Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2013 om 16:12 #17260810
Hallo,
Ik heb veel topics gelezen over het vervangen van de klepseals, bij blauwe rook uit de uitlaat bij minimaal 1 minuut stationair en bij hoog motorolie verbruik.
Helaas heeft niemand aangegeven wat het vervangen van de klepseals kost.Kortom:
– Wat kost het vervangen van de klepseals?
– Kent iemand een bedrijf die het voor schappelijke prijs wil vervangen?
– Moet er nog meer vervangen worden naast de klepseals?Hoor graag jullie reacties.
Groeten,
Ricardo24 september 2013 om 02:47 #18175210Kop moet eraf
Kosten voor de seals 25 euro
Koppakking 50 a 60 euro
Nieuwe kopbouten 30 euro ??
Klepdekselpakking 15 euro
Nieuwe distributieriem 30 (ik zou alles vervangen )
Koelvloeistof 12 euro
Olie 10 euro
inlaat pakking 20 euro
Uitlaat pakking 19 euro
nokkenassen keeringen 15 euro ??
Man uren 45 euro hier bij een garage
Gemiddeld 4 a 5 uurtjes mee bezig
Ik staat ongeveer de prijzen weet natuurlijk niet alles uit mijn hoofd
Kan enkele euros inzitten24 september 2013 om 03:02 #18175211Kop hoeft er niet perse af. Dus kopbouten en koppakking kun je gewoon laten zitten.
24 september 2013 om 03:17 #18175212Tot je bij 1 van je 16klepper de klep naar beneden donderd
Inderdaad je kunt hem op druk zetten
Maar ik ging hier van ergste uit
Owja niet te vergeten 50 euro voor het vlakken king:
Aanvullingen??
24 september 2013 om 10:27 #18175213Als jij je zuiger in bdp zet kan je klep er niet in donderen.
Kop dus laten zitten.24 september 2013 om 10:29 #18175214je hebt er ook een speciaal gereedschap voor, om het met de kop erop te doen.
24 september 2013 om 14:03 #18175215Hallo,
Thnx voor de informatie tot nu toe.
@Marijnl1988: super bedankt voor de uitgebreide infoVolgende vraag: Kent iemand een bedrijf die het voor schappelijke prijs wil vervangen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Ricardo24 september 2013 om 14:30 #18175216@dion87 wrote:
je hebt er ook een speciaal gereedschap voor, om het met de kop erop te doen.
Toevallig een idee waar die te koop is en wat die moet kosten?
Of waar ik qua naam eventueel zelf op kan zoeken. Geen idee hoe je zoiets moet noemen.24 september 2013 om 14:33 #18175217@Tommy666 wrote:
@dion87 wrote:
je hebt er ook een speciaal gereedschap voor, om het met de kop erop te doen.
Toevallig een idee waar die te koop is en wat die moet kosten?
Of waar ik qua naam eventueel zelf op kan zoeken. Geen idee hoe je zoiets moet noemen.ik zal het wel even vragen op z20let lovers..
24 september 2013 om 14:36 #18175218ik kom er morgen op terug, nu eerst op huis aan :thumb
24 september 2013 om 14:56 #18175219Het valt mij inderdaad ook op dat er geen prijzen worden genoemd
Ja het kan goedkoper dat weet ik
Maar ga altijd van het ergste en duurste uit.
Als het goedkoper kan dan valt het alleen maar meeJe kunt het zo duur mogelijk maken natuurlijk
Bijvoorbeeld je hebt je kop er toch af
Vlakken kost 50 euro
Ik zou persoonlijk de kleppen ook inslijpen en alle speling laten controleren en en bad geven
Dat kost 175 euro
Vlakken
Cleanen
Klep slijpen
Seals vervangen
Afpersen
Revisie boerDan weet je 100% dat alles goed is
Ik heb het eens fout zien gaan met een vallende klep
Jammer meneer kop moet eraf dus zwaar exctra kostenpotje
Deze man gaf duidelijk aan dat hij niet veel geld had
Man werd overtuigd dat het zoveel koste en niet meerDe man kreeg een dubbele kosten omdat er niet duidelijk werd verteld wat er mis kon gaan
Dus ga gewoon op de ergste vanuit .
Seals vervangen
Koppakking
Kopbouten
Nokkenassen keering
Klepdekselpakking
Olie
Olie filter
Koelvloeistof
Uitlaat pakking
Inlaat pakking
Nieuwe distributie riem (liefst meelooplagers en de spanner en de pomp ook vervangen)
Kop vlakken (beste om alles te laten controleren)
Bougies
Man uur van 5 a 6 uurDan geef je 1x aardig wat geld uit en je weet dat het ook niet duurder word
En je kunt er weer een tijd mee vooruitDan zo goedkoop mogelijk
En uiteindelijk even duur uit zijn
Of zelfs duurderDit is wel mijn mening
Anderen zullen anders denken24 september 2013 om 15:08 #18175220Ik zet altijd de zuiger waarvan ze vervangen moeten bovenin doe ik die eerst daarna verder draaien en zo verder.
