Kleppendeksel pakking X20XEV

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kleppendeksel pakking X20XEV

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349212
    Stefan662
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2012

      Hallo Allen.
      Ik heb een Vectra B X20XEV met een lekkende kleppendeksel pakking.
      Nu wil ik die gaan vervangen.
      Is dit te doen met een setje gereedschap van de Praxis, of is daar professioneel gereedschap voor nodig.

      Kan iemand me stapsgewijs uitleggen wat ik moet doen, om de pakking te vervangen?
      Wat moet er los en waar moet ik op letten.
      Ben niet echt onhandig, maar zeker geen automonteur.
      Of zeggen jullie, dat ik dat beter door de garage kan laten doen….

      Alvast bedankt,
      Stefan

      #18349276
      Stefan662
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 August 2012

        Niemand een “handleiding” kleppendekselpakking vervangen :no-money:

        #18349342
        Stefan662
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2012

          Is volgens mij een simpel klusje.
          Niemand die me kan vertellen hoe het precies moet om verassingen te voorkomen?

          #18349391
          Stefan662
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Echt niemand ???

            #18349399
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Is te doen joh. Doppenset, waterpomptang voor de slangenklemmen, en een mesje waarmee je bv stickers van ramen kan krabben voor de eventuele restjes pakking.

              Wel opletten: niet te strak vast draaien. 8Nm, zeg maar handvast, beginnen vanaf de binnenste bouten en dan in spiraal vorm de andere bouten aandraaien.

              Ook vloeibare pakking meenemen, dus zowel de rubberen pakking als vloeibaar gebruiken.

              Succes, het lukt je wel :good:

              Greetz Emiel

              #18349402
              Stefan662
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 August 2012

                Moeten alleen die tien boutjes los, of moet er meer los, uit of af.
                Nogmaals nooit gedaan en heb eigenlijk geen idee wat ik tegen kan/zal komen…
                Ik lees verschillende berichten over vloeibare pakking.
                De een zegt wel en de ander niet en weer een ander heeft het over alleen wat vaseline om de boel een beetje te plakken… :scratch:

                #18349404
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Alleen de boutjes idd + slangen zoals carterontluchting en kvs. Vandaar de waterpomptang.

                  Volgens het klushandboek moet er vloeibaar bij, maar dacht dat het alleen in de kommetjes hoeft van de nokkenassen. Als je vloeibaar doet zal ik het “vlak” opsmeren en niet zo’n kit streep.

                  Greetz Emiel

                  #18349413
                  Stefan662
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 August 2012

                    Daar gaan we al.
                    Kommetjes van de nokkenassen ?
                    En KVS ? dat zit daar toch niet aan ?
                    Dacht alleen carter ontluchting

                    #18349421
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      Kommetjes…

                      En idd geen kvs slangen alleen carterontluchting. Zo zie je maar dat je al genoeg zelf weet er van B-)

                      Greetz Emiel

                      #18349423
                      Stefan662
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2012

                        Dus bougies en zo kunnen gewoon blijven zitten?
                        En in de nokkenas kommetjes een streepje vloeibare pakking en dan even met je vinger erlangs zodat het “plat” ligt en niet te dik?
                        Dus de twee boutjes los en afdekplaatje eraf, zodat je bij de tien kleppendeksel boutjes kunt.
                        Olie vuldop eraf.
                        10 Boutjes losdraaien (moeten er nieuwe in of kan dat gewoon met de oude).
                        Kleppendeksel eraf en alle oude pakking verwijderen uit de gleufjes (deksel en kop)
                        Nieuwe pakking plaatsen en in de kommetjes vloeibare pakking spuiten en plat strijken.
                        Kleppendeksel weer terug en met nieuwe “O” ringetjes de tien boutjes weer terug schroeven (8 nm)
                        Vuldop weer terug en afdekplaatje weer met twee boutje vastzetten.

                        Lijkt een simpel klusje, maar krijg het er nu al warm van…. :unsure:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.