Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › km teller houd ermee op!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 september 2011 om 18:48 #17241652
iemand een idee?
vandaag op de snelweg hield ineens de km teller van de CORSA CDX X1.4XE ermee op?
hij begon daarvoor al iets te “trillen”zeg maar de naald en toen ineens niets meer? :wtfen ook nog wat anders.
als ze remt dan gaat het lampje van de mistlampen een beetje branden? :wtfen last but not least…..vandaag bij afslaan van de snelweg slaat hij ineens af?weer gestart gaat goed maar zodra weer de snelweg op en dan afremmen slaat hij weer af?
in de binnenstad geen last en blijft gewoon lopen maar zodra de snelweg op doet hij weer dat afslaanpfff heel verhaal :???:
hoop dat jullie mij en natuurlijk mijn vriendin kunnen helpen ( heeft nu spijt dat ze haar oude corsa heeft ingeruild want daar had ze nooit wat mee)20 september 2011 om 15:13 #17921884zo wat een reactie’s zeg :jerry :jerry
dat lampje van de mistlamp is opgelost was een beetje sluiting links achter
km teller doet echt niets meer :hmmz kmteller eruit gehad en die doet het wel gewoon! wat kan het zijn ?
dat uitvallen is er ook steeds maar nu ook als ze gewoon rijd :swear maar loopt voor de rest wel netjes stationair maar als je gaat rijden en trapt de koppeling in dan stopt hij er soms mee is dat misschien de egr? nu las ik op mp iets van een egr vervanging hier even een stukje van het verhaaltje wat erbij staat
Deze simulator maakt het mogelijk om de EGR-klep in zijn geheel
te verwijderen waarna deze eventueel kan worden afgedekt met een originele GM
plaat. (verwijderen van de gehele klep is echter niet noodzakelijk) De EGR
simulator zorgt dat het motormanagement het loskoppelen van de EGR klep niet als
fout herkent. De simulator wordt simpelweg aan de draden van de EGR aansturen
bevestigd.is dat iets ?
20 september 2011 om 19:14 #17921885ligt er dus aan dat de kilometerteller het niet meer doet dat hij uitvalt :swear terrernit is goed dus zal de kabel zijn :hmmz
nu ben ik al een tijdje aan het zoeken op internet maar kan hem nergens vinden ??
iemand een idee en de koste?
zit nu een deelbare in maar zou daar ook een andere inkunnen?hoop nog wat te horen van jullie
20 september 2011 om 20:50 #17921886Sorry, niemand word betaald hier om binnen 1 dag te reageren op je topic. Beetje rustig?
Km-tellerbak voor wat voor’n auto? Corsa CDX 1.4??? een Corsa … welk type? Mijn glazenbol is kapot.
Mag wel de tip geven: sloperijen vragen niet belachelijke prijzen mits je bij de goede komt. Een nieuwe op internet zoeken zou ik in elk geval niet doen.
Heb je niet een elektrische tellerbak? Of heb je daadwerkelijk de km-tellerkabel lopen vanaf de bak naar dash?
1ste geval: Pulsgever niet kapot op de bak? Pulsgevers die niet werken hebben ook slechte invloed op de ECU. Kan afslaan verklaren ;)
2de geval: Gekeken of de kabel zelf kapot is? Gaan vaker kapot.21 september 2011 om 03:41 #17921887vandaag op de snelweg hield ineens de km teller van de CORSA CDX X1.4XE ermee op?
had toch echt neergezet wat voor 1tje het was hoor :jerry
en ik loop nu al aardig wat jaartjes mee op dit en het vorige opel forum (mijn eerste GSI had ik al in 89!) en het was gewoon een vraagje
dus beetje normale reactie zou ik ook wel leuk vinden ik val toch ook niemand aan :wtf is misschien Amsterdamse humor :vertagen ja het is er 1 met kabel heb de tellerunit er ook al uitgehad en die deed het wel ook als ik onder de motorkap de 2 delen van de kabel uit elkaar trek en daar draai doet hij het ook.
alleen denk ik dat hij vlak bij de bak is afgebroken want heb er wel afgehad maar dan het gedeelte waar hij zeg maar op de bak kom te zitten zit dat pennetje heel diep in de kabel zeg maar en als hij dan ook weer vast zit kan ik daar nog aan draaien
hoop dat het een beetje duidelijk is?
ga vandaag wel weer verder ermee en even naar de sloop om te kijken of ze wat hebben.
