Kleine update van mijn SINTRA V6

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Kleine update van mijn SINTRA V6

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238080
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      Na een paar maanden ff weer een update.

      Ik heb gistere via marktplaats een kleine update voor mijn sintra gekocht.
      Ik was er al een tijdje naar opzoek en heb voor een schappelijk prijsje deze sidebars op de kop getikt.

      Gistere avond nog even voor de zekerheid gepast voordat ik ze kocht en vanmiddag thuis nog ff gekeken bij daglicht.

      ik moet zeggen….staat wel dik vind ik :D




      en ja ik weet….schade aan de deur moet nog gemaakt worden maar het ROT NIET :ass dus kan volgend jaar wel kijken voor een andere deur.
      En morgen zal ik hem ook even weer wassen :jerry

      gr.Paul

      #17882964
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        staat wel mooi !! alleen rijdt dat niet zo handig met die klinkertjes er onder ;)

        #17882965
        ColinH
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2009

          Staat altijd wel mooi onder een MPV en bus.

          Bij bestelbussen betaal je minder verzekering, misschien geldt dat ook wel voor jou, je kan het altijd even navragen :thumb

          Gr Colin

          #17882966
          vectra208v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2006

            @speaker wrote:

            staat wel mooi !! alleen rijdt dat niet zo handig met die klinkertjes er onder ;)

            altijd wel weer zo’n flauwe opmerking hahaha

            die klinkers was even om op hoogte te houden voor de foto

            #17882967
            vectra208v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2006

              @ColinH wrote:

              Staat altijd wel mooi onder een MPV en bus.

              Bij bestelbussen betaal je minder verzekering, misschien geldt dat ook wel voor jou, je kan het altijd even navragen :thumb

              Gr Colin

              minder verzekering omdat er sidebars of een bullbar op zit??? wat is daar de reden van dan??

              #17882968
              ColinH
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 July 2009

                Reden weet ik niet, want echt sterk zijn ze niet, ze zijn zo krom.

                Ik denk omdat het de dorpel wat beschermt.

                Gr Colin

                #17882969
                vectra208v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 January 2006

                  ja oke…

                  de schade die er nu opzit (vorige eigenaar langs een paaltje heen gereden) had en niet gezeten als er een sidebar zat denk ik dus scheeld weer met het schadebedrag uitbetalen.

                  maar idd…..het lijkt allemaal heel sterk en dat ze wel een stootje kunnen hebben maar het is gewoon een holle buis en die knik je zo dubbel…

                  de reden waarom ik ze wilde is niet alleen dat ik het mooi vind en iets extra’s geeft aan de sintra maar ook om het instappen van de kids te vermakkelijken.

                  Ik wil nog kijken voor die kunstof steps die je erop kan schroeven en er kopmt nog traanplaat op.

                  dit idee:

                  #17882970
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    ( sorry voor de flauwe ‘klinker’-grap )

                    Ik vind die met traanplaat wel erg mooi staan. :thumbup
                    Vanmiddag zag ik een pick-up rijden ( meen een Dodge ram ) die had dit ook en had heel netjes instapverlichting er op verwerkt. Dus als je deur open gaat , dan gaat dat lampje ook branden.

                    #17882971
                    vectra208v
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 January 2006

                      @speaker wrote:

                      ( sorry voor de flauwe ‘klinker’-grap )

                      Ik vind die met traanplaat wel erg mooi staan. :thumbup
                      Vanmiddag zag ik een pick-up rijden ( meen een Dodge ram ) die had dit ook en had heel netjes instapverlichting er op verwerkt. Dus als je deur open gaat , dan gaat dat lampje ook branden.

                      klinker grap had ik ook kunne doen….mag ook graag van die grapje uithalen (vraag mijn vrouw maar :wors ) laat ik het zo zeggen….ik moet mij vaak inhouden bij sommige post op het forum :D

                      weet nog niet of ik er verlichting op wil hebben maar heb net via google sidebars gezien waar aan de zijkant 4 LED lampjes zaten die meebranden met de verlichting…lijkt ook wel grappig.

                      #17882972
                      dolfageling
                        Lid sinds:
                        1 December 2011

                        hoi ,staat goed die bars
                        Rijd je al lang Sintra?
                        wij zijn op zoek naar een goede sintra V6.
                        Weet jij wat de zwakke punten zijn van deze auto.
                        Wanneer is de d-riem aan vervanging toe ,enig idee wat dit kost?

                        Je ziet ze staan voor onder de 2000 euro ,maar je wat koop je dan? :hmmz

                        grt dolf

                        #17882973
                        vectra208v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2006

                          @dolfageling wrote:

                          hoi ,staat goed die bars
                          Rijd je al lang Sintra?
                          wij zijn op zoek naar een goede sintra V6.
                          Weet jij wat de zwakke punten zijn van deze auto.
                          Wanneer is de d-riem aan vervanging toe ,enig idee wat dit kost?

