Kleine beurt astra H

Forumindex Forums Modellen Astra Kleine beurt astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250298
    turbosix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2010

      Beste forum leden,
      Ik heb nu weer de melding INSP op mn teller staan en dus is het weer tijd voor zijn beurtje.
      Nu is het zo dat ik vorig jaar deze tijd alles heb vervangen ( bougies, filters, olie, bak olie noem maar op, zelfs alle kvs slangen!)
      Ik heb dit jaar maar 8000 km gereden en in mijn ogen lijkt een beurt mij zinloos.
      De olie lijkt helder en het luchtfilter bevat nu zelfs geen enkel vliegje.

      Zal ik dit jaar een beurtje overslaan?
      Of niet? Wat zouden jullie doen?
      Ik ga waarschijnlijk aankomend jaar niet veel extra kilometers maken.

      Het gaat om een altijd goed warm gereden, gechipte astra H z20lel en tank alleen BP ultimate (misschien niet relevant, of wel?)

      #18044883
      opelgteetje
        Lid sinds:
        2 May 2008

        zou dan alleen je olie en oliefilter vervangen.
        rest doe je eigenlijk alleen bij een grote beurt dus kan nog wel even zitten.

        #18044884
        Jefkere
          Lid sinds:
          6 August 2011

          Ik zit in dezelfde situatie als jij, maar met een diesel.
          Op anderhalf jaar 10 000km en altijd netjes warm gereden. Tank steeds Shell en de olie is nogsteeds mooi op pijl en redelijk helder.
          Interieurfilter, ea filters vervangen een jaar geleden inclusief de olie.
          Ik zit 78d km en begon mij zorgen te maken over een eventuele distributieset, maar er werd mij gezegd dat mijn diesel op kettingen loopt :)
          Ook lees ik hem af en toe eens uit op foutcodes, maar daar zit nooit iets opmerkelijk bij, buiten eens een slechte FM-antenne ontvangst ofzoiets.

          Ik ga hem voor de winter eens binnensteken…

          #18044885
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Ik zat dus idd ook al te denken om de olie alleen te doen maar die is nog zo helder en heb er toen dure olie in gemikt en hoef hem bijna nooit te vullen.

            #18044886
            dark-divx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 November 2005

              @Jefkere wrote:

              Ik zit in dezelfde situatie als jij, maar met een diesel.
              Op anderhalf jaar 10 000km en altijd netjes warm gereden. Tank steeds Shell en de olie is nogsteeds mooi op pijl en redelijk helder.
              Interieurfilter, ea filters vervangen een jaar geleden inclusief de olie.
              Ik zit 78d km en begon mij zorgen te maken over een eventuele distributieset, maar er werd mij gezegd dat mijn diesel op kettingen loopt :)
              Ook lees ik hem af en toe eens uit op foutcodes, maar daar zit nooit iets opmerkelijk bij, buiten eens een slechte FM-antenne ontvangst ofzoiets.

              Ik ga hem voor de winter eens binnensteken…

              heb je een 1.7?
              want die heeft een riem.

              #18044887
              Jefkere
                Lid sinds:
                6 August 2011

                1.3

                #18044888
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik zou idd gewoon olie en filter doen dan.

                  de 1.3 diesel heeft idd een ketting

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.