Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Klepsteelrubbers vervangen, tevens klepstoter vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252076
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      ik wil dus mijn klepsteelrubbers vervangen, maar ze lijken nogal vast te zitten. is dit te doen zonder speciaal gereedschap. Heeft iemand tips en trucs?

      #18064452
      Harjan
        Lid sinds:
        17 October 2005

        Veroorzaakt dat soms een blauw walmpje? Mijn kop moet er binnenkort af, vervang ik die meteen mee.

        #18064453
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Dat kan wel ja. Maar mijn kop ligt er ook af, en aangezien een pakkingspakket veel goedkoper is dan een paar lossen pakkingen, heb ik de rubbers toch al liggen, dus ik zou gek zijn als ik het niet deed.

          #18064454
          Harjan
            Lid sinds:
            17 October 2005

            @2000 wrote:

            Dat kan wel ja. Maar mijn kop ligt er ook af, en aangezien een pakkingspakket veel goedkoper is dan een paar lossen pakkingen, heb ik de rubbers toch al liggen, dus ik zou gek zijn als ik het niet deed.

            Inderdaad!

            Ik twijfel als m’n kop gescheurd is tussen het olie en koelvloeistof kanaal. Kvs tandje werd iedere keer vies, maar na het vervangen van de radiateur blijft hij wel schoon. Hadden we vervangen voor een grotere.

            Wil dan meteen heel de kop reviseren. En een pakking van een c20let ertussen.

            Bij stationair draaien rookt hij niet, enkel bij gas geven komt er een pluimpje uit. Nou weet ik dat deze blokken altijd wel wat roken, maar wil het toch netjes hebben.

            #18064455
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Uppie, morgen zijn de rubbers aan beurt.

              #18064456
              otdh
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2010

                T is prima te doen zonder speciaal gereedschap
                Ze zitten idd knap vast ( scherpe schroevendraaier doet wonderen )

                Erop zetten doe je met n dopje 11 als k t goed heb

                Marc

                #18064457
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  @otdh wrote:

                  T is prima te doen zonder speciaal gereedschap
                  Ze zitten idd knap vast ( scherpe schroevendraaier doet wonderen )

                  Erop zetten doe je met n dopje 11 als k t goed heb

                  Marc

                  Daar kan ik wat mee. Ik durfde het niet aan, was bang dat ik weer ( voor de zoveelste keer ) speciaal gereedschap nodig had. Thanks!

                  #18064458
                  Esox Lucius
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2011

                    Sorry verkeerd gelezen.

                    Succes Esox

                    #18064459
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ok, de rubbers zijn eruit/af. Ik had een klepverentang besteld, met diverse maten. De kleine maten heb ik niks aan, dus ik heb een kleinere maat iets omgebouwd. Dit omgebouwde klepverenhulpstuk past nu precies onder het randje van de rubbers, en alle rubbers waren er op deze manier gemakkelijk af te wippen. Straks de kop weg brengen om te vlakken, vanavond in elkaar zetten, en morgen erop. Heb er toch een ongemakkelijk gevoel bij, ik ben toch bang dat er iets aan de zuiger (zijkant) mankeerd.

                      Ik heb nog één vraag: Ik heb geprobeerd de klepstoters te reinigen. Nu heb ik met behulp van lucht met moeite er één uit elkaar weten te krijgen, dus dat schiet niet op.
                      Nu heb ik nog 2 koppen liggen, dus een ander setje stoters gepakt. Deze gingen wel allemaal makkelijk uit elkaar. Het zuigertje geeft tegendruk, als ik op het zuigertje druk zet en daarna het kleine kogeltje indruk, dan sist hij, dus hij houd zijn druk vast. Tot zo ver geen zorgen. Maar welke set heeft de voorkeur…..Hoort het (met enige moeite) uit elkaar te kunnen, of juist niet?

                      #18064460
                      Jurgen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2007

                        gewoon het soepele setje pakken. Als ze helemaal leeg zijn, even in een bakje met olie zetten en indrukken. Na maximaal 3x drukken moeten ze hard zijn volgens mij, dan zijn ze goed. Wat betreft die zuiger, heb je daar een reden voor om te denken dat ie niet fijn is?

                        #18064461
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik ben in 1 cilinder 10 bar kwijt (t.o.v. de andere 3 cilinders), en dat is de reden dat de kop eraf is. Op/in de kop niets te zien, koppakking heel, dus vandaar dat ik me zorgen maak. Bij mij gaat zowiezo niks normaal, dus het zou me helemaal verbazen dat er meer aan de hand is.

                          #18064462
                          Noordpoolgsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 March 2009

                            Gooi eens beetje benzine op alle 4 zuigers.
                            En als het goed is staat er na half uur evenveel benzine op de zuigers.

                            Zo niet ligt er een zuigerveer af … of nog erger er is koelwater op/aan je zuiger gekomen.

                            Ik was bij mn cih in mn manta 11 bar kwijt op 1 cilinder , gat in de zuiger en witte bougie. :afro
                            Dit duid volgens mij op koelwater lekkage op de zuiger.

                            Suc6 met je motor ;)

                            #18064463
                            2000
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Dat heb ik gedaan, zat geen onderling verschil in. Op de zuigers ook niks bijzonders te zien. Ik zie het wel. Als ik wakker wordt dan ga ik de kop erop zetten. Volgens de v(l)akman was ie zo krom als een hoepel. :hmmz

                              #18064464
                              Jurgen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 September 2007

                                heeft ie m ook afgeperst? Dan kun je het kopje in ieder geval uitsluiten, mocht het toch onverhoopt nog niet goed zijn.

                                #18064465
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Is niet afgeperst, ik heb de verbrandingskamer gepolijst, en ga er van uit dat als ik 10 bar kwijt raak dat ik eventuele schade moet kunnen zien.

                                  #18064466
                                  Jurgen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 September 2007

                                    Nouja, een klep kan lekken maar dat zou je idd wel moeten kunnen zien. Hopen dat het kwam omdat ie krom was en daarom langs de koppakking heen heeft geblazen :thumbup

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.