                          Je ziet ze staan voor onder de 2000 euro ,maar je wat koop je dan? :hmmz

                          grt dolf

                          hoi Dolf,

                          Ik rijd nu zo’n 3/4 jaar deze sintra V6 met bijna 3 ton op de klok.
                          Ik heb bij 285***km de riem+spanrollen ZELF vervangen en was voor het complete setje 207,- kwijt.
                          Ook heb ik bij deze sintra de hele reparatie/onderhoud rekeningen mee gekregen van de vorige(2e) eigenaar.

                          het enige zwakke punt waar ik nu nog wat aan moet gaan doen voor de APk is de balk onder de radiateur (wordt wat zwakjes)

                          Verder is het alles van de carrosorie amerikaans en mijne zit niet in de tektiel of bodycoting en kan geen door gerotte plek (op die ene balk na) vinden.

                          Ook zit er al zolang ik hem heb een dikke kras op de rechter schuifdeur maar daar roest die nog steeds niet :D
                          Mototkap is van Aluminium dus rot verder ook niet.

                          kort gezegt…..sterke auto.

                          met de dis vervangen heb ik ook gelijk alles ververst en bij aankoop het olie op peil gezet.
                          Bij het vevangen (dus 15000km verder) nog geen drup olie verbruikt en nu weer 15000km verder nog niks bij gevult en blok is nog redelijk droog.

                          ik heb voor mijn sintra ook niet de hoofdprijs betaald (ivm de schade op de deur)

                          als je 2000,- kan uitgeven voor een sintra V6 heb je zeker 1 die nog wel wat jaartjes meekan.

                          IK ZOU ZEGGEN ZOEK EEN MOOIE UIT EN OPHALEN DAT DING :thumb :D

                          ALS JE WIL WIL IK MP OOK WEL EVEN ROND NEUZEN.

                          GR.pAUL

                          #17882974
                          desiree30
                            Lid sinds:
                            26 February 2011

                            ja wij hebben vorige week onze astra G ook ingeruild voor een sintra v6.
                            moet zeggen dat ie erg goed goed rijdt.
                            de automaatbak schakeld ook erg mooi.
                            en als je hem even intrapt gaat ie er ook echt als een speer vandoor.
                            alleen van een td naar deze benzine is even wat wennen hahahah

                            #17882975
                            vectra208v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 January 2006

                              @desiree30 wrote:

                              ja wij hebben vorige week onze astra G ook ingeruild voor een sintra v6.
                              moet zeggen dat ie erg goed goed rijdt.
                              de automaatbak schakeld ook erg mooi.
                              en als je hem even intrapt gaat ie er ook echt als een speer vandoor.
                              alleen van een td naar deze benzine is even wat wennen hahahah

                              heb je die “S” al geprobeerd :wors je blijft lache bij de stoplichten hahaha

                              wat ook wel wennen zaal zijn is het verschil bij het tanken :shock: maar Qua gebruik valt het mij erg mee…mijne rijd ongeveer 1:9/1:10

                              owja…..HEB JE OOK FOTO’S :D

                              Gr.Paul

                              #17882976
                              desiree30
                                Lid sinds:
                                26 February 2011

                                ja de S is ook al een paar keer geprobeerd…
                                wil hem ook nog een beetje laten chippen,hebben we met de astra ook gedaan.
                                foto’s heb ik…maar weet niet hoe ik ze erop krijg

                                #17882977
                                vectra208v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2006

                                  2 weken geleden zag ik op een sloperij in Hoogeveen (via Marktplaats) een sintra staan met een IRMCHER achterklep spoiler.

                                  Ik gevraag wat hij er voor wilde hebben en dat bedrag beviel mij wel.
                                  Zaterdags samen met mijn zoontje richting Hoogeveen getoert om die spoiler eraf te halen.

                                  Hellaas kreeg ik de spoiler er niet af omdat die gekit zat en als ik hem zou breken moest ik de spoiler wel betalen dus zijun we weer naar huis gegaan.

                                  Thuis balend en piekerend een week later toch weer een mailtje gestuurd met de vraag of hun hem er voor mij af wilde halen zodat ik hem op kon halen.

                                  Kreeg ik een paar dagen later een mailtje terug dat ik de hele achterklep wel mocht ophalen incl. ruitenwisser motor,speakers,slot,raam,spoiler voor 5 tientjes :ass

                                  Omdat het net tegen de kerst en nieuw jaar aan zat een afspraak gemaakt voor vandaag…heen gereden….met de eigenaar de klep los geschroeft en achter in de auto gezet…afgerekend en weer naar huis.

