Klein ongelukje…

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Klein ongelukje…

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254038
    darknight2003
      Lid sinds:
      25 July 2012

      Beste mensen,

      Ik heb afgelopen zaterdag een soort van klein ongelukje gehad met de auto van mijn moeder (Suzuki Swift).
      Ik moest uitwijken voor eenn ineens remmende auto (ik reed er niet dicht achterop haha). Maar ik trapte zeg maar de koppeling in ipv de rem aangezien ik een automaat rijdt.. OEPSSSSS..

      Daarna week ik uit na de rechterkant om niet achterop die auto te klappen. Ik reed tussen 2 lantaarnpalen door en vloog dwars door de bosjes… OEFFFFFF.

      Alleen nu heb ik dus alleen wat lichte plekjes. Ben er al met het poetsmachine overheen geweest! Ziet er bijna niks meer van, Alleen als je goed kijkt. Het is gelukkig niet door de lak heen.

      Maar hoe krijg ik dit nu helemaal weg!?!?!?!?!

      #18089547
      corsakupesh
        Lid sinds:
        29 December 2011

        Poetsen, polijsten, waxen, kleien,… Niet persé in die volgorde… ;)

        #18089548
        darknight2003
          Lid sinds:
          25 July 2012

          Kleien was da nou weer hahaha

          #18089549
          GTS2.2DTI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2006

            Met kleien haal je geen krasjes weg, dat is alleen om vervuiling van de lak af te halen.

            Gewoon polijsten, van wat groffer polijst naar fijner materiaal. Ook met je pad, van Geel/oranje naar zwart en dan een mooie wax erop.

            #18089546
            darknight2003
              Lid sinds:
              25 July 2012

              @GTS2.2DTI wrote:

              Met kleien haal je geen krasjes weg, dat is alleen om vervuiling van de lak af te halen.

              Gewoon polijsten, van wat groffer polijst naar fijner materiaal. Ook met je pad, van Geel/oranje naar zwart en dan een mooie wax erop.

              Dus ik heb hem nu gepoetst, wat is een beetje een redelijk polijst/poetsmachine? Niet te duur, gewoon voor thuis gebruik zeg maar en dan gewoon 3m poets pads halen dus. En is met welk merk kan ik het beste poetsen/polijsten?

              Waxen doen we uiteraard met de hand.
              Dacht zelf aan Turtlewax..

              Thanks voor de reactie

              #18089550
              GTS2.2DTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2006

                Geen idee welke machine als ‘een beetje redelijk’ word beschouwd. Wij gebruiken alleen Flex maar die heb je voor ongeveer vanaf €300,- Er zijn wel goedkopere machines op de markt maar daar heb ik geen ervaringen mee. Ik weet dat mijn broer een machientje heeft gekocht vanaf Marktplaats maar als je met die een beetje druk zet gaat hij stilstaan.

                Misschien kun je even beter naar een poetser in de buurt gaan en daar je krasjes deskundig laten wegpolijsten.

                #18089551
                darknight2003
                  Lid sinds:
                  25 July 2012

                  Je hoort ook geen kracht op het poetsmachine te zetten.. Teminste dat is wat onze poetser zegt.. Ik wou het graag zelf doen is heerlijk obtspannend tevens hahah.

                  #18089552
                  RML
                    Lid sinds:
                    30 October 2012

                    Ik zou een DAP500 kopen, die zijn 115 EUR. Daarnaast moet je wel de juiste pads en het polijstmiddel kopen. Dus kies een start set voor bijv. 159 EUR dan heb je een leuk begin.

                    En je moet licht druk geven op de voorkant van het apparaat, anders doet hij niets. Zwaar kracht erop zetten is weer iets anders :)

                    En als je nou zeker wilt zijn van een goed resultaat, geef datzelfde geld uit en ga even langs een poetser die alleen de punten met schade aanpakt.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.