25 september 2013 om 06:40 #18175221http://www.ebay.co.uk/itm/360410330348?ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dit zou de tool ervoor moeten zijn.
25 september 2013 om 06:44 #18175222Super :wors Dank je.
25 september 2013 om 08:30 #18175223Hallo,
Dank voor de reacties.
Heeft iemand een naam van een betrouwbare garage waar ik de klepseals kan vervangen?
Groeten,
Ricardo25 september 2013 om 08:46 #18175224@ricardo69 wrote:
Hallo,
Dank voor de reacties.
Heeft iemand een naam van een betrouwbare garage waar ik de klepseals kan vervangen?
Groeten,
RicardoWaar in Nederland ergens? Dan kunnen ze je wat gerichter naar een betrouwbare garage verwijzen.
25 september 2013 om 20:08 #18175225Omgeving Amsterdam
Groeten,
Ricardo27 september 2013 om 07:25 #18175226Iemand een reactie?
Mag ook buiten Amsterdam zijn.Groeten,
Ricardo27 september 2013 om 08:44 #18175227Twello ?? king:
27 september 2013 om 13:45 #18175228Heb je een naam? Dan kan ik bellen.
5 oktober 2013 om 09:41 #18175229Niemand die mij kan helpen?
Terwijl er zoveel topics zijn over hetzelfde probleem….Ik kom nu op een dood spoor terecht..
Graag hulp iemand[FLUSHED FACE][FLUSHED FACE][FLUSHED FACE]5 oktober 2013 om 11:34 #18175230Ik heb het zelf gedaan bij mijn auto.
Heb je al bij de dealer geïnformeerd?
Die moeten het in ieder geval kunnen. En hebben hier het juiste gereedschap voor.
Ik denk niet dat veel universele garages deze reparatie uit kunnen voeren.
Het enige waar je op kunt besparen bij zoon reparatie is het arbeidsloon.
Een dealer zit volgens mij op ongv. 80 euro ex per uur en een universele op 60 euro.
Op de arbeid zal het dus ongv. 100 euro ex schelen.
Ik ga er van uit dat de dealer deze reparatie goed uit kunnen voeren. En dat zou mij die 100 euro wel waard zijn.
Ik deed er bij mijn eigen auto 4 uur over en heb natuurlijk de kop laten zitten.
Het olie verbruik was 1ltr op de 1000km en nu bijna niets.5 oktober 2013 om 11:50 #18175231Jij was er 4 uur mee bezig en kop is er niet vanaf geweest.
Voor 1 uur langer is je kop eraf en kun je gelijk die koppakking vervangen
Dan weet je dat je mega lang verder kunt met deze auto en heb je het 100% goed.
80 euro per uur is inderdaad de opel dealer.(maar de dealer besteed dit ook uit )
De dealer vervangt de seals zelf niet de dealer laat dit ook doen door een revisie boer :thumb
Hier bij mij kost de monteur (garage) 45 euro per uur.
Hij is er gemiddeld 5 a 6 uur mee bezig (laten we afronden 300 euro )
Kop revisie 175 euro dan zou ik dat eerder doen dan alleen naar de dealer en de seals latem vervangen 80 x 5 =480 bespaar 180 euro dus zou ik gelijk koprevisie doenAlleen zul je een pakkingset moeten aanschaffen..
Denk dat twello te ver is voor jou reparatie
5 oktober 2013 om 12:25 #18175232Thnx voor de reacties, waardeer ik echt.
@ Marijn: de totale kosten zijn dan:-arbeid: 300 euro
-koprevisie: 175
-klepseals: 400Totaal: 875 euro
Klopt onderstaande opsomming?
Twello is niet ver, als het probleem maar wordt opgelost.De dealer vraag ongeveer 1500 ex voor!!
5 oktober 2013 om 12:35 #18175233Arbeid 300 euro (natuurlijk kan het uitlopen )
Daarom 6 uur aangehouden (eventueel uurtje extra berekenen)Revisie 175 euro
Mits geleiders goed zijnKop word geflakt
Afgeperst
Kleppen opnieuw inslijpen
En word afgeperst en clean gemaaktKlepseals kosten 1.70 per stuk
Dus 25 euroBeste is even via ebay een complete set bestellen (tussen de 80 a 100 euro )
Nieuw distributie riem 30 euro plus waterpomp 80 euro
Meelooprollen 25 euro per stuk en spanrol 35 euro.Klein matriaal zoals olie en koelvloeistof 50 euro.
Pakkingset compleet heb je alles
Kopbouten
Kleppendeksel pakking
Nokkenassen keeringen
EnzenzenIk zal je vanavond even een pm sturen van de revisieboer en die garage
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.