Kleppendeksel ventilatie -> Onderdruk -> geen oliedruk?

Forumindex Forums Modellen Manta Kleppendeksel ventilatie -> Onderdruk -> geen oliedruk?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250955
    peerke1987
      Lid sinds:
      28 December 2006

      Beste,

      In mijn A-manta ligt een 2.0E blok, loopt als een zonnetje. Echter is dit het 3e blok.. dit keer helemaal gereviseerd.
      Pech? Of zijn er symptomen van een probleem wat er 3 blokken lang is.

      Symptomen:
      – Zwetende kleppendeksel pakking
      – alle motorblokken tot nu toe hebben wanneer ze warm zijn, stationair minder dan 0.5 bar
      – Het gereviseerde blok had in het beginnen koud 3.5 – 4 bar, warm stationair 1 – 1.5 bar. Na 1 week tijd merkte ik dat het stationair olie druk alweer minder werd en begon niet alleen het blok te zweten bij zijn kleppendeksel… maar ook ik! :hmmz
      -start erg moeizaam (rondgooien) wanneer het warm is

      Een tijdje niks gedaan te hebben met de manta omdat ik het erg druk heb gehad, zat ik eens te kijken naar mijn GTE kleppendeksel die ook 2 uitgangen heeft. ééntje naar de gasschuif andere…? Die is dicht.. Het blok heeft wel onderdruk. Moet dit gat wel dicht?

      Zou het kunnen dat het blok zijn druk niet kwijt kan via de kleine uitgang naar de injectie? Daardoor een zwetende kleppendeksel heeft en daardoor onderdruk opbouwd waardoor de olie begint te schuimen en olie plaats maakt voor lucht? Het kleppendeksel heeft immers op deze manier op alle 3 de motorblokken gezeten..

      Ik hoor graag jullie reactie..

      #18051547
      peerke1987
        Lid sinds:
        28 December 2006

        Niemand? :wtf

        #18051548
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Geen idee of je aan aluminium kleppendeksel hebt of niet, het stalen deksel van een injectie heeft maar 1 uitgang, de aluminium versie ook of je moet zo’n ding hebben van het ouwe type.
          Op basis daarvan kun je zeggen waarom als hij zweet, meestal zijn de raakvlakken zo krom als een hoepel en moet je de kurken (ook geen idee of je die gebruikt) pakking even insmeren met vloeibare pakking.

          Een blok heeft altijd overdruk onder het deksel, geen onderdruk, dan is er iets mis.

          Als je wil weten of het gat in ht deksel nog vrij is, dan moet je er even druk op zetten met een luchtpistool en/of eventueel flink schoonmaken (even weken of zoiets)

          het gebrek aan oliedruk is op te lossen dor de veer in het overdrukventiel in het dekseltje van de oliepomp meer op spanning te zetten.

          Het moeizaam rondgaan als hij warm is kan aan de startmotor liggen of je ontsteking staat niet goed.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.