Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2012 om 13:03 #17252076
ik wil dus mijn klepsteelrubbers vervangen, maar ze lijken nogal vast te zitten. is dit te doen zonder speciaal gereedschap. Heeft iemand tips en trucs?
7 september 2012 om 13:35 #18064452Veroorzaakt dat soms een blauw walmpje? Mijn kop moet er binnenkort af, vervang ik die meteen mee.
7 september 2012 om 13:49 #18064453Dat kan wel ja. Maar mijn kop ligt er ook af, en aangezien een pakkingspakket veel goedkoper is dan een paar lossen pakkingen, heb ik de rubbers toch al liggen, dus ik zou gek zijn als ik het niet deed.
7 september 2012 om 14:39 #18064454@2000 wrote:
Dat kan wel ja. Maar mijn kop ligt er ook af, en aangezien een pakkingspakket veel goedkoper is dan een paar lossen pakkingen, heb ik de rubbers toch al liggen, dus ik zou gek zijn als ik het niet deed.
Inderdaad!
Ik twijfel als m’n kop gescheurd is tussen het olie en koelvloeistof kanaal. Kvs tandje werd iedere keer vies, maar na het vervangen van de radiateur blijft hij wel schoon. Hadden we vervangen voor een grotere.
Wil dan meteen heel de kop reviseren. En een pakking van een c20let ertussen.
Bij stationair draaien rookt hij niet, enkel bij gas geven komt er een pluimpje uit. Nou weet ik dat deze blokken altijd wel wat roken, maar wil het toch netjes hebben.
10 september 2012 om 08:13 #18064455Uppie, morgen zijn de rubbers aan beurt.
10 september 2012 om 11:22 #18064456T is prima te doen zonder speciaal gereedschap
Ze zitten idd knap vast ( scherpe schroevendraaier doet wonderen )Erop zetten doe je met n dopje 11 als k t goed heb
Marc
10 september 2012 om 14:48 #18064457@otdh wrote:
T is prima te doen zonder speciaal gereedschap
Ze zitten idd knap vast ( scherpe schroevendraaier doet wonderen )Erop zetten doe je met n dopje 11 als k t goed heb
Marc
Daar kan ik wat mee. Ik durfde het niet aan, was bang dat ik weer ( voor de zoveelste keer ) speciaal gereedschap nodig had. Thanks!
10 september 2012 om 18:54 #18064458Sorry verkeerd gelezen.
Succes Esox
12 september 2012 om 11:25 #18064459Ok, de rubbers zijn eruit/af. Ik had een klepverentang besteld, met diverse maten. De kleine maten heb ik niks aan, dus ik heb een kleinere maat iets omgebouwd. Dit omgebouwde klepverenhulpstuk past nu precies onder het randje van de rubbers, en alle rubbers waren er op deze manier gemakkelijk af te wippen. Straks de kop weg brengen om te vlakken, vanavond in elkaar zetten, en morgen erop. Heb er toch een ongemakkelijk gevoel bij, ik ben toch bang dat er iets aan de zuiger (zijkant) mankeerd.
Ik heb nog één vraag: Ik heb geprobeerd de klepstoters te reinigen. Nu heb ik met behulp van lucht met moeite er één uit elkaar weten te krijgen, dus dat schiet niet op.
Nu heb ik nog 2 koppen liggen, dus een ander setje stoters gepakt. Deze gingen wel allemaal makkelijk uit elkaar. Het zuigertje geeft tegendruk, als ik op het zuigertje druk zet en daarna het kleine kogeltje indruk, dan sist hij, dus hij houd zijn druk vast. Tot zo ver geen zorgen. Maar welke set heeft de voorkeur…..Hoort het (met enige moeite) uit elkaar te kunnen, of juist niet?12 september 2012 om 15:26 #18064460gewoon het soepele setje pakken. Als ze helemaal leeg zijn, even in een bakje met olie zetten en indrukken. Na maximaal 3x drukken moeten ze hard zijn volgens mij, dan zijn ze goed. Wat betreft die zuiger, heb je daar een reden voor om te denken dat ie niet fijn is?
12 september 2012 om 18:55 #18064461Ik ben in 1 cilinder 10 bar kwijt (t.o.v. de andere 3 cilinders), en dat is de reden dat de kop eraf is. Op/in de kop niets te zien, koppakking heel, dus vandaar dat ik me zorgen maak. Bij mij gaat zowiezo niks normaal, dus het zou me helemaal verbazen dat er meer aan de hand is.
13 september 2012 om 17:41 #18064462Gooi eens beetje benzine op alle 4 zuigers.
En als het goed is staat er na half uur evenveel benzine op de zuigers.Zo niet ligt er een zuigerveer af … of nog erger er is koelwater op/aan je zuiger gekomen.
Ik was bij mn cih in mn manta 11 bar kwijt op 1 cilinder , gat in de zuiger en witte bougie. :afro
Dit duid volgens mij op koelwater lekkage op de zuiger.Suc6 met je motor ;)
14 september 2012 om 00:26 #18064463Dat heb ik gedaan, zat geen onderling verschil in. Op de zuigers ook niks bijzonders te zien. Ik zie het wel. Als ik wakker wordt dan ga ik de kop erop zetten. Volgens de v(l)akman was ie zo krom als een hoepel. :hmmz
14 september 2012 om 12:03 #18064464heeft ie m ook afgeperst? Dan kun je het kopje in ieder geval uitsluiten, mocht het toch onverhoopt nog niet goed zijn.
14 september 2012 om 13:34 #18064465Is niet afgeperst, ik heb de verbrandingskamer gepolijst, en ga er van uit dat als ik 10 bar kwijt raak dat ik eventuele schade moet kunnen zien.
14 september 2012 om 15:21 #18064466Nouja, een klep kan lekken maar dat zou je idd wel moeten kunnen zien. Hopen dat het kwam omdat ie krom was en daarom langs de koppakking heen heeft geblazen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.