Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2013 om 12:42 #18175234
http://item.mobileweb.ebay.de/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=260789034116″ onclick=”window.open(this.href);return false;
5 oktober 2013 om 14:50 #18175235De dealer waar ik gewerkt heb deed dit gewoon zelf.
Ik snap alleen echt niet waarom sommige mensen per se die kop er af willen hebben.
Waarom iets open halen wat gewoon goed is.
Ja dan kan hij langer mee zeggen ze dan, dat is echt onzin.
En dat is echt veel meer werk.
En een dealer die er 1500 euro voor rekent is niet goed bij zn hoofd.
Ik heb mijn rekening maar even op gezocht.
De dealer waar ik gewerkt heb rekent ongv. 320 euro ex btw arbeid + 230 euro ex onderdelen.
Das dus 550 ex btw.
Kilometer stand mijn auto nu 194000 met originele koppakking.
Maar het is aan jou hoeveel je wilt uit geven.
En persoonlijk vind ik kop er af de grootste onzin.5 oktober 2013 om 15:13 #18175236Onzin is het niet..
Kleppen hebben aanslag op de randen
Door de aanslag zal hij minder goed sluiten
Kans op olie verbruik is er dan ook..
Niemand kan 100% garanderen dat alleen die seals worden vervangen dat dan zijn probleem opgelost is het kan ook zo zijn dat zijn klep niet goed sluit of toch meer aan de hand is.
Waarom zou ik dan in godsnaam 1500 betalen voor alleen die seals
800 plus minis voor revisie waar ik wel 100% van zeker ben dat het opgelost is
A het kost minder
B hij weet het 100% zeker
C hij heeft alles weer nieuw
D kans op een hogere rekening door een vallende klep is er niet
E koppakking slijt !En dat maar voor 150 euro plus minus meer.
Goedkoop is niet altijd goedkoop meestaal duurkoop5 oktober 2013 om 16:40 #18175237Dat is nou het mooie van kleb rubbers vervangen zonder kop demontage.
Je gebruikt namelijk pers lucht om de klep gesloten te houden.
Ik doe dit altijd met een cilinder lektest apparaat.
Deze meet dan gelijk hoeveel lek verlies je hebt per cilinder.
Kan je gelijk testen als dit te hoog is of dat inderdaad aan je kleppen ligt of aan je zuiger veren.
Als je er verstand van hebt weet je hoe test of het je kleppen of zuiger veren zijn.
Overbodige demontage van kop hoeft dan dus niet.Stel nou je haalt je kop er af. Je bent veel geld kwijt.
En het blijkt achter af dat toch je zuiger veren gaar zijn.
Moet weer heel die rommel er af.
Wat zeg je dan tegen de klant?Als je de kop laat zitten weet je dus gelijk hoeveel lek verlies je hebt.
Kan je gelijk niet goed sluitende kleppen of gare veren uitsluiten.Ik stel dus nog steeds voor kop laten zitten!!!
5 oktober 2013 om 16:47 #18175238Owja komt het vallende klep verhaal weer. Hahahaha.
Je zet je zuiger in bovenste dode punt.
Je klep kan er dan niet in vallen!!!
Koppakking slijt? Wij hebben auto’s in onderhoud die meer dan 300.000 km hebben gereden met orginele koppakking.
Als ze zouden slijten zou daar ook wel een onderhoud interval voor zijn.
Koppakking gaat meestal lekken door een kromme kop door verkeerd gebruik van de auto.
