Kissling 6 Cilinder met 400kop

Forumindex Forums Modellen Omega Kissling 6 Cilinder met 400kop

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240245
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    hallo

    Ik heb een tijd geleden op internet gelezen dat de Kissling Omega DTM een cilinderkop had die bestond uit 2 afgezaagde cilinderkoppen van de manta 400. en deze waren dan uiteraard aan elkaar gelast heeft iemand daar foto´s of andere info van?

    #17906737
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    Omdat ik weinig reactie heb op dit topic heb ik nog wat verder op internet gezoekt. Ik heb het verhaal wat ik eerder las nog 1 keer gelezen en het blijkt dat het niet om de dtm omega gaat maar om de VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) oftewel de Veedol cup Omega gaat.

    Nu heb ik dus zelf een e-mail naar Kissling Motorsport gestuurd om het te vragen of het echt waar is of dat het een fabeltje is.
    Hier de e-mail die ik gestuurd heb :

    Hello, Kissling Motorsport

    On the site http://www.customs-n-classics.dk i read a story that kissling had built 6 cilinder engine’s with 2 cut-off cilinderheads of a manta i400.
    The 2 heads where welded together so they make a 24v cilinderhead. That engine was used in the Omega A VLN cup car round 1992.
    My question is : Is that story true? And are there any pictures or infomation about that engine on a website or museum?
    If you got some pictures do you want to send my some please?

    thank you for your time and information

    Mit freundlichen Grüßen, Kees-Jan van Zanten (Holland)

    en dit is wat Stefan Kissling terug stuurde :

    Hi Kees,

    yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.

    Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.

    mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling

    dat is dus wel erg gaaf dat Kissling de eerste 24 klepper omega hebben gebouwt.

    ik hoop dat iemand nog meer foto’s of informatie heeft?

    #17906738
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    zou wel heel graag een plaatje
    van die motor zien ;)

    maar dat zal wel niet meevallen om dat boven water te krijgen????

    #17906740
    manta_sport
    • Topics 9
    • Reacties 168
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.

    #17906741
    fluks
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 578
    Lid sinds:
    20 October 2005

    zwerft ook wel ergens op het www een foto van zo’n kop ik heb iig al eens een plaatje er van gezien

    #17906739
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    @manta_sport wrote:

    Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.

    op zich wel
    wel zonde als ze der inderdaad 2 “400”koppen vor gebruikt hebben
    en dus waarschijnlijk een halve weggelazerd is

    die halve wil ik wel voor aan de muur ;) :jerry

    #17906742
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    hahah ja dat zou ik ook wel willen :D

    ik heb nog wat rond gespeurt voor een foto maar ik kan er geen vinden.
    maar ik denk dat het er wel apart uit zal zien zo’n extra lang 400 kleppendeksel.

    #17906743
    ColinH
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 535
    Lid sinds:
    4 July 2009

    Gaaf dat je je er zo in heb verdiept Kees :thumb

    Ik blijf het zeker volgen hier :D

    Gr Colin

    #17906744
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    http://www.evo500.de/story_risse.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    #17906745
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    helaas robbyrood de foto’s zijn niet van de motor die wij zoeken. de motor die wij zoeken is er zo 1 als die van de foto hier onder alleen dan als 6 cilinder.

    #17906734
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    Hmm, Kees-Jan , weet niet wat je dan hoopt te vinden , maar dit is een Manta-Ascona 400 motor, 2,4 16v
    Die zijn er niet in dezelfde uitvoering geweest voor de DTM.
    Wel deze 3.0 l 24V motoren die juist door Risse worden afgezaagd om zo’n nep-400 motor te bouwen.
    Wens je succes met je zoektocht….!

    #17906735
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    ik dacht eerst dat het de eerste dtm motor van kissling zou zijn maar het is de vln motor van kissling die is geplaatst in een omega a. het gaat hier voor de duidelijk nog een keer : om een 6 cilinder onderblok met een cilinderkop gemaakt van 2 opel 400 koppen snap je ;).

    hier nog een keer de e mail die ik had ontvangen van stefan Kissling :

    Hi Kees,

    yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.

    Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.

    mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling

    dus daar ben ik naar opzoek

    #17906736
    manta_sport
    • Topics 9
    • Reacties 168
    Lid sinds:
    30 June 2004

    @louwe 16 klepper wrote:

    @manta_sport wrote:

    Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.

    op zich wel
    wel zonde als ze der inderdaad 2 “400”koppen vor gebruikt hebben
    en dus waarschijnlijk een halve weggelazerd is

    die halve wil ik wel voor aan de muur ;) :jerry

    :hmmz Ja achteraf gezien is het wel zonde.

    #17906746
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    1988… precies en daarom(introductie omega 3.0-24v in 1990 met de Senator B) is de latere versie een origineel lange geworden die door Risse weer kort wordt gezaagd.
    En wat hij zelf ook wel toe zal moeten geven: de Omega’s die Volker Strycek en Christian Oberstorfer reden waren wel even wat anders, die waren voor de DTM gebouwd en niet lange afstand.Dus ook wat meer Pk’s en toeren.
    Later zijn deze wel terug gemodificeerd en ook naar de 4.0 liter gebracht voor lange afstand.
    Kissling was trouwens en echte motorbouwer niet zo zeer race.
    Risse heeft dat stokje overgenomen.Moet zeggen het blijft leuk spul!!!

    #17906747
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

    de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin

    #17906748
    keesjanvanzanten
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 146
    Lid sinds:
    18 April 2010

    ik heb cartsen rooch, die het blok destijds te koop had staan een email gestuurd.
    in de hoop dat hij nog wat mooie foto’s heeft en kan vertellen wat is met die motor is gebeurd.

    #17906749
    henk 400rr
    Bijdrager
    • Topics 49
    • Reacties 2813
    Lid sinds:
    29 June 2004

    @keesjanvanzanten wrote:

    ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

    de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin

    Ok!? Stoer! :thumb

    #17906750
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    in iedergeval n zeldzaam plaatje
    n
    ben wel benieuwd naar meer info
    over deze motor

    #17906751
    ColinH
    Bijdrager
    • Topics 28
    • Reacties 535
    Lid sinds:
    4 July 2009

    Heel vet!

    Ben benieuwd waar dat blok nu is (of in hangt)..

    gr Colin

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.