Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › klep cleanen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2014 om 19:41 #18203416
Ik weet dat er een poelie(weet niet hoe ik t moet schrijven) kapot is in de dynamo, weet niet of dat te maken heeft met het opladen van de accu? Verder is het een kleine accu als ik naar een accu kijk wat er in de golf zit
13 januari 2014 om 20:59 #18203417Als de poelie kapot is van je dynamo zou ik dynamo maar is gaan reviseren of vervangen dus het probleem met bijladen zou hier zeker mee te maken kunnen hebben
En even je accu door meten 12,4 en als je start zou hij rond de 14,5 moeten zijn13 januari 2014 om 22:04 #18203418AnoniemLid sinds:
1 January 1970kijk ook ff hoeveel ah je accu is. Dat is ook wel belangrijk met een geluids installatie ik draai zelf op 710w rms. Ik had eerst een 35ah accu met condensator maar als de woofer en in kwam rammen kon de accu het nog niet bij benen lampen knipperde nog. Als ik in het donker met groot licht aan ree zach je zo het licht knipperen op de weg. dus toen maar ff een 75ah accu er in gehangen toen was het over. ;)
14 januari 2014 om 17:41 #18203419Accu is goed heb hem doorgemeten maja de dynamo tikt dus die moet zowiezo worden vervangen. 710 rms???? Zo moet dat haha zal de ah wat het ook mag zijn ff checken danku
14 januari 2014 om 18:00 #18203420AnoniemLid sinds:
1 January 1970meestal staat er achter op de magneet van je speaker wel een stickertje waar watts of watt RMS op staat en RMS dat is belangrijk. maar draai je op 1 versterker of 2 ? daaien je speakers voor in mee op de radio of op de versterker ? je speakers kunnen wel een hoog rms vermogen hebben maar je versterker moet het wel kunnen uitwerken. dus kijk ff hoeveel watt rms je versterker kan hebben.
14 januari 2014 om 19:15 #18203421Klinkt bekend. Als ik stilsta met de muziek op standje gehoorschade is hij ook in een dikke 20 minuten leeg. Af en toe dus wel oppassen. Heb dit altijd gehad en toen ik hem kocht zat er zelfs nog net een nieuwe accu in. Mijn versterker is overigens zo’n 650 watt RMS geloof ik wat hij aan de sub geeft. En daar komt dan nog 4 x 45/50(rms?) bij wat de radio zelf aan de overige speakers geeft.
Verder voor het cleanen van je achterklep. Heb vandaag nog een leuk ideetje opgedaan. Ik heb zelf een corsa b1 dus van voor de facelift. Deze heeft een inkeping voor het logo in de kofferklep zitten. Heb er vandaag eentje van een b2 meegenomen van de sloop en deze heeft dat niet. Even de gaatjes opvullen en je kofferklep-greep is al clean. Voor de rest kun je alle emblemen met geduld wel van je kofferklep krijgen. Alleen oppassen dat je de lak niet beschadigd.
8 februari 2014 om 16:05 #18203422Even een update, accu vervangen auto werkt weer prima, eventuele klep cleanen en motorkap verlengen moet ik helaas nog even uitstellen, maar denk zowiezo dat ik een motorkop en klep van de sloop haal en dan eventueel opknappen bij een bedrijf ken wel iemand die een beetje lassen kan maar die gok durf ik niet te nemen ben nu bezug met de waterpomp vervangen maar om de een of andere reden krijg ik de distributie riem veel te makkelijk over de spanrol heen terwijl die al op spanning staat nu hoor ik van verschillende mensen dat de riem ook bij de waterpomp moet worden gespannen ik snap er helemaaaaal niks meer van
8 februari 2014 om 16:18 #18203423@robert_corsa wrote:
Waar kom je vandaan? Regio mag ook.
Over de smurrie. Wat voor motor heb je?
Altijd schroefset nemen. Je bent al zover dat je wilt verlagen, en de ervaring zegt: je wilt alleen nog maar lager.
Tot je een rieger infinity 2 set van onder je vectra a rijd
Toen was ik er voor goed van genezen :jerry8 februari 2014 om 16:26 #18203424@zarana wrote:
Even een update, accu vervangen auto werkt weer prima, eventuele klep cleanen en motorkap verlengen moet ik helaas nog even uitstellen, maar denk zowiezo dat ik een motorkop en klep van de sloop haal en dan eventueel opknappen bij een bedrijf ken wel iemand die een beetje lassen kan maar die gok durf ik niet te nemen ben nu bezug met de waterpomp vervangen maar om de een of andere reden krijg ik de distributie riem veel te makkelijk over de spanrol heen terwijl die al op spanning staat nu hoor ik van verschillende mensen dat de riem ook bij de waterpomp moet worden gespannen ik snap er helemaaaaal niks meer van
span je indd met de waterpomp, maar als je de waterpomp vervangt kun je beter de rest ook meedoen
Distririem, span/looprollen, thermostaat, multiriemwaterpomp kun je spannen met een steeksleutel (welke maat weet ik uit het hoofd niet)
of, zoals ik het doe met een stalen priem/pen die je in een klein gaatje op de pomp kan steken8 februari 2014 om 17:20 #18203425Jaa vervang inderdaad alles er ook bij is het toevallig een momentsleutel?
