Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Kleppendeksel vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 augustus 2016 om 10:35 #17277668
Goedemiddag beste knutselaars,
Ik heb al een tijdje wat problemen met mijn auto, namelijk dat hij heel erg fluit na een stuk rijden.
Er is mij verteld dat er een scheur zit in mijn kleppendeksel, dit zou een hobby monteur voor mij vervangen maar ik krijg helaas
geen contact meer met hem.Nu heb ik dus zelf een kleppendeksel gekocht en een nieuwe pakking, ook heb ik al even op internet zitten speuren om te kijken
of ik iets kan vinden hoe het ongeveer in zn werk gaat, nu heb ik een video gezien waarbij de beste man een momentsleutel moest
gebruiken.Nu is mijn vraag, aangezien ik dit nergens kan vinden, is dit ook het geval bij mij auto ? (Opel Astra-H 1.6 Twinport Z16XEP)
13 augustus 2016 om 11:26 #18324764Ja!, om de reden, als je het te strak aan draait, alsnog gaat lekken, maar het aanhaalmoment weet ik ook zo niet uit mijn hoofd!
13 augustus 2016 om 11:30 #18324765Moment sleutel is wel beter idd. Ik doe het wel altijd zonder.
13 augustus 2016 om 11:33 #18324766cano666
Als je de feeling er voor hebt en vaak doe oke.
Van uitgaande dat ts het niet iedere dag doet. :D13 augustus 2016 om 11:45 #18324767Ok, das jammer.
Dat betekend dat ik een momentsleutel moet gaan regelen, wil het graag in 1 x goed doen heb geen in dubbel werk hahaha.
Is het nog ergens te vinden wat het aanhaalmoment dan is of kan ik daar beter de opel dealer voor bellen.
13 augustus 2016 om 14:31 #18324768Nou net nog even verder gezocht en kwam een ander topic tegen hier op het Opel forum, die man zei ook gewoon vastdraaien maar niet extreem strak.
Heb dus de gok genomen en net de kleppendeksel vervangen en de auto even rustig laten draaien, auto starte al gelijk beter en klinkt ook rustiger.
Ik ga er dus vanuit dat alles goed is verlopen, straks nog ff stukje rijden om te kijken hoe dat gaat.
In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.
18 augustus 2016 om 05:25 #18324769Bij klepdeksel aanhalen zit veel eerder te strak dan te los.
Voorzichtig aan dus, als het te los is kan het altijd nog iets strakker, andersom is vaak niet goed ;)18 augustus 2016 om 14:51 #18324770@xladage wrote:
Bij klepdeksel aanhalen zit veel eerder te strak dan te los.
Voorzichtig aan dus, als het te los is kan het altijd nog iets strakker, andersom is vaak niet goed ;)Hij zit vast en heb het een paar dagen in de gaten gehouden en geen lekkages gevonden etc. dus hij zit ook niet te los ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.