kleptuimelaars

Forumindex Forums Techniek Cih kleptuimelaars

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342488
    gvy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2007

      hallo,
      In mijn 1970 GT ligt een 2.2E motor van een Record, maar volledig opgebouwd met een L-jetronic in plaats van de originele LE jetronic.
      Bovendien zitten er vaste stoters gemonteerd in plaats van hydraulische.
      Toen ik laatst het kleppendeksel er af had om de kleppenspeling te regelen (0.3mm) heb ik vastgesteld dat op cyl 4 niet de stelmoeren wat los zaten, maar dat de stut ( tap/draadeind ) waarover de tuimelaars tuimelen en waarop de stelmoer draait los zat in de kop. Je kan die er uit draaien of aandraaien, maar hoe kan ik die nu het beste weer heel stevig vastzetten, zodat deze niet meer los komt, waardoor de klepspeling te groot wordt en de klep stevig gaat klepperen.

      Geert

      #18343034
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        Heb ik ook eens gehad, ik heb toen van twee originele stelmoeren de borgende kop afgeslepen en alletwee
        op het uitstekende draadeind op elkaar vastgespannen. Dan met de bovenst moer het draadeind vastgetrokken.
        De boel wel goed ontvet en eerst het draadeind enkele toeren in de kop gedraaid en dan wat blauwe loctite
        op de schroefdraad gedaan om te voorkomen dat er loctite in je smeerkanaal komt.
        Na het vasttrekken de onderste moer verder naar beneden draaien zodat de twee moeren loskomen. Nooit
        meer losgekomen!

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.