kleurcode Z4AU?

Forumindex Forums Modellen Astra kleurcode Z4AU?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265569
    Cjay
      Lid sinds:
      7 March 2012

      Binnekort moet mn bumper herspoten worden.
      nu op het plaatje voor de kleurcode staat Z4AU.
      Op de site van glasurit staat die code niet en kan er bijna niks
      over vinden ook op google.
      heb wel iets gevonden dat het zou gaan om kleurcode 163 (silver lightning ).
      Kan iemand me mss zeggen of het dezelfde kleur zou zijn?

      #18231195
      opel-mark
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2011

        Aan een code daar ga je niet zo veel aan hebben, het probleem is dat jouw originele lak altijd verkleurd (in meer of mindere mate), laat je aan de hand van het kleurnummer de lak maken dan is de kans aanwezig dat je een of meerdere tinten kleurverschil hebt, helemaal bij kunststof bumpers is het lastig om dezelfde kleur te krijgen, een goede spuiter zal dan ook zijn verf op kleur mengen

        #18231196
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          Ik denk dat de kleur code 4AU is dus zonder Z en dat is inderdaad 163 Lichtsilber, misschien dat Opel NL dat silver lightning noemt

          #18231197
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Z163 is idd silver lightning, maar heb jou auto een keer op een foto gezien en die is idd Z163(zelfde als mij)

            Wat opel-mark zegt klopt wel, laat de lak kleur goed in meten d.m.v een speciaal apparaat, en de kleurcode vermelden dan krijg je het beste resultaat.

            #18231198
            Cjay
              Lid sinds:
              7 March 2012

              Mark, ja dat dacht ik wel..
              Probleem is dat het een 2e bumper is (niet diegene die op mn auto zit).
              Ik kan mijn auto geen dag missen voor in de garage te laten staan ivm mijn werk.
              mss maar best eens langsgaan voor een kleurcontrole en dan de bumper laten spuiten.. ;)

              Opeltje17, bedankt! Goed om te weten! :thumb

              #18231199
              Cjay
                Lid sinds:
                7 March 2012

                Andre, het was op een engelse site. Wss vandaar de silver lightning :p

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.