Klapperen van ?? bij koud optrekken

Forumindex Forums Modellen Astra Klapperen van ?? bij koud optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262199
    jericho
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2007

      De laatste tijd heb ik steeds meer last van klapperen tijdens optrekken. Het gebeurt tijdens het wegrijden en het oplaten komen van de koppeling. Het lijkt alsof de aandrijfas klappert, maar zeker weet ik het niet.

      Klinkt dit iemand bekend in de oren? En wat kan dit veroorzaken? En hoe op te lossen…

      Het gaat om een Astra G 1.6 XEL

      #18195810
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Als het echt is als je je koppeling loslaat, dan zou ik als eerste even de motorsteunen controleren, vooral die aan de achterkant van de motor.

        #18195811
        jericho
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 December 2007

          Aha, daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip!

          #18195809
          Astragz16se
            Lid sinds:
            22 June 2012

            Ik herken dit ook. Als me motor al warm is, dan is het ook weg. Heb nog niet echt gekeken wat het kan zijn.

            #18195812
            b07
              Lid sinds:
              24 February 2009

              dat klapperen komt meestal doordat de veren in de koppelingsplaat slap zijn geworden,dat klapperen kan je voorkomen door de manier van ontkoppelen en gas geven te veranderen,niet te snel je koppeling los laten en volgas geven ,dat moet je een beetje aanvoelen .

              of je koppeling vervangen voor een sport koppeling stage 1 ofzo ,daar zitten sterkere veren in

              #18195813
              jericho
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 December 2007

                De auto moest vrijdag voor de apk, zoals ik al wist was de einddemper lek. Deze is vervangen en ik heb ze nog gevraagd te kijken of ze wisten waar dat klapperen vandaan kwam. Ze hebben alles geprobeerd: koud aanrijden, warm aanrijden, koppeling snel/langzaam oplaten komen, slechte weg bereden etc. Daarna op de brug gezet en gekeken of er ergens speling zat…… HELEMAAL NIKS GEVONDEN!
                Tja, dan maar de auto opgehaald en gezegd dat ik wat preciezer zou kijken wanneer het voorkwam.
                En wat blijkt, het klapperen is helemaal verdwenen!! Misschien dat het toch iets met de uitlaat te maken heeft gehad, want deze was echt goed lek! Misschien gebrek aan tegendruk oid??
                Ik heb geen idee, maar het is dus opgelost!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.