Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Klein probleempje met het tot leven wekken van een 2.0E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2009 om 16:32 #17210662
Ik zal me eerst kort even voorstellen. Ik ben nick, kom uit haaksbergen en help een kameraad van mij met het opknappen van c kadetts. We hebben al 2 sedan’s opgeknapt en zijn nu bezig met een caravan. Dit is de eerste keer dat we een andere motor inbouwen en we hebben nu dus een probleempje met het aansluiten.
We hebben de brandstofpomp op een paarse draad aangesloten onder bij de pedalen, dit is een draad die over het contact geschakeld is. De pomp werkt, we hebben de brandstof tot de injectoren staan. Ontsteking en startmotor werkt ook. Blok gaat dus rond, en we hebben een vonk op alle bougies. Nu komt dus het probleem, om de computer aan te sluiten hebben we een groene draad vlak bij de computer, als het goed is moet deze ook over het contact geschakeld worden? Verder zit er een relais in de auto met 6 aansluitingen. We hebben hier helaas geen stekker voor aangezien die origineel niet in de kadett zit. Zou iemand ons kunnen helpen met de aansluitingen van dit relais. We hebben 2 draden die zorgen dat het relais schakelt(ik gok dus 2 relais in 1 behuizing?). We gaan er van uit dat deze beide plus moeten zijn, nu de overige 4 nog. Alvast bedankt voor de hulp.
13 juli 2009 om 20:07 #17499911AnoniemLid sinds:
1 January 1970van dat relai weet ik zo ff niet uit m,n hoofd
weet wel dat die groene draad van je bobine komt
dan door gaat naar de computer en dan eventueel
verder naar n toerenteller
als die niet aangesloten is op je computergaan de injectoren niet open en krijg je dus geen brandstof in je cilinders;)
13 juli 2009 om 20:23 #17499912origineel gepost door louwe 16 klepper
van dat relai weet ik zo ff niet uit m,n hoofdweet wel dat die groene draad van je bobine komt
dan door gaat naar de computer en dan eventueel
verder naar n toerenteller
als die niet aangesloten is op je computergaan de injectoren niet open en krijg je dus geen brandstof in je cilinders;)
klopt, weten we alles van :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
13 juli 2009 om 20:26 #17499913Wat voor type injectie systeem is het, als ik het zo lees is het een (heel) oud systeem met grijze injectoren.
13 juli 2009 om 20:27 #17499914AnoniemLid sinds:
1 January 1970:P:P
ach met die bloemen spuit liep die ook mooienkel geen vrijwiligers die daar wouden zitten tijdens t rijden
:o:jerry:jerry13 juli 2009 om 20:56 #17499915Na vanavond een multimeter gepakt te hebben en ons gezonde verstand zijn we eruit gekomen. We hebben echter op het relais nog 3 draden vrij, een blauwe en 2 rode. Als iemand een idee heeft waar deze voor zijn zou het mooi zijn. Bedankt voor het meedenken
14 juli 2009 om 19:53 #17499916pomp blauwe + en de rode naar zekering en dan accu
16 juli 2009 om 16:22 #17499917Bedankt voor de hulp. Vanavond nog even bezig met temp meter en alles aansluiten, dan kunen de deuren etc er weer in en kan de kadett binnenkort weer de weg op king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.