Klein probleempje met het tot leven wekken van een 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Klein probleempje met het tot leven wekken van een 2.0E

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210662
    Veldmaatbeunhaas
      Lid sinds:
      13 July 2009

      Ik zal me eerst kort even voorstellen. Ik ben nick, kom uit haaksbergen en help een kameraad van mij met het opknappen van c kadetts. We hebben al 2 sedan’s opgeknapt en zijn nu bezig met een caravan. Dit is de eerste keer dat we een andere motor inbouwen en we hebben nu dus een probleempje met het aansluiten.

      We hebben de brandstofpomp op een paarse draad aangesloten onder bij de pedalen, dit is een draad die over het contact geschakeld is. De pomp werkt, we hebben de brandstof tot de injectoren staan. Ontsteking en startmotor werkt ook. Blok gaat dus rond, en we hebben een vonk op alle bougies. Nu komt dus het probleem, om de computer aan te sluiten hebben we een groene draad vlak bij de computer, als het goed is moet deze ook over het contact geschakeld worden? Verder zit er een relais in de auto met 6 aansluitingen. We hebben hier helaas geen stekker voor aangezien die origineel niet in de kadett zit. Zou iemand ons kunnen helpen met de aansluitingen van dit relais. We hebben 2 draden die zorgen dat het relais schakelt(ik gok dus 2 relais in 1 behuizing?). We gaan er van uit dat deze beide plus moeten zijn, nu de overige 4 nog. Alvast bedankt voor de hulp.

      #17499911
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        van dat relai weet ik zo ff niet uit m,n hoofd

        weet wel dat die groene draad van je bobine komt
        dan door gaat naar de computer en dan eventueel
        verder naar n toerenteller
        als die niet aangesloten is op je computer

        gaan de injectoren niet open en krijg je dus geen brandstof in je cilinders;)

        #17499912
        gtw
          Lid sinds:
          1 July 2004

          origineel gepost door louwe 16 klepper
          van dat relai weet ik zo ff niet uit m,n hoofd

          weet wel dat die groene draad van je bobine komt
          dan door gaat naar de computer en dan eventueel
          verder naar n toerenteller
          als die niet aangesloten is op je computer

          gaan de injectoren niet open en krijg je dus geen brandstof in je cilinders;)

          klopt, weten we alles van :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry

          #17499913
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Wat voor type injectie systeem is het, als ik het zo lees is het een (heel) oud systeem met grijze injectoren.

            #17499914
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              :P:P
              ach met die bloemen spuit liep die ook mooi

              enkel geen vrijwiligers die daar wouden zitten tijdens t rijden
              :o:jerry:jerry

              #17499915
              Veldmaatbeunhaas
                Lid sinds:
                13 July 2009

                Na vanavond een multimeter gepakt te hebben en ons gezonde verstand zijn we eruit gekomen. We hebben echter op het relais nog 3 draden vrij, een blauwe en 2 rode. Als iemand een idee heeft waar deze voor zijn zou het mooi zijn. Bedankt voor het meedenken

                #17499916
                pipo
                  Lid sinds:
                  5 November 2004

                  pomp blauwe + en de rode naar zekering en dan accu

                  #17499917
                  Veldmaatbeunhaas
                    Lid sinds:
                    13 July 2009

                    Bedankt voor de hulp. Vanavond nog even bezig met temp meter en alles aansluiten, dan kunen de deuren etc er weer in en kan de kadett binnenkort weer de weg op king:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.