Klokje opel tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Klokje opel tigra

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207623
    DiLivio
      Lid sinds:
      30 January 2008

      Beste tigra rijders!
      Ik heb het volgende probleem. Mijn klokje in de auto doet nogal raar. Soms doet het klokje het wel en blijft zijn geheugen het doen zodat ik de juiste tijdweergave, datum en temperatuur heb, maar heel vaak reset hij zichzelf en moet ik alles opnieuw invoeren. Dat is dan alleen wanneer de sleutel uit het contact is geweest. Ook is het zo dat als ik bijvoorbeeld de lichten aanzet of de radio aan doe, dat dan de middelste balk van de drie uitvalt. Herkent iemand dit probleem en wat kan hier het beste aan doen? En hoe kom ik eventueel bij het klokje?
      Alvast bedankt en graag hoor ik jullie reactie.
      :)
      Mvg, Dennis

      #17428523
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        ik weet wel dat de schermpjes nog wel eens problemen geven.

        Maar zit hier niet een “geheugen” batterij(tje) in zoals het gemiddelde moederbord van een PC ook heeft ??? Terwijl ik dit typ denk ik ook aan de accu van de auto …

        Mischien handig om eens te kijken of de stekkers wel goed vast zitten ?!

        Mocht je er niet bij komen ben ik wel bereid een keer te helpen (woon in Haren)

        Mvg Fabian.

        #17428524
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Nee zit GEEN geheugen batterij in…

          geheugen gaat via Constante + van de auto. (haal de accu maar los)

          In de meeste gevallen zijn deze schermpjes als ze dit gaan doen, kapot.

          kan ook een losse stekker zijn achter het schempje.

          Middelste deel (Datum):

          deze gaat uit zodra de radio word ingeschakeld, dit is om de simpele reden dat een originele radio hier zijn informatie op geeft.

          dit kun je op lossen door een Blauw witte draad door te knippen dacht ik zo (helemaal zeker ben ik er niet van), bij mijn Combo B vind ik het wel best dat ie wegvalt, mis er niet veel aan in ieder geval (tis enkelt de datum maar).

          Willem

          #17428525
          DiLivio
            Lid sinds:
            30 January 2008

            Thanks voor de antwoorden!
            Ik ga er komend weekend eens even mee aan de gang. Mocht het allemaal niet lukken dat laat ik je weten 1985 ok? Thnx !

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.