Bijv. Planken met koude motor5 oktober 2013 om 17:52 #18175239Oke jij hebt er verstand van beweer je
dan weet je ook donders goed dat bij een lang stationeer draaiende auto en naar het gas geven en een blauwe wolk eruit komt ook dat dit aan je seals ligt king:
dus zeker geen zuigveren ( zuigveren merk je overduidelijk (olieveren )
dan zou hij constant gaan roken en niet af en toen
pers lucht word er inderdaad gebruikt ( stel stroom uitval ) lek in de slang enzenz en dan ??? ( jammer klep naar beneden )
zuigers zullen nooit je klep raken !!!! ( hij zal altijd iets zakken )
oeps zuiger staat toch niet goed ( jammer dan kan alsnog de kop eraf )
dus nee ik ben zeker niet voor om het zo te doenis hij de eerste eigenaar van deze opc ??? ( wat heeft de vorige eigenaar er mee gedaan ??? )
niemand die dat weet ( keer lopen trappen met koude motor ) koppakking heeft slijtage naar paar keer
pakking slijt ringen slijten niet !!als ik een man van 50 ben koop een nieuwe auto rij er nooit boven de 3 a 4 toeren mee
laat hem elke dag netjes warmlopen en afkoelen ( turbo ) ja dan kan het inderdaad 300.000kilometer goed gaanterug op deze onderwerp
hij beweerd 1500 euro kwijt te zijn alleen voor de seals !!
dit is te duur !nu mijn berekening en zeker een dikke mening
distrubutieriem set ( 150 euro )
pakkingset ( 100 a 130 euro )
revisie 175 ( word hij compleet nieuw geleverd ) ( geleiders hebben slijtage word het duurde )
man uur ( 45 euro per uur ) 6 uur is bij mij 270 euro !
klein matriaal olie koelvloeistof 50 euro775 euro totaal !!!!
jou berkening was 80 euro ex per uur ( dealer zou 5 uur over doen plus minus )
zit ik op dik 400 euro aan manskosten !scheelt 200 euro
5 oktober 2013 om 18:31 #18175240Sjonguh jonguh ff serieus. Je klep kan er NIET in vallen je zit je zuiger bovenin je kan dit niet fout doen.
Je weet toch wel hoe je kan zien of die bovenin staat. Ja je klep kan iets terug zakken maar das maar een klein stukje.
Al valt de stroom uit je hebt altijd nog voldoende rest druk in je drukvat.
Lek in de slang, nou en druk er af slang repareren.
Al valt in 1 keer alle lucht druk weg, nou en boeiend.
Ik heb ook wel eens gehad dat die klep terug zakte.
Je trekt hem gewoon weer omhoog want hij valt op je zuiger die bovenin staat.
En hoe je welk soort olie verbruik je waar aan kan wijten staat al 100 keer vermeld op dit forum.
Weet ik ook wel.
En die 1500 euro vind ik ook belachelijk.
Ik zeg alleen als ie dit bij een dealer laat doen die het zo doet qls waar ik werkte ben je ongv. 650 kwijt inclusief btw.
Je kan dit ook bij een universele garage laten doen en dan ben je 470 inclusief kwijt.
Als je een garage kan vinden die dit lan.
En als je koppakking lekt merk je dat ook wel.Ga niet onnodig dingen vervangen die goed zijn.
Als je koppeling stuk is ga je toch ook niet gelijk heel je bak reviseren.
Want misschien heeft de vorige eigenaar er wel mee getrapt.5 oktober 2013 om 18:36 #18175241Misschien doe jij dat niet…
Als mijn koppeling aan de buurt is wel… king:Dat is zelfde als de welbekende druklager gelijk mee vervangen
Net als de welbekende krukas keering gelijk meepakkenNogmaals mijn mening om dit te doen.
Mijn opel gaat namelijk nooit de deur meer uitEn hou van zekerheid en geen half werk
5 oktober 2013 om 18:39 #18175242Owja ik neem aan dat jij ook een monteur ben. Hoe vaak kom jij een lekke koppakking tegen.
Ik misschien 2 keer per jaar op misschien 1000 auto’s!
En een koppakking slijt niet deze is heel of defect.5 oktober 2013 om 18:47 #18175243Ja druklager en keering ok.
Tja als je het zelf doet zou ik het ook doen.
Maar je beslist nu over geld van iemand anders.
Ik vind dit de goedkoopste en beste manier die gewoon goed is en kleppen zelf ook uit sluit.
