Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ??

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ??

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
  • Auteur
    Berichten
  • #18175259
    Sander zaf a opc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2010

      Hier ook het bekende olie verbruik verhaal..
      km stand 132.000
      Eerst de toevoeging gebruikt van forte voor de klepseals dit hielp maar even.
      intussen grondig aangepakt! wil namelijk nog vele jaren met de Zaf blijven rijden want met inruilen krijg je er weinig voor terug, plus dit is wel een ideale gezinsauto met vermogen ;-)
      gehele kop revisie gedaan
      kopbouten
      klepseals
      alle pakkingen
      kop gevlakt
      etc.
      ook de distributieriem set
      waterpomp
      Ook de zuigerveren meegenomen, ARP versterkte drijfstangbouten (op aanraden van M-tech) en krukas lagers.
      zuigers waren helemaal zwart dus dat was geen overbodige luxe.
      Zal best nog wel wat vergeten zijn met opnoemen.
      57i kit van K&N zowel dicht al open te gebruiken.
      olie verbruik en de blauwe walm is nu Echt weg!

      #18175260
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        @perror wrote:

        Er bestaat een toevoeging van forte die klepseals weer soepel kan maken. Is absoluut het proberen waard.

        Is bij mij enkele weken geleden ook toegevoegd en bracht geen enkele verbetering. Volgende week worden (onder garantie) de klepseals vervangen.

        #18175261
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Wat zijn dat voor enge motoren die onder de 2 ton al een extra fles olie mee moeten nemen in geval dat…?

          Valt dit niet onder de categorie productie fout??

          #18175262
          marijnl1988
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012

            x20xev z20let z20leh x20xer hebben altijd last van de seals die lek zijn
            echt een keiharde afknapper van deze motoren

            #18175263
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Ze krijgen natuurlijk ook veel meer voor hun kiezen dan een 1.6je.

              Laatste keer dat ik 6500 toeren reed met een 1.6 kan ik me iig niet meer herinneren ;)

              #18175264
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Ik kom dagelijks in het rood met een 30 jaar oude 3 liter CIH en die is olievrij tussen iedere olie wissel (7500km) hoef ik niks bij te vullen,maargoed als je maar de helft kleppen zou hebben zou ie ook de helft minder verbruiken.. ;)

                Dit is dus gewoon een productie fout?

                #18175265
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  @Juffer1 wrote:

                  Ze krijgen natuurlijk ook veel meer voor hun kiezen dan een 1.6je.

                  Laatste keer dat ik 6500 toeren reed met een 1.6 kan ik me iig niet meer herinneren ;)

                  Oow, ik denk dat de c16se en (c)(x)16xe het in verhouding een stuk zwaarder hebben
                  en de 6500rpm knal je met een 16xe zo voorbij :jerry
                  ook deze staan bekend om lekkende klepseals ;)

                  #18175266
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Lekken langs de seals komt niet door 2000 3000 6000 18000 toeren maar door veel vacuum en dat krijg je bij stationair dan zuigt je cilinder lucht aan maar de gasklep is dicht en dan probeert je lucht een weg langs de klepstelen te vinden en als je dan lekkende seals hebt word der olie mee naar binnen gezogen..

                    Als je echt lekke seals heb zie je een zwarte wolk als je bv de auto een kwartier laat staan met warme motor dan is de olie net zeik en drijft langs je uitlaat kleppen en inlaat kleppen naar binnen en word mee verbrand en dat zie je dan.

                    Bij wot=wide open trottle is der haast geen vacuum in je inlaat tracject,zo werken map sensors ook=manifold absolute pressure afhankelijk van het vaccuum en inlaat temp lucht en gasklep stand in het inlaat systeem weet de motor hoeveel brandstof in te spuiten,maar van veel toeren gaan je seals niet lekken in de regel,ouderdom en uitharden en slijtage lijden daar wel toe,langzaam.

                  8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.