klephoek veranderen

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren klephoek veranderen

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269535
    arnold kadett
      Lid sinds:
      17 October 2010

      hallo
      ik ben bezig met een cilinderkop voor een c18xe voor de cross
      nu hoor ik hier en daar wat over klephoek veranderen en dat dat zeker de moeite waard is
      kan iemand mij ongeveer uitleggen wat dat precies inhoudt ?
      kan er weinig over vinden op internet

      mvg arnold

      #18264548
      Boskje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 June 2011

        Als je de klephoek groter maakt, word het kanaal ook groter. Nadeel is dat het koel oppervlak van de klep minder word.

        #18264549
        arnold kadett
          Lid sinds:
          17 October 2010

          oke en wat verstaan we onder klephoek? :D

          #18264550
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Het gedeelt van de klep wat normaal in de kop sluit,die schuine kant.

            Dit zijn dingen die je als allerlaatste doet om vermogen te winnen en dan bedoel ik:
            Het kost veel aangezien alles los moet en kop en klep moet je bewerken en de winst maar klein,dingen als nokkenas inlaat uitlaat chip kop bewerkene enz worden vaak als eerste gedaan ik zou persoonlijk het vergeten..

            Kijk maar eens op youtube:
            3 angle valve

            Dan zie je voorbeelden genoeg van wat ik bedoel.

            #18264551
            arnold kadett
              Lid sinds:
              17 October 2010

              heb het gevonden :thumb
              kop licht al los
              kop is al bewerkt poorten geflowt en dikke nokkenassen heb ik al
              inlaat wordt nog wat aangepast uitlaat is een 421
              onderblok is nieuw en ongebruikt nieuwe zuigers enz
              ook iemand een idee wat zoiets ongeveer kost bij de gemiddelde revisieboer?

              mvg arnold

              #18264552
              Wesley_Rallykadett
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2012

                Ik heb dit ook gedaan bij mijn motor. (C20XE)
                Dit had ik gedaan omdat bij het inschuren mijn uitlaatkleppen aan het buitenste randje raakte maar toch een afsluitvlak van 3 a 4 mm had. dus om hem wat meer “flow” te geven had ik een tweede hoek geslepen.
                afsluitvlak 45 graden
                tweede hoek 30graden

                hier onderstaand een foto in vergelijking met origineel. (links is origineel)



                Wat t zou kosten? Ik denk niet meer dan 50 euro als je de kleppen los aanlevert.
                Succes! ;)

                #18264553
                arnold kadett
                  Lid sinds:
                  17 October 2010

                  hier heb ik wat aan !
                  danku

                  #18264554
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Moeten dan de klepzittingen ook niet opnieuw gefreesd worden?

                    #18264555
                    Wesley_Rallykadett
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 February 2012

                      Het is wel het beste om de klepzittingen ook te frezen. Een afdichtrand vanaf 2 a 3mm op de kleppen is voldoende. (afdichting alleen op de 45 graden hoek)

                      Zorg dat je ziet dat de klepzitting bij het inschuren rondom aftekent. (min. 2 a 3mm) ik raad aan om met vacuum te testen om een goede afdichtng te garanderen.

                      Ik heb wel mijn klepzittingen laten frezen, omdat ik niet genoeg vacuum kreeg bij het testen van de afdichting. Dit werkt uitermate goed! (Zonder klepseals 0.7-0.8 vacuum is goed)

                      succes! ;)

                      #18264556
                      Boskje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 June 2011

                        Klepseals maken niks uit met een vacuüm test . De test word gedaan aan de onderkant van de kop.

                        #18264557
                        Wesley_Rallykadett
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2012

                          @Boskje wrote:

                          Klepseals maken niks uit met een vacuüm test . De test word gedaan aan de onderkant van de kop.

                          Ik heb deze test gedaan aan de in- en uitlaat kanalen en niet in de verbrandingsruimte, dan hebben de klepseals wel effect, hoewel de test in de verbrandingskamer wel mogelijk is. Alleen moet je dan de inlaat of uitlaatkleppen er ook in doen en dan doe je een lektest van de complete cilinder in de verbrandingskamer. ik vind persoonlijk aan de kanalen makkelijker omdat het vacuum de kleppen dan ook omhoogtrekt.

                          #18264558
                          Boskje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 June 2011

                            Ik had bij mijn vorige baas een tester in de vorm van een zuignap. Die zet je op 1 klep zodat je klep voor klep test. Jou manier werkt ook

                            #18264559
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Aangezien ik toch met mijn 6 in lijn kop bezig ben…Denk ik dat ik ook maar eens naar de reviseur terug ga voor dit trucje.
                              De kleppen heb ik allemaal weer los gehaald om met de verbrandingskamers bezig te kunnen….en verder te kunnen met poorten.

                              Hierbij heb ik ook wat zittingen lichtelijk geraakt met de het freeskopje, ik neem aan dat ze dit met een speciale cutting-frees weer oplappen?
                              Een geheel nieuwe zitting lijkt me overbodig..

                              #18264560
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Vandaag alles weer opgehaald, het is gelukt. Zittingen zijn gefreesd en de kleppen geslepen onder 45/30 graden.
                                Ook de kop nog eens extra gevlakt, in totaal is er nu 0.5mm af.
                                Ben benieuwd wat we straks op de bank meten :thumb

                                #18264561
                                GSE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 August 2006

                                  Onderin niet veel als je een 30E spruitstuk neemt ;)

                                  Ik heb zelf een 30E onderblok met C30NE kop die 0,4mm gevlakt is met een 30E spruitstuk maar onderin is geen vermogen te vinden tot de 3000-3300 is het een traag iets…Daarna word het beter :D

                                  #18264562
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Heb een c30ne spruitstuk erbij, injectoren 0280150747. (200cc/3bar)..gasklep hoort ook bij die set als ik het goed heb. Dat is met zon metalen/rvs? gallerij. Het complete blok is een c30ne. Ik had alleen de inlaat los bijgekocht via Romijn


                                    Heb ook een instelbaar tandwiel voor de nokkenas zodat die ook weer goed staat na montage…..en straks alles regelen met een vrij programmeerbare ecu.
                                    Ik zoek alleen nog een instelbare brandstofdruk regelaar voor normaal geld, en geen honkieponkie ding die binnen de kortste keren lekt.

                                    onderblok is ook lichtelijk gevlak, zuigers staan nu iets boven het deck.
                                    Ik zal de kop nog eens goed nameten om zo de compressieverhouding te kunnen berekenen.

                                    De reviseur stond versteld van al het werk wat ik gedaan had, het frezen en het polijsten van de uitlaatpoorten en verbrandingskamers. Daar hebben heel wat uurtjes ingezeten :angel

                                    Met de tijd een andere nokkenas en throttlebodies.

                                    Voor de kop er op gaat ga ik nog met klei aan de gang op de zuigers om te zien hoeveel speling er tussen de kleppen en zuigers zitten.
                                    Dan weet ik dat ook gelijk voor de nieuwe nokkenas.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.