klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot

Forumindex Forums Modellen Omega klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227274
    RAL
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 September 2008

      Na de constatering dat de klepsteelhoedjes lek waren zijn deze vervangen ook zijn de koppen geflowed voor een betere luchtstroom, eens kijken of er meer pk’s zijn uitgekomen.

      :jerry

      Ralph

      de verotte klepseals!

      #17744341
      rpjverhoev
        Lid sinds:
        13 March 2006

        tja, hoever wil je gaan met je revisie? (kosten technisch)

        #17744342
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          Waterpomp, warmte wisselaar met deksel, en thermostaat zou ik meenemen.
          Idd. afhankelijk van wat je budget verder is zoals rpjverhoev ook terecht opmerkt.

          #17744343
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            doe eerst ook eens een compressietest, zou zonde zijn als later moet blijken dat je zuigerveren ook niet meer de mooiste meer blijken te zijn.

            #17744344
            ANJO TOL
              Lid sinds:
              22 December 2008

              Ook kan ‘k Fearless gelijk geven .. compressietest !! ben ook bezig met koppakking ’s vervangen .. Omega 3,0 .. viel me vies tegen .. hoe ruim de zuigers in de Cylinders zitten … koprevisie en flowen .. is enorm kostbaar euhh .. weet niet hoeveel kilometers je Omega heeft gelopen .. echter rond de 2 ton .. zou dan niet te veel kosten maken …

              #17744345
              RAL
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 September 2008

                compressie 13 bar over 6 cilinders gemeten.
                warmtewisselaar is reeds vervangen en de distributie set compleet ligt klaar.

                en wat betreft de kosten, ik doe het allemaal via mijn eigen garage, heb daarom ook niets in de eerste week van november gepland staan.

                ik wil wat speciaals met de motor en de auto doen, het is immers ook mijn visitekaartje.

                #17744346
                RAL
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 September 2008

                  morgen weer inelkaar zetten.:jerry

                  #17744347
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Ja dat is wel handig een eigen garage bedrijf ! :thumbup
                    Persoonlijk, als het mijn wagen en visitekaartje zou zijn, zou ik er een paar mooie originele Opel / Omega
                    wielen op zetten.. Vind het geen gezicht zulke velgen op zo’n mooie B2. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk ! Verder een mooie wagen hoor. Dakraam erin zie ik. Mooi.

                    Succes met de klus verder !

                    grt.

                    #17744348
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      haha, denk mijn kleprubbers er ook zo uitzien ongeveer

                      Willem

                      #17744349
                      RAL
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 September 2008

                        na inspectie van de cilinderwanden tot de conclusie gekomen dat deze zwaar versleten zijn d.m.v. zware groeven. zelfs de compressie test gaf dit niet aan. daarom zal de auto gedomonteerd gaan worden en in onderdelen verkocht worden aan de liefhebbers.

                        #17744350
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          ik weet wel dat ze vaak kale plekken in de wanden hebben deze V6en, maar groeven is niet best

                          tenzij hoongroeven natuurlijk.

                          had je moeten kunnen zien in de carterventilatie lijkt mij.

                          Compressie 13bar, koud of warm gemeten..

                          is niet echt om over naar huis te schrijven zeg maar…

                          Willem

                          #17744351
                          Botho
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 May 2009

                            Nieuwe motor geen optie??

                            #17744352
                            RAL
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 September 2008

                              eerlijk gezegt ben ik de V6 met zijn perikelen een beetje zat. de groeven bevonden zich onderaan op de cilinderbussen. dus in de onderste stand (o.d.p.) nam hij een slok olie, en nee dit was niet te merken aan de ventilatie wel als ze bovenin hadden gezeten.
                              wel kan ik mededelen dat er een diesel onderweg is :wors en hoop hiermee het pech tijdperk achter mij te laten.

                              #17744353
                              Jerremy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 October 2004

                                joh, das niet zulk goed nieuws. Zonde man..:(
                                Maar die groeven zijn langs groeven ofzo. Die komen toch ook niet vanzelf ??
                                Wat kan daar dan de oorzaak van zijn..

                                En ga je je auto helemaal in onderdelen verkopen ??
                                Ik heb misschien nog wel interesse in wat delen uit het interieur..
                                Hoor ’t wel van je.

                                Succes met de diesel. Ben benieuwd ! Grt.

                                #17744354
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Kantelende zuigers…

                                  verder zou ik het zo ook niet weten…

                                  Weet niet of er een automaat achter gehangen heeft, of een handbak..

