kilometerteller Ascona A werkt slecht

Forumindex Forums Modellen Ascona kilometerteller Ascona A werkt slecht

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238900
    the beast
      Lid sinds:
      24 July 2011

      Alleeee ,
      onlangs heb ik een Ascona A met 16S motor aangeschaft met handschakeling . Bij de testrit bemerkte ik dat de kilometerteller in de vierde versnelling begon te haperen en niet boven de 50km op het dashbord uitkwam . Het bakje voelde dunnetjes aan in de vierde versnelling , sinchroonmes bijna op zou ik zelf zeggen als amateur hobbiest . Ben ik