Klepdekselpakking lekt na grote beurt.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Klepdekselpakking lekt na grote beurt.

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220273
    diedjee
      Lid sinds:
      21 April 2010

      Hoi allemaal,

      Ik ben de trotse bezitter van een Signum 3.2 V6.
      Een paar weken terug heeft mijn dealer een grote beurt uitgevoerd. Daarna roken we (mijn vriendin en ik) een benzinelucht. Bleek later olie te zijn.
      In het begin denk je dan: “Het zal wel overgaan”.
      Maar de lucht bleef en dus terug naar de dealer. Aan de onderzijde van de auto zat veel olie. De dealer heeft alles schoongemaakt en we moesten later maar terugkomen.
      Ik vroeg toen nog of het te maken had met de grote beurt. Maar dat was onzin, want er wordt niets losgemaakt….
      Een paar dagen later weer naar de dealer. Blijkt dat de klepdekselpakking lekt. Die moet dus vervangen worden. En o ja, dan moet er ook een “brug” vervangen worden…. Samen gaat mij dat zo’n € 450,- (incl. BTW) kosten. :(

      Mijn vragen zijn:
      1. Staat deze lekkage, die toevallig vlak na de grote beurt begint, los van de grote beurt?
      2. Moet dat inderdaad zo ongelooflijk veel geld kosten?

      Groet,

      Diedjee.

      #17660106
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Tja een klepdeksel pakking van een v6 vervangen kan een kostbare aangelegenheid zijn ( denk dat je dat ook tijdens de aanschaf moet realiseren).

        Verder heeft de lekkage idd niets perse iets met de beurt te maken te habben.

        Wat hebben ze precies allemaal gedaan bij de beurt???

        Eventueel even bij een andere garage laten kijken (second opinium).

        #17660107
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          inderdaad word de klepdeksel niet los gehaald bij een beurt.

          is de verbinding olievulbuisje, klepdeksel niet lek??

          en ja, voor klepdeksel moet heel het inlaat los, en zal de koelwaterbrug moeten worden vervangen.

          Willem

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.