Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › klephoek veranderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2014 om 21:46 #17269535
hallo
ik ben bezig met een cilinderkop voor een c18xe voor de cross
nu hoor ik hier en daar wat over klephoek veranderen en dat dat zeker de moeite waard is
kan iemand mij ongeveer uitleggen wat dat precies inhoudt ?
kan er weinig over vinden op internetmvg arnold
13 december 2014 om 22:40 #18264548Als je de klephoek groter maakt, word het kanaal ook groter. Nadeel is dat het koel oppervlak van de klep minder word.
13 december 2014 om 22:42 #18264549oke en wat verstaan we onder klephoek? :D
14 december 2014 om 13:38 #18264550Het gedeelt van de klep wat normaal in de kop sluit,die schuine kant.
Dit zijn dingen die je als allerlaatste doet om vermogen te winnen en dan bedoel ik:
Het kost veel aangezien alles los moet en kop en klep moet je bewerken en de winst maar klein,dingen als nokkenas inlaat uitlaat chip kop bewerkene enz worden vaak als eerste gedaan ik zou persoonlijk het vergeten..Kijk maar eens op youtube:
3 angle valveDan zie je voorbeelden genoeg van wat ik bedoel.
14 december 2014 om 20:36 #18264551heb het gevonden :thumb
kop licht al los
kop is al bewerkt poorten geflowt en dikke nokkenassen heb ik al
inlaat wordt nog wat aangepast uitlaat is een 421
onderblok is nieuw en ongebruikt nieuwe zuigers enz
ook iemand een idee wat zoiets ongeveer kost bij de gemiddelde revisieboer?mvg arnold
14 december 2014 om 22:25 #18264552Ik heb dit ook gedaan bij mijn motor. (C20XE)
Dit had ik gedaan omdat bij het inschuren mijn uitlaatkleppen aan het buitenste randje raakte maar toch een afsluitvlak van 3 a 4 mm had. dus om hem wat meer “flow” te geven had ik een tweede hoek geslepen.
afsluitvlak 45 graden
tweede hoek 30gradenhier onderstaand een foto in vergelijking met origineel. (links is origineel)
Wat t zou kosten? Ik denk niet meer dan 50 euro als je de kleppen los aanlevert.
Succes! ;)17 december 2014 om 18:07 #18264553hier heb ik wat aan !
danku17 december 2014 om 18:20 #18264554Moeten dan de klepzittingen ook niet opnieuw gefreesd worden?
18 december 2014 om 19:34 #18264555Het is wel het beste om de klepzittingen ook te frezen. Een afdichtrand vanaf 2 a 3mm op de kleppen is voldoende. (afdichting alleen op de 45 graden hoek)
Zorg dat je ziet dat de klepzitting bij het inschuren rondom aftekent. (min. 2 a 3mm) ik raad aan om met vacuum te testen om een goede afdichtng te garanderen.
Ik heb wel mijn klepzittingen laten frezen, omdat ik niet genoeg vacuum kreeg bij het testen van de afdichting. Dit werkt uitermate goed! (Zonder klepseals 0.7-0.8 vacuum is goed)
succes! ;)
21 december 2014 om 14:58 #18264556Klepseals maken niks uit met een vacuüm test . De test word gedaan aan de onderkant van de kop.
21 december 2014 om 23:51 #18264557@Boskje wrote:
Klepseals maken niks uit met een vacuüm test . De test word gedaan aan de onderkant van de kop.
Ik heb deze test gedaan aan de in- en uitlaat kanalen en niet in de verbrandingsruimte, dan hebben de klepseals wel effect, hoewel de test in de verbrandingskamer wel mogelijk is. Alleen moet je dan de inlaat of uitlaatkleppen er ook in doen en dan doe je een lektest van de complete cilinder in de verbrandingskamer. ik vind persoonlijk aan de kanalen makkelijker omdat het vacuum de kleppen dan ook omhoogtrekt.
22 december 2014 om 18:08 #18264558Ik had bij mijn vorige baas een tester in de vorm van een zuignap. Die zet je op 1 klep zodat je klep voor klep test. Jou manier werkt ook
14 februari 2015 om 12:24 #18264559Aangezien ik toch met mijn 6 in lijn kop bezig ben…Denk ik dat ik ook maar eens naar de reviseur terug ga voor dit trucje.
De kleppen heb ik allemaal weer los gehaald om met de verbrandingskamers bezig te kunnen….en verder te kunnen met poorten.Hierbij heb ik ook wat zittingen lichtelijk geraakt met de het freeskopje, ik neem aan dat ze dit met een speciale cutting-frees weer oplappen?
Een geheel nieuwe zitting lijkt me overbodig..31 maart 2015 om 19:09 #18264560Vandaag alles weer opgehaald, het is gelukt. Zittingen zijn gefreesd en de kleppen geslepen onder 45/30 graden.
Ook de kop nog eens extra gevlakt, in totaal is er nu 0.5mm af.
Ben benieuwd wat we straks op de bank meten :thumb31 maart 2015 om 19:54 #18264561Onderin niet veel als je een 30E spruitstuk neemt ;)
Ik heb zelf een 30E onderblok met C30NE kop die 0,4mm gevlakt is met een 30E spruitstuk maar onderin is geen vermogen te vinden tot de 3000-3300 is het een traag iets…Daarna word het beter :D
31 maart 2015 om 20:22 #18264562Heb een c30ne spruitstuk erbij, injectoren 0280150747. (200cc/3bar)..gasklep hoort ook bij die set als ik het goed heb. Dat is met zon metalen/rvs? gallerij. Het complete blok is een c30ne. Ik had alleen de inlaat los bijgekocht via Romijn
Heb ook een instelbaar tandwiel voor de nokkenas zodat die ook weer goed staat na montage…..en straks alles regelen met een vrij programmeerbare ecu.
Ik zoek alleen nog een instelbare brandstofdruk regelaar voor normaal geld, en geen honkieponkie ding die binnen de kortste keren lekt.onderblok is ook lichtelijk gevlak, zuigers staan nu iets boven het deck.
Ik zal de kop nog eens goed nameten om zo de compressieverhouding te kunnen berekenen.De reviseur stond versteld van al het werk wat ik gedaan had, het frezen en het polijsten van de uitlaatpoorten en verbrandingskamers. Daar hebben heel wat uurtjes ingezeten :angel
Met de tijd een andere nokkenas en throttlebodies.
Voor de kop er op gaat ga ik nog met klei aan de gang op de zuigers om te zien hoeveel speling er tussen de kleppen en zuigers zitten.
Dan weet ik dat ook gelijk voor de nieuwe nokkenas. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.