km teller en toerental teller

Forumindex Forums Modellen Corsa km teller en toerental teller

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216450
    thrilliej
      Lid sinds:
      20 January 2010

      hallo,

      Mijn auto geeft me de laatste paar maanden alleen maar problemen. nu probeer ik hetzelf een beetje op te lossen omdat ik geen zin heb om besodemieterd te worden bij de dealer….

      Momenteel heb ik het probleem dat mijn toerenteller en km teller niet meer werken, doen ze het wel, dan schiet ie zomaar naar 120 km als ik ff gas intrap terwijl hij in zn vrij staat…
      nu belde ik kwikfit, die zei dat dat aan de dynamo lag, maar volgens mij is de dynamo goed…

      want spanningsmeter geeft 14 volt aan, dus hij laadt wel bij, en als ik de accu loskopper dan draait de auto door, dus volgens mij is die gewoon ok..

      weet iemand hoe ik dat kan verhelpen???

      auto is een 1,7 diesel en komt uit 98.

      thnx

      danny

      #17597095
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als de toerenteller Vreemd doet, kan dat aan de dynamo liggen.

        Als de snelheids meter vreemd meedoet, controleer dan eerst eens de stekker achter op de tellerunit.

        en de massa van accu – naar carroserie en motor.

        Willem

        #17597096
        gsifreakje
          Lid sinds:
          12 March 2009

          heeft de diesel trouwens de km/toeren teller kabel ook op de bak zitten? of is deze via de abs sensoren geregelt anders moet je kijken of die kabel niet gebroken is bij de aansluiting op de bak wilt ook nog weleens gebeuren

          #17597097
          caponetyuh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 May 2009

            toereteller werk via de dynamo als de v snaar niet goed is werk de toereteller niet goed bij de zoon pas geleden een nieuwe op gezet had soms ook kuren

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.