Het is misschien maar 200 euro duurder maar dat is voor sommige mensen maanden sparen.
De keuze is aan hem.
Maar hij weet nu in iedergeval wel de mogelijke opties met de daar bij horende meningen.
Duidelijker kunnen wij het niet maken toch?5 oktober 2013 om 19:02 #18175244Ik kan inderdaad niet op zijn bankrekening kijken
Alleen hij wou het opgelost hebben en kwam nergens tegen wat kosten konden en mochten zijn
Zoals ik eerder aangaf van die 1500 euro
Kan ik voor de helft een complete revisie laten doen
En kop er nieuw opzetten en riem en alles mee pakkenIk denk vooruit stel riem heeft al 50.000gelopen
Ja die gelijk meepakken scheelt in kostenIk kreeg geen budget en kwam op berekening van plus minus 800 euro uit compleet alles erop en eraan en gelijk riem met pomp en alles je
Tuurlijk als je geen inkomen hebt en budget is 500 eur0 dan zou ik ook zo goedkoop mogelijk willen
Als ik niet anders wist en ging naar de dealer en zei ja 1500 euro maken we hem
En had geen verstand van motoren dan had ik toch uiteindelijk gezegt ja doe maar..Dus waarschijnlijk als hij geen verstand van had dan ook laten doen door de dealer.
Toch besteden meeste dealers dit uit aan een revisieboer.
Maar goed geen paniek geen ruzie waren mijn meningen en wat ik weet
5 oktober 2013 om 19:08 #18175245Ow in mijn berekening zit ook de riem met rollers en waterpomp en keeringen.
De dealer waar ik werkte deed alles zelf behalve vlakken.
Of als het van opel nederland bijv met de m32 bakken naar een revisie bedrijf moest.7 oktober 2013 om 11:46 #18175246Beste Merijn en Perror,
Super dank voor de waardevolle informatie.
Nogmaals… waardeer ik echt.
Jullie zijn tot nu toe de twee enige, die net een stap verder gaan met uitleg over het onderwerp en informatie willen delen ;-).Nu kan ik concreet de volgende stap maken: budget reserveren en het benodigde repareren.
1500 euro vind ik ook belachelijk. 800 euro is ook veel geld maar dat heb ik wel voor over( moet natuurlijk wel effe doorsparen ).
Voor de 800 euro wordt er al het nodige vervangen en dan ik weer met een gerust hart rijden en genieten van mijn zaffi..Overigens ben ik een rustige rijder, af en toe een sportieve rijder. Zaffi is in onderhoud bij de dealer.
@ Merijn: thnx voor je mail.
Ik ga de site checken en op termijn de garage bellen.Wat mij nog niet duidelijk is: moet ik met of zonder de kop de werkzaamheden laten uitvoeren? Of dat over laten aan de garage om de beoordelen?
Groeten,
Ricardo7 oktober 2013 om 11:57 #18175247lekkere manier van discussiëren.. vliegt elkaar nog net niet naar de nek. :wtf
je komt slimmer over als gewoon fatsoenlijk doet hoor
7 oktober 2013 om 12:02 #18175248Geen probleem
Waar ik mee bezig ben is een kop revisie
Ik heb een andere kop gekocht
Deze ga ik opnieuw opbouwen omdat die van mij ook aan de buurt is
Rook ook bij het starten ben met een camera ingeweest zuigwanden zien er nog goed uit
Kleppen waren nat van de olie (seals zijn dus lek )
Heb een compressie test gedaan 3 cillinder heeft iets verschil (staat mijne om bekend )
Kop laat ik klaar maken door de revisieboer
Dan breng ik mijn kop een keer naar de garage en laat hem opmaken.
Zo kan ik ook nog andere dingen doenEerste revisie
Dan aankijken wanneer mij het beste uitkomt om hem weg te brengen.
