Kleppen krom (Z20LEH Motor)

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Kleppen krom (Z20LEH Motor)

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211875
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Zo net een compressie test uitgevoerd maar dat ging niet geheel goed omdat dat kreng steeds verstopte ofzo. Dus heeft hij met een mircoscoop in de cilinders gekeken naar kromme kleppen nu kon hij met zekerheid zeggen dat de uitlaatkleppen van cilinder 4 krom waren andere cilinders kon hij niet goed zien maar hieruit kan ik toch concluderen dat cilinder 1 dan ook kromme uitlaatkleppen heeft……… :-( Das al 280,- euro exclusief BTW voor 4 uitlaatkleppen! :fy1

      Nu zegt hij dat de distrubutie wel op tijd staat dus volgens hem moet het zo staan:

      2 Merktekens van beide distrubutietandwielen tegenover elkaar (horizontale lijn). En het uitlaat distrubutietandwiel merkteken tegenover merkteken kleppendeksel (verticale lijn) Zoals de tandwielen dus op de foto nu staan:

      Terwijl sommige mensen zeggen dat het zo hoort:

      Beide merktekens van distrubutietandwielen tegenover merkentekens van de kleppendeksel (2 verticale lijnen)

      In beide gevallen dus met de krukas op het BDP, wie kan me hier nu uitsluitsel over geven????????? :cry Heb op ’n ander forum een beschrijving gekregen over het afstellen van de distrubutie en dit gaf aan dat het via foto 2 zou moeten. Maar ik weet toevallig dat de distrubutietandwiel aan de uitlaatzijde 2 sleuven heeft waar je hem in kan monteren is er een mogelijkheid dat hij dit verkeerd heeft gedaan?

      Voordat ik die gene misschien ergens van ga beschuldigen terwijl het achteraf toch wel goed was dus wie kan met 100% zekerheid zeggen dat wat hij heeft gehanteerd goed/fout was……:(

      Wie kan me hiermee uitsluitsel geven?

      Gr,

      Steven

      #17518897
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Zo hoort het…. extra groot, is het goed te zien….

        Zo te zien op beide fotos van jou niet goed!!

        #17518898
        KERNI
          Lid sinds:
          28 August 2004

          Die van jou staat gewoon helemaal verkeerd, of denk je nu zelf dat die tekens op het kleppendeksel er voor de lol op staan:vertag

          Erg lullig voor die gene die jou riem er op gelegd heeft, MAAR als hij zou al een paar weken gelopen heeft, dan denk ik eerder dat hij versprongen is en nu kapot is ……..

          Als hij zegt dat hij zo als op de foto goed staat, dan geef hem maar een stomp ………

          Dat ziet toch wel een blinde dat dit niet goed is.

          Suc6 met de afhandeling.

          Gr.kerni

          #17518899
          Astranomic
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2007

            Ja en toch Kerni geloofde ik hem eerst wel doordat op foto 1 De streep op het inlaattandwiel overeen komt met de streep (waarop intake staan) van het uitlaattandwiel…. Dus vandaar deze vraagstelling niettemin ben ik er nu echt wel achter dat ie verschrikkelijk verkeerd staat en had achteraf beter zelf zo’n distrubutietandwielklem kunnen kopen om het zelf te doen want als je de merktekens aanhoud kan het niet mis gaan…

            Ik besteed weer eens wat uit hoor, en het is voor beide een kut situatie jammer dat het zo moet… :fy1:fy1:fy1

            Gr,

            Steven

            #17518900
            Baas J.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2008

              Kut voor je Steven… meen ik echt :(

              Maar goed, we hebben t r op msn al over gehad… ben benieuwd hoe t vandaag is gegaan…

              #17518901
              OPCdriver
                Lid sinds:
                1 August 2009

                Vervelende kwestie zeg , als de motor eerst enige tijd zonder problemen gedraaid heeft kan het mogelijk fout gegaan zijn met de spanner deze heeft een speciale afstelling om de riem te spannen nl. 1 voor een nieuwe en ook voor als de oude riem weer wordt teruggeplaatst.
                Ik draai zelf de motor na montage meerdere malen met de hand rond , als de afstelling niet goed zou zijn draait ie simpelweg niet rond en weet je genoeg (en het is inderdaad zo gebeurd als je even niet oplet)
                Ook is het raadzaam om de meelooprollen en spanner te vervangen het is niet zozeer de riem die kapot gaat maar de rollen zijn erg goedkoop en kwetsbaar en moet je met de riem altijd vervangen (vooral degene die rechtsonder het uitlaatnokkenaswiel zit krijgt het behoorlijk voor z’n kiezen heb ik gemerkt)
                Je kunt denk ik moeilijk bewijzen gaan vinden als dit alles correct (rollen en afstelling) is gedaan ik zou tot een vergelijk proberen te komen en dan is meestal alles weer snel vergeten en iedereen happy.
                Succes Marcel.

                #17518902
                Menno1800
                  Lid sinds:
                  11 August 2010

                  Persoonlijk draai ik na het monteren van de snaar voor de zekerheid de krukas +2 keer rond met een ratel om te kijken of de zuigers de kleppen niet raken.
                  Mocht hij dan verkeerd staan en je start dan zijn je kleppen in iedergeval niet krom :)
                  Als ik in TIS kijk zit bijv. een Z18XE wel zoals de eerste foto. (streepjes naar elkaar toe) Beetje jammer dat deze persoon niet verder heeft gegeken en er vanuit is gegaan dat het bij deze motor hetzelfde was :hmmz
                  Wel kl*te man :(

                  #17518903
                  ronOPC1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 December 2007

                    Klote situatie man, op de foto te zien staat ie er duidelijk langs idd.
                    Hoop voor je dat het allemaal goed opgelost wordt!!!

                    #17518904
                    tijgetje57
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2004

                      Heb er niet veel verstand van maar bij jouw foto staan je merktekens wel heel anders dan bij Baasj.

                      Hopelijk komt het goed met je motor en is er niet al te veel schade.

                      #17518905
                      youri_corsa_gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 April 2006

                        Volgens mij is dit al bijna een jaar geleden en allang (netjes) opgelost :vertag

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.