8 februari 2014 om 19:33 #18203426Momentsleutel heb je niet per se nodig
wel moet je zorgen dat de krukaspoeliebout muurvast zit
eventueel wat locktite gebruiken9 februari 2014 om 09:21 #18203427Dankje ik hoop dat het me vandaag wel zal lukken
10 februari 2014 om 15:06 #18203428Beetje laat, maar mocht je nog op zoek zijn naar een gecleande klep, ik heb er nog een staan.
GSi Rood, voor 3-deurs, met spoiler en elektrische ontgrendeling en de bijpassende gasveren.Doe me maar even een PM bij interesse.
13 februari 2014 om 09:46 #18203429Wow auto verlaagd ta technix schroefsetje ik moet hem nog uit laten lijnen maar sturen gaat zo raar? Alsof ik in een keer stuurbekrachtiging heb alleen geen binnenbochtjes moet nemen.. is het alleen een kwestie van uit laten lijnen of is er meer aan de hand?
13 februari 2014 om 10:46 #18203430Uitlijnen idd.
Je wielen staan waarschijnlijk behoorlijk onder negatieve of positieve camber, waardoor ze niet plat op het asfalt staan.
Dat maakt sturen heel erg licht, maar geeft ook n gebrek aan grip waardoor het niet fijn aanvoelt in de bochten.edit: zie ook dit plaatje:
Als t veel camber is, valt het prima vanaf de voorkant van je auto te zien. Gewoon op je knieen er voor gaan zitten, dan zie je wel of je wielen naar binnen of buiten vallen, zoals op t plaatje.
Edit2:
Oh, en als je een goede schroefset hebt, zit daar gewoon de mogelijkheid op om de camber te verstellen.
Één van de twee fusee gaten is dan ovaal waardoor je de hele fusee kan kantelen.Heb je dat niet, dan zal je waarschijnlijk een set camber correctie bouten moeten halen.
15 februari 2014 om 13:14 #18203431als je camber redelijk negatief staat dan staat je sporing ook totaal verkeerd,
heb t zelf ook gehad, en is dan gewoonweg te gevaarlijk om mee te rijden!!15 februari 2014 om 15:23 #18203432@Fearless wrote:
Die man van de garage heeft gelijk.
De klep laten cleanen bij een schadebedrijf gaat je veel geld kosten.
Robbywag op het forum deed dit altijd (doet ie dat nog steeds?)Maar natuurlijk doet hij dat nog! :agent
15 februari 2014 om 18:12 #18203433Goed beetje.bij beetje komt het allemaal wel goed is er toevallig ook een goeie spuiter op het forum?
15 februari 2014 om 19:55 #18203434@viktore30 wrote:
als je camber redelijk negatief staat dan staat je sporing ook totaal verkeerd,
heb t zelf ook gehad, en is dan gewoonweg te gevaarlijk om mee te rijden!!Dat is niet waar ;)
Maar je kan er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat er gewoon geen reet meer van klopt als je de ophanging hebt vervangen.Sporing is veel meer dan alleen camber. Het is het totaalplaatje van alle variabelen. Camber is echter het item wat het meeste verandert bij verlagen. De rest verandert niet zo heel erg. Pas als je echt gek laag gaat, zal je neutrale toespoor krijgen en krijg je een lichtelijk vergrote rake-angle waardoor je op snelheid het stuur minder makkelijk kan draaien (automatisch centreren).
30 maart 2014 om 15:16 #18203435Auto is uitgelijnd wat fijn rijd tien keer beter maar zoals gewoonlijk loop ik nu weer ergens anders tegen op mijn kunstofranden ik moet nieuwe halen waar kan ik die halen?
30 maart 2014 om 17:00 #18203436Goedkoop op de sloop.
Dan even plastidippen of matzwart busje van de Action (laatste is de goedkopere oplossing).Nieuw ori = duur.
Nieuw imi = duurkoop (pasvorm :vertag ..)30 maart 2014 om 17:04 #18203437Jaa maar wat is duur ze mogen niet beschadigd zijn voor het spuiten als ik nieuwe haal weet ik zeker dat het goed zit, heb je een idee?
30 maart 2014 om 17:12 #18203438Zijn zeker wel wielranden onbeschadigd te vinden op de sloop, mijne er ook vandaan, en geplastidipped. Zien er weer als nieuw uit.
Wat is duur? Ken de prijs per randje niet bij Opel, maar ga maar uit van een tientje of 3, per stuk.30 maart 2014 om 17:14 #18203439Daar doe ik het nog wel voor maar ik weet gewoon niet waar ik ze kan bestellen, :p
30 maart 2014 om 17:16 #18203440Opel dealer in de buurt, vragen of ze te bestellen zijn, of misschien zelfs al hebben liggen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.