller van de CORSA CDX X1.4XE ermee op?

              had toch echt neergezet wat voor 1tje het was hoor :jerry

              en ik loop nu al aardig wat jaartjes mee op dit en het vorige opel forum (mijn eerste GSI had ik al in 89!) en het was gewoon een vraagje
              dus beetje normale reactie zou ik ook wel leuk vinden ik val toch ook niemand aan :wtf is misschien Amsterdamse humor :vertag

              en ja het is er 1 met kabel heb de tellerunit er ook al uitgehad en die deed het wel ook als ik onder de motorkap de 2 delen van de kabel uit elkaar trek en daar draai doet hij het ook.

              alleen denk ik dat hij vlak bij de bak is afgebroken want heb er wel afgehad maar dan het gedeelte waar hij zeg maar op de bak kom te zitten zit dat pennetje heel diep in de kabel zeg maar en als hij dan ook weer vast zit kan ik daar nog aan draaien

              hoop dat het een beetje duidelijk is?

              ga vandaag wel weer verder ermee en even naar de sloop om te kijken of ze wat hebben.

              In Iedergeval Bedankt aapje voor je reactie :wors

              #17921889
              Aapje
                Lid sinds:
                1 January 2009

                Trouwens, met een tellerkabel zit er als ´t goed is een pulsgever in de KM-unit, ik vermoed dat deze ook pulsen doorgeeft aan de ECU.

                Ik vermoed dat de problemen met afslaan wel verholpen raken bij ’t fixen van de tellerbak :)

                @reacties, Het is dus een Corsa-B gok ik? Zag toevallig een ander topic van je. Dat kan je niet uit een ‘corsa cdx x14xe’ halen. Kan net zo goed een Corsa-C zijn, daar zitten zowat alleen maar elektrische tellerbakken in…. Corsa-B zegt dus meer :)

                #17921888
                thething
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 January 2009

                  :oops: sorry

                  bedankt voor je reactie ga vanmiddag een kabel halen op de sloop hier en dan laat ik weer van mij horen

                  :thumb

                  #17921890
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    Tandwiel kan best eens kapot zijn trouwens, die in de baksteekt. Zit met boutje 10 vast :)

                    #17921891
                    freek corsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 December 2004

                      Ik denk ook dat het je pulsgever of tandwiel daarvan is die stuk is.

                      #17921892
                      thething
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 January 2009

                        en waar zit die dan? steekt daar de kabel in op de bak? kom er zo moeilijk bij :???:

                        #17921883
                        Aapje
                          Lid sinds:
                          1 January 2009

                          Niemand heeft gezegd dat ’t makkelijk is :) maar daar steekt idd de km-tellerkabel op :) Hij zit met een kleinboutje ernaast vast.

                          #17921893
                          thething
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 January 2009

                            bedankt voor de tip om die tandwiel ook mee te nemen het was dus zo dat de kabel in de tandwiel was afgebroken en daar zat dus nog een stuk in :???:
                            nu dus tandwiel en onderste deel van kabel vervangen en deed het weer :jerry en auto sloeg ook niet meer af ….tot 7 km later stopte hij er weer mee dus ik kijken onder de klep is het bovenste deel van de kabel ook stuk :swear en dat hadden ze niet op de sloop.
                            maar nu iemand gevonden hier in almere die er 1 heeft liggen dus haal ik die morgen even op en moet ik dus het deel vervangen vanaf de tellerbak naar het andere gedeelte
                            dat is iets beter te doen .. plaats ook nog even een foto van de kabel zie je duidelijk wat er stuk is

                            bij de sloop wilde ze maar niet geloven dat de auto zo slecht loopt als de kabel stuk is dat kan niet volgens hun……………….dus wel

                            #17921894
                            Aapje
                              Lid sinds:
                              1 January 2009

                              Kabel bestaat uit 1 deel? hoe deel jij die kabel op???

                              #17921895
                              dabok
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 May 2009

                                Bestaat als het goed is wel uit 2 delen, heb deze ook eens vervangen, alleen het onderste deel, bovenste gedeelte heb ik nog nieuw liggen hier thuis, doe er niks mee.. Origineel GM en besteld bij de dealert voor een tientje of 5 :O !

                                @Aapje wrote:

                                Kabel bestaat uit 1 deel? hoe deel jij die kabel op???

                                #17921896
                                thething
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 January 2009

                                  kwam er dus gisteren achter dat het bovenste stuk al stuk was :???: zat gewoon met tape aan elkaar :wtf als het goed is kan ik er vandaag 1 halen hier in almere :thumbup

                                  als het mocht zijn dat die ook niet goed is kan ik dan die van jou overnemen (dadok) wat zou je er dan voor willen hebben? hoor het wel :thumb

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.