Kissling 6 Cilinder met 400kop

Forumindex Forums Modellen Omega Kissling 6 Cilinder met 400kop

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240245
    keesjanvanzanten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2010

      hallo

      Ik heb een tijd geleden op internet gelezen dat de Kissling Omega DTM een cilinderkop had die bestond uit 2 afgezaagde cilinderkoppen van de manta 400. en deze waren dan uiteraard aan elkaar gelast heeft iemand daar foto´s of andere info van?

      #17906737
      keesjanvanzanten
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 April 2010

        Omdat ik weinig reactie heb op dit topic heb ik nog wat verder op internet gezoekt. Ik heb het verhaal wat ik eerder las nog 1 keer gelezen en het blijkt dat het niet om de dtm omega gaat maar om de VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) oftewel de Veedol cup Omega gaat.

        Nu heb ik dus zelf een e-mail naar Kissling Motorsport gestuurd om het te vragen of het echt waar is of dat het een fabeltje is.
        Hier de e-mail die ik gestuurd heb :

        Hello, Kissling Motorsport

        On the site http://www.customs-n-classics.dk i read a story that kissling had built 6 cilinder engine’s with 2 cut-off cilinderheads of a manta i400.
        The 2 heads where welded together so they make a 24v cilinderhead. That engine was used in the Omega A VLN cup car round 1992.
        My question is : Is that story true? And are there any pictures or infomation about that engine on a website or museum?
        If you got some pictures do you want to send my some please?

        thank you for your time and information

        Mit freundlichen Grüßen, Kees-Jan van Zanten (Holland)

        en dit is wat Stefan Kissling terug stuurde :

        Hi Kees,

        yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.

        Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.

        mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling

        dat is dus wel erg gaaf dat Kissling de eerste 24 klepper omega hebben gebouwt.

        ik hoop dat iemand nog meer foto’s of informatie heeft?

        #17906738
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          zou wel heel graag een plaatje
          van die motor zien ;)

          maar dat zal wel niet meevallen om dat boven water te krijgen????

          #17906740
          manta_sport
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.

            #17906741
            fluks
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 October 2005

              zwerft ook wel ergens op het www een foto van zo’n kop ik heb iig al eens een plaatje er van gezien

              #17906739
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @manta_sport wrote:

                Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.

                op zich wel
                wel zonde als ze der inderdaad 2 “400”koppen vor gebruikt hebben
                en dus waarschijnlijk een halve weggelazerd is

                die halve wil ik wel voor aan de muur ;) :jerry

                #17906742
                keesjanvanzanten
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 April 2010

                  hahah ja dat zou ik ook wel willen :D

                  ik heb nog wat rond gespeurt voor een foto maar ik kan er geen vinden.
                  maar ik denk dat het er wel apart uit zal zien zo’n extra lang 400 kleppendeksel.

                  #17906743
                  ColinH
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2009

                    Gaaf dat je je er zo in heb verdiept Kees :thumb

                    Ik blijf het zeker volgen hier :D

                    Gr Colin

                    #17906744
                    robbyrood
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 February 2006

                      http://www.evo500.de/story_risse.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Uploaded with ImageShack.us

                      Uploaded with ImageShack.us

                      #17906745
                      keesjanvanzanten
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 April 2010

                        helaas robbyrood de foto’s zijn niet van de motor die wij zoeken. de motor die wij zoeken is er zo 1 als die van de foto hier onder alleen dan als 6 cilinder.

                        #17906734
                        robbyrood
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2006

                          Hmm, Kees-Jan , weet niet wat je dan hoopt te vinden , maar dit is een Manta-Ascona 400 motor, 2,4 16v
                          Die zijn er niet in dezelfde uitvoering geweest voor de DTM.
                          Wel deze 3.0 l 24V motoren die juist door Risse worden afgezaagd om zo’n nep-400 motor te bouwen.
                          Wens je succes met je zoektocht….!

                          #17906735
                          keesjanvanzanten
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 April 2010

                            ik dacht eerst dat het de eerste dtm motor van kissling zou zijn maar het is de vln motor van kissling die is geplaatst in een omega a. het gaat hier voor de duidelijk nog een keer : om een 6 cilinder onderblok met een cilinderkop gemaakt van 2 opel 400 koppen snap je ;).

                            hier nog een keer de e mail die ik had ontvangen van stefan Kissling :

                            Hi Kees,

                            yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.

                            Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.

                            mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling

                            dus daar ben ik naar opzoek

                            #17906736
                            manta_sport
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              @louwe 16 klepper wrote:

                              @manta_sport wrote:

                              Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.

                              op zich wel
                              wel zonde als ze der inderdaad 2 “400”koppen vor gebruikt hebben
                              en dus waarschijnlijk een halve weggelazerd is

                              die halve wil ik wel voor aan de muur ;) :jerry

                              :hmmz Ja achteraf gezien is het wel zonde.

                              #17906746
                              robbyrood
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 February 2006

                                1988… precies en daarom(introductie omega 3.0-24v in 1990 met de Senator B) is de latere versie een origineel lange geworden die door Risse weer kort wordt gezaagd.
                                En wat hij zelf ook wel toe zal moeten geven: de Omega’s die Volker Strycek en Christian Oberstorfer reden waren wel even wat anders, die waren voor de DTM gebouwd en niet lange afstand.Dus ook wat meer Pk’s en toeren.
                                Later zijn deze wel terug gemodificeerd en ook naar de 4.0 liter gebracht voor lange afstand.
                                Kissling was trouwens en echte motorbouwer niet zo zeer race.
                                Risse heeft dat stokje overgenomen.Moet zeggen het blijft leuk spul!!!

                                #17906747
                                keesjanvanzanten
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 April 2010

                                  ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

                                  de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin

                                  #17906748
                                  keesjanvanzanten
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 April 2010

                                    ik heb cartsen rooch, die het blok destijds te koop had staan een email gestuurd.
                                    in de hoop dat hij nog wat mooie foto’s heeft en kan vertellen wat is met die motor is gebeurd.

                                    #17906749
                                    henk 400rr
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      @keesjanvanzanten wrote:

                                      ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum

                                      de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin

                                      Ok!? Stoer! :thumb

                                      #17906750
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        in iedergeval n zeldzaam plaatje
                                        n
                                        ben wel benieuwd naar meer info
                                        over deze motor

                                        #17906751
                                        ColinH
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          4 July 2009

                                          Heel vet!

                                          Ben benieuwd waar dat blok nu is (of in hangt)..

                                          gr Colin

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.