Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Kissling 6 Cilinder met 400kop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2011 om 17:31 #17240245
hallo
Ik heb een tijd geleden op internet gelezen dat de Kissling Omega DTM een cilinderkop had die bestond uit 2 afgezaagde cilinderkoppen van de manta 400. en deze waren dan uiteraard aan elkaar gelast heeft iemand daar foto´s of andere info van?
12 juli 2011 om 20:31 #17906737Omdat ik weinig reactie heb op dit topic heb ik nog wat verder op internet gezoekt. Ik heb het verhaal wat ik eerder las nog 1 keer gelezen en het blijkt dat het niet om de dtm omega gaat maar om de VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring) oftewel de Veedol cup Omega gaat.
Nu heb ik dus zelf een e-mail naar Kissling Motorsport gestuurd om het te vragen of het echt waar is of dat het een fabeltje is.
Hier de e-mail die ik gestuurd heb :Hello, Kissling Motorsport
On the site http://www.customs-n-classics.dk i read a story that kissling had built 6 cilinder engine’s with 2 cut-off cilinderheads of a manta i400.
The 2 heads where welded together so they make a 24v cilinderhead. That engine was used in the Omega A VLN cup car round 1992.
My question is : Is that story true? And are there any pictures or infomation about that engine on a website or museum?
If you got some pictures do you want to send my some please?thank you for your time and information
Mit freundlichen Grüßen, Kees-Jan van Zanten (Holland)
en dit is wat Stefan Kissling terug stuurde :
Hi Kees,
yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.
Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.
mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling
dat is dus wel erg gaaf dat Kissling de eerste 24 klepper omega hebben gebouwt.
ik hoop dat iemand nog meer foto’s of informatie heeft?
12 juli 2011 om 22:14 #17906738AnoniemLid sinds:
1 January 1970zou wel heel graag een plaatje
van die motor zien ;)maar dat zal wel niet meevallen om dat boven water te krijgen????
13 juli 2011 om 04:45 #17906740Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.
13 juli 2011 om 05:59 #17906741zwerft ook wel ergens op het www een foto van zo’n kop ik heb iig al eens een plaatje er van gezien
13 juli 2011 om 07:26 #17906739AnoniemLid sinds:
1 January 1970@manta_sport wrote:
Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.
op zich wel
wel zonde als ze der inderdaad 2 “400”koppen vor gebruikt hebben
en dus waarschijnlijk een halve weggelazerd isdie halve wil ik wel voor aan de muur ;) :jerry
13 juli 2011 om 15:23 #17906742hahah ja dat zou ik ook wel willen :D
ik heb nog wat rond gespeurt voor een foto maar ik kan er geen vinden.
maar ik denk dat het er wel apart uit zal zien zo’n extra lang 400 kleppendeksel.17 juli 2011 om 17:24 #17906743Gaaf dat je je er zo in heb verdiept Kees :thumb
Ik blijf het zeker volgen hier :D
Gr Colin
17 juli 2011 om 20:13 #17906744http://www.evo500.de/story_risse.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
18 juli 2011 om 08:08 #17906745helaas robbyrood de foto’s zijn niet van de motor die wij zoeken. de motor die wij zoeken is er zo 1 als die van de foto hier onder alleen dan als 6 cilinder.
18 juli 2011 om 22:05 #17906734Hmm, Kees-Jan , weet niet wat je dan hoopt te vinden , maar dit is een Manta-Ascona 400 motor, 2,4 16v
Die zijn er niet in dezelfde uitvoering geweest voor de DTM.
Wel deze 3.0 l 24V motoren die juist door Risse worden afgezaagd om zo’n nep-400 motor te bouwen.
Wens je succes met je zoektocht….!19 juli 2011 om 10:11 #17906735ik dacht eerst dat het de eerste dtm motor van kissling zou zijn maar het is de vln motor van kissling die is geplaatst in een omega a. het gaat hier voor de duidelijk nog een keer : om een 6 cilinder onderblok met een cilinderkop gemaakt van 2 opel 400 koppen snap je ;).
hier nog een keer de e mail die ik had ontvangen van stefan Kissling :
Hi Kees,
yes we have build that Omega for VLN Races and 24h Race Nürburgring 1988 ! That was the first Omega in the world with 24V Engine build from 2 Manta 400 Cilynderheads from Kissling Motorsport. This Engine was an 3.0 liter with Carburators and around 360 HP. We have sell this Engine out from our “Museum” approx. 5 years ago.
Sorry, i have nothing Photos from the Car and Engine. I have found only 1 Photo in Internet.
mit freundlichen Grüßen / best regards Stefan Kissling
dus daar ben ik naar opzoek
19 juli 2011 om 14:14 #17906736@louwe 16 klepper wrote:
@manta_sport wrote:
Mooi verhaal, leuk dat het nu omgekeerd gebeurd, 24v kop Omega–> 16v kop Manta, Ascona enz.
op zich wel
wel zonde als ze der inderdaad 2 “400”koppen vor gebruikt hebben
en dus waarschijnlijk een halve weggelazerd isdie halve wil ik wel voor aan de muur ;) :jerry
:hmmz Ja achteraf gezien is het wel zonde.
19 juli 2011 om 22:13 #179067461988… precies en daarom(introductie omega 3.0-24v in 1990 met de Senator B) is de latere versie een origineel lange geworden die door Risse weer kort wordt gezaagd.
En wat hij zelf ook wel toe zal moeten geven: de Omega’s die Volker Strycek en Christian Oberstorfer reden waren wel even wat anders, die waren voor de DTM gebouwd en niet lange afstand.Dus ook wat meer Pk’s en toeren.
Later zijn deze wel terug gemodificeerd en ook naar de 4.0 liter gebracht voor lange afstand.
Kissling was trouwens en echte motorbouwer niet zo zeer race.
Risse heeft dat stokje overgenomen.Moet zeggen het blijft leuk spul!!!11 november 2012 om 14:21 #17906747ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum
de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin
12 november 2012 om 17:23 #17906748ik heb cartsen rooch, die het blok destijds te koop had staan een email gestuurd.
in de hoop dat hij nog wat mooie foto’s heeft en kan vertellen wat is met die motor is gebeurd.12 november 2012 om 20:04 #17906749@keesjanvanzanten wrote:
ik eindelijk een foto gevonden van dit blok op hecktriebler forum
de auto werd bestuurd door de deen kurt thiin
Ok!? Stoer! :thumb
12 november 2012 om 22:17 #17906750AnoniemLid sinds:
1 January 1970in iedergeval n zeldzaam plaatje
n
ben wel benieuwd naar meer info
over deze motor14 november 2012 om 21:17 #17906751Heel vet!
Ben benieuwd waar dat blok nu is (of in hangt)..
gr Colin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.