Aangezien het in het senator topic een beetje stil is en de astra fjes er ook mee rijden zet ik mijn vraag even hier neer.
Ik zit met een weigerende lambda sensor in de monza en vroeg me af wat nou de standaard kleurcodering is die opel hanteert.
C is bij mij zwart op de stekker van de lambda, A en B wit. Wit is toch de verwarming en zwart lambda signaal? Massa haalt de sensor van de uitlaat. Aan de auto heb ik echter 2 keer wit en 1 keer bruin, waar C bruin is en de overigen wit. Ik snap het even niet meer :/
Over de draden van de auto meet ik keurig +/- 12 volt over de witte draden (polariteit maakt volgens mij niet uit voor verwarming) tijdens draaiende motor.
Bij draaiende motor meet de multimeter een waarde van .2 volt lambdawaarde. Dit zou eigenlijk met een scope moeten en dan zou die moeten pendelen tussen de 0,9 en de 0.2 volt. De multimeter maakt daar als het goed is ongeveer 500mV van.
Ergens zit iets niet goed…
Maargoed, autozijde 2 keer wit is verwarming en bruin lambda signaal. Lambdazijde 2 keer wit verwarming en zwart lambdasignaal. Klopt dit?