In Iedergeval Bedankt aapje voor je reactie :wors
21 september 2011 om 09:16 #17921889Trouwens, met een tellerkabel zit er als ´t goed is een pulsgever in de KM-unit, ik vermoed dat deze ook pulsen doorgeeft aan de ECU.
Ik vermoed dat de problemen met afslaan wel verholpen raken bij ‘t fixen van de tellerbak :)
@reacties, Het is dus een Corsa-B gok ik? Zag toevallig een ander topic van je. Dat kan je niet uit een ‘corsa cdx x14xe’ halen. Kan net zo goed een Corsa-C zijn, daar zitten zowat alleen maar elektrische tellerbakken in…. Corsa-B zegt dus meer :)
21 september 2011 om 09:43 #17921888:oops: sorry
bedankt voor je reactie ga vanmiddag een kabel halen op de sloop hier en dan laat ik weer van mij horen
:thumb
21 september 2011 om 10:30 #17921890Tandwiel kan best eens kapot zijn trouwens, die in de baksteekt. Zit met boutje 10 vast :)
21 september 2011 om 10:50 #17921891Ik denk ook dat het je pulsgever of tandwiel daarvan is die stuk is.
21 september 2011 om 10:55 #17921892en waar zit die dan? steekt daar de kabel in op de bak? kom er zo moeilijk bij :???:
21 september 2011 om 19:24 #17921883Niemand heeft gezegd dat ‘t makkelijk is :) maar daar steekt idd de km-tellerkabel op :) Hij zit met een kleinboutje ernaast vast.
21 september 2011 om 19:42 #17921893bedankt voor de tip om die tandwiel ook mee te nemen het was dus zo dat de kabel in de tandwiel was afgebroken en daar zat dus nog een stuk in :???:
nu dus tandwiel en onderste deel van kabel vervangen en deed het weer :jerry en auto sloeg ook niet meer af ….tot 7 km later stopte hij er weer mee dus ik kijken onder de klep is het bovenste deel van de kabel ook stuk :swear en dat hadden ze niet op de sloop.
maar nu iemand gevonden hier in almere die er 1 heeft liggen dus haal ik die morgen even op en moet ik dus het deel vervangen vanaf de tellerbak naar het andere gedeelte
dat is iets beter te doen .. plaats ook nog even een foto van de kabel zie je duidelijk wat er stuk is
bij de sloop wilde ze maar niet geloven dat de auto zo slecht loopt als de kabel stuk is dat kan niet volgens hun……………….dus wel21 september 2011 om 22:22 #17921894Kabel bestaat uit 1 deel? hoe deel jij die kabel op???
22 september 2011 om 00:54 #17921895Bestaat als het goed is wel uit 2 delen, heb deze ook eens vervangen, alleen het onderste deel, bovenste gedeelte heb ik nog nieuw liggen hier thuis, doe er niks mee.. Origineel GM en besteld bij de dealert voor een tientje of 5 :O !
@Aapje wrote:
Kabel bestaat uit 1 deel? hoe deel jij die kabel op???
22 september 2011 om 04:36 #17921896kwam er dus gisteren achter dat het bovenste stuk al stuk was :???: zat gewoon met tape aan elkaar :wtf als het goed is kan ik er vandaag 1 halen hier in almere :thumbup
als het mocht zijn dat die ook niet goed is kan ik dan die van jou overnemen (dadok) wat zou je er dan voor willen hebben? hoor het wel :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.