Zo lijkt het ook minder duur haha.Maar goed wat je kunt doen is contact opnemen met de garage die ik stuurde
Waarschijnlijk zou hij zeggen
Kom hem maar brengenHij haalt de kop eraf
Brengt hem naar de revisieboer
Krijgt hem weer terug en monteert hem weer.Iedereen heeft zun eigen mening hoe hij werkt en hoe hij het doet.
Daarom geef ik duidelijk mijn mening aan en wat ik ervan vind
7 oktober 2013 om 12:04 #18175249@dion87 wrote:
lekkere manier van discussiëren.. vliegt elkaar nog net niet naar de nek. :wtf
je komt slimmer over als gewoon fatsoenlijk doet hoor
Nee vlieg niemand aan
Geef gewoon mijn mening en is een harde mening maar wel mijn manier van werken..
Ik zou gewoon alles in 1x doen en goed doen
7 oktober 2013 om 17:37 #18175250Hi Marijn,
Thnx voor de informatie.
Ik zal zeker contact opnemen met de garage.Op internet kwam ik een revisieboer tegen, locatie Amsterdam.
Ik zal ze ook bellen vragen wat het bij hun kost.Zie link: http://www.lgmotorenrevisie.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groeten,
Ricardo10 oktober 2013 om 18:11 #18175251Ik adviseer altijd de kop demonteren, kleppen moeten er sowieso uit als die flink olie heeft gelekt. De olie is dan lekker aan je kleppen vastgebrand. Bovendien als de kop gedemonteerd is kun je gelijk zien of je bougie gaten niet te ver zijn uitgescheurd. Cilinderkop gaat in de wasmachine zodat alle drab die er eventueel in zit er uit is. Als je de kop er af haalt moet je het volgende hebben,
– Kopset 130 euro (alle rubbers en pakkingen) je moet namelijk ook de in en uitlaat pakking even mee vervangen
– Kopbouten 30
– Motorolie + filter +-50
– Koelvloeistof 25
– Kop vlakken 30 ( mag maar zo minimaal gebeuren dat de oude pakking resten er net af zijn)
– Arbeid cilinderkop 100 euro (kleppen er uit, reinigen, rubbers monteren enz.)
– Arbeidsloon de en montage kop 300Totaal dus 640 euro ex btw.
4 december 2014 om 05:31 #18175252IK heb een vergelijkbaar probleem en woon in Deventer.
Heb je het adres van die garage in Twello voor mij?5 december 2014 om 08:13 #18175253[quote=”rallyastra”Totaal dus 640 euro ex btw.[/quote]
Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb
5 december 2014 om 14:48 #18175254@Hans wrote:
[quote=”rallyastra”Totaal dus 640 euro ex btw.
Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb[/quote]
Zoek DHZ twente eerste op, voordat jij je wagen daar achterlaat…5 december 2014 om 14:58 #18175255@Hans wrote:
[quote=”rallyastra”Totaal dus 640 euro ex btw.
Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb[/quote]
is een reactie van 2013.
en dhz is als bedrijf uitgeschreven bij kvk. dus11 december 2014 om 20:54 #18175256oke misschien een beetje laat maar heb je al een bedrijf gevonden en het ook al laten repareren?
anders zou je speed equiment in uithoorn even kunnen bellen die zijn bekend met een deze motoren.11 december 2014 om 21:36 #18175257Er bestaat een toevoeging van forte die klepseals weer soepel kan maken. Is absoluut het proberen waard.
13 december 2014 om 10:49 #18175258ik heb mijn klepseals laten vervangen bij de opeldealer in franeker.
cylinders onder druk gezet en zodoende de seals vervangen.je kunt idd het beste alles vervangen wat hier wordt geopperd, maar geldt dat niet voor alles aan je auto als er iets mankeert?
ik heb gekozen voor probleem-oplossing en dit is dik geslaagd. mocht er iets mis zijn gegaan had ik de garantie van een dealer (nee geen discussie voer over garanties van dealers :D )
ik heb er verder geen narigheid meer van gehad en mijn compressietest was goed. kop is gewoon blijven zitten.was in 2012 € 756.45 incl btw kwijt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.