                                  Ofdat er veel (te) laag toerig mee gereden is, kan ook een oorzaak zijn van veel slijtage aan de cilinderbussen..

                                  Bij de Weg, je hoeft geen groeven te hebben om olie op te pakken langs de cilinderwanden, een ”gladde wand” is al voldoende..

                                  heb nu met de combo eens 1 tank heel rustig en vooral zuinig gereden, lekker laag toeren (max rond de 2500 toeren..

                                  Wel een mooi verbruik van 1 op 14, maar veel meer olie verbruik (3/4e liter op 500km, dat is normaal dus 1 liter op 1000 a 1200km)..

                                  Willem

                                  #17744355
                                  Jerremy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 October 2004

                                    Laag toeren rijden zou opzich niet erg hoeven zijn toch, zolang je de motor maar niet overmatig gaat belasten van uit lage toeren, of veel kracht vragen vanuit lage toeren. Weet niet wat kilometerstand van de motor in kwestie is, en die onderhoudshistorie, maar de klepseals/rubbers.. Dat gaat echt niet van zelf of zomaar.

                                    #17744356
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      ow mijn klepseals (V6) zijn ook niet best meer Jeroen…

                                      en ja, laag toeren en kracht is inderdaad het grote probleem.. van overmatig slijten van een cilinderwand..

                                      of klemmen door oververhitting, maar das meestal enkel bovenin de cilinder bussen…

                                      ondanks ik de Combo rustig behandeld heb, gewoon netjes rijden (100 max op de snelweg ook haha..) had ik toch duidelijk meer olieverbruik, dat rook ik ook wel als ik met het raam open reed…

                                      Willem

                                      #17744357
                                      RAL
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        13 September 2008

                                        origineel gepost door Jerremy
                                        Laag toeren rijden zou opzich niet erg hoeven zijn toch, zolang je de motor maar niet overmatig gaat belasten van uit lage toeren, of veel kracht vragen vanuit lage toeren. Weet niet wat kilometerstand van de motor in kwestie is, en die onderhoudshistorie, maar de klepseals/rubbers.. Dat gaat echt niet van zelf of zomaar.

                                        de wagen is een 2.6 V6 automaat met 180.000km onderhouden bij de dealer. boekje is netjes afgestempeld.
                                        wat mijn voorganger gedaan heeft weet ik niet. weet wel dat de automaat niet in de derde versnelling wou in het verleden. ik gaat hem eerst demonteren en dan zet ik e.e.a. te koop. wagen is namelijk full option, en als wij klaar zijn staat er alleen nog ijzer.

                                        #17744358
                                        Jerremy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 October 2004

                                          Wim-v6; ja ok maar dat gaat dan nog steeds niet vanzelf lijkt me. Of is dat ’n slijtage deel ? Weet niet hoeveel kilometers jouw auto heeft gelopen.. Misschien ook daar van afhankelijk, en ook onderhouds historie, aangenomen dat de wagen 1 of meerdere vorige eigenaren heeft gehad.

                                          RAL; o.k. ja maar denk je dat het weigeren van 3e versnelling in verleden daar iets mee te maken gehad kan hebben ?
                                          Vorige eigenaar toevallig geen taxi of politie.. Wel zonde, en bijzonder vervelend voor je. Hoop dan dat je straks met de diesel meer geluk gaat hebben !
                                          Heb je ff een U2U gestuurd trouwens. :thumbup

                                          #17744359
                                          RAL
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 September 2008

                                            origineel gepost door Jerremy
                                            Wim-v6; ja ok maar dat gaat dan nog steeds niet vanzelf lijkt me. Of is dat ’n slijtage deel ? Weet niet hoeveel kilometers jouw auto heeft gelopen.. Misschien ook daar van afhankelijk, en ook onderhouds historie, aangenomen dat de wagen 1 of meerdere vorige eigenaren heeft gehad.

                                            RAL; o.k. ja maar denk je dat het weigeren van 3e versnelling in verleden daar iets mee te maken gehad kan hebben ?
                                            Vorige eigenaar toevallig geen taxi of politie.. Wel zonde, en bijzonder vervelend voor je. Hoop dan dat je straks met de diesel meer geluk gaat hebben !
                                            Heb je ff een U2U gestuurd trouwens. :thumbup

                                            nee, het weigeren van de derde zal er niets mee te maken hebben. ze zal mishandeld zijn door de vorige eigenaren.

                                            #17744360
                                            MVB
                                              Lid sinds:
                                              29 May 2010

                                              Hey, Ral heb je nog onderdelen van die omega?
                                              Ik ben namenlijk opzoek naar een achterbumper.

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.