                                  BEN NU DUS SUPER HAPPY EN WENS MIJZELF DUS OOK EEN GELUKKIG NIEUW JAAR :jerry

                                  OOK FF EEN FOTO GEMAAKT VOORDAT IK WEG REED :thumb

                                  van de week de ruitenwisser motor even over zetten (mijne is kapot),speakers eruit halen en kijken of ik daar een leuk plekje voor kan vinden (schuifdeuren)

                                  daarna eens kijken of ik de spoiler eraf kan krijgen zonder te beschadigen of breken :???:

                                  #17882978
                                  desiree30
                                    Lid sinds:
                                    26 February 2011

                                    hey hoi,
                                    ziet er goed uit.
                                    hoop dat je hem er een beetje goed afkrijgt.
                                    ikzelf zoek nog een originele radio..
                                    mocht je ooit 1 tegenkomen,hoor ik het graag

                                    #17882979
                                    ColinH
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 July 2009

                                      50 euro voor een Irmscher spoiler voor je Sintra is niet veel, maar met klep is een mooi koopje :thumb

                                      Soms heb je mazzel op de sloop, soms denken ze dat ze goud in handen hebben.

                                      Succes ermee :thumb

                                      Gr Colin

                                      #17882963
                                      vectra208v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2006

                                        @desiree30 wrote:

                                        hey hoi,
                                        ziet er goed uit.
                                        hoop dat je hem er een beetje goed afkrijgt.
                                        ikzelf zoek nog een originele radio..
                                        mocht je ooit 1 tegenkomen,hoor ik het graag

                                        originele radio heb ik nog wel liggen (cdr500 en een kassette met code)

                                        zal wel ff een foto maken zo

                                        #17882962
                                        vectra208v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 January 2006

                                          @ColinH wrote:

                                          50 euro voor een Irmscher spoiler voor je Sintra is niet veel, maar met klep is een mooi koopje :thumb

                                          Soms heb je mazzel op de sloop, soms denken ze dat ze goud in handen hebben.

                                          Succes ermee :thumb

                                          Gr Colin

                                          Ik zit ook regelmatig op http://www.sintra-treffen.de.
                                          Dat is een forum voor en door sintra rijders in duitsland met enkele nederlandse rijder.

                                          daar heb ik ook gekeken voor een spoiler maar dan moet die uit Polen ofzo komen en betaal je al snel 150,- voor de spoiler en dan nog de verzendkosten dus reken maar op iets van 180,- voor een spoilertje.

                                          Ik heb trouwens wel vaker mazzel met spoilers :D ik had voor mijn vectra B ook een spoiler gezien (dakspoiler van ZENDER) en vroeg wat hij er voor wilde hebben.

                                          Kreeg ik een mailtje terug…….15,- INCLUSIEF verzenden :jerry

                                          Ik had laatst ook al een sl;operij bij mij in de buurt gebelt voor de ruitenwisser motor…..50,- mocht ik hem ophalen……..ik dacht…..dan maar geen ruiten wisser achter :ass

                                          #17882980
                                          desiree30
                                            Lid sinds:
                                            26 February 2011

                                            heb je onze mail nog?
                                            mail dan even je tel nummer,bel ik je even

                                            #17882981
                                            vectra208v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 January 2006

                                              @desiree30 wrote:

                                              heb je onze mail nog?
                                              mail dan even je tel nummer,bel ik je even

                                              telefoon nummer heb ik gemailt dus als je intresse hebt hoor ik het wel.

                                              heb ook nog even foto’s gemaakt

                                              radio is gewoon netjes en volgens mij nog aardig nieuw (ik had na 2 dagen mijn eigen radio erin)



                                              radio ligt op z’n kop maarja gaat om het idee

                                              #17882982
                                              vectra208v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 January 2006

                                                even weer terug naar mijn sintra….

                                                vorige week dus die achterklep opgehaald en vandaag de spoiler er proberen heel af te krijgen.
                                                Ik heb een plamuurmes gepakt en die even langs slijpteen gehaald zodat die lekker scherm was.
                                                Die heb ik boven op de klep onder de spoiler gedrukt en rustig van uit het midden naar buiten door de kitrand heen gedrukt en voorzichtig met een platte schroevendraaier een beetje spanning op de spoiler gezet.

                                                daarna de onderkant los gesneden met het plamuurmes en tegelijk met de schoevendraaier spanning gehouden totdat ik helemaal rond was en de spoiler dus heel :wors in mijn handen had. :thumb :thumb




                                                aankomende week ff helemaal kit vrij maken en als ik wat meer tijd heb en mooier weer is schuren,bijwerken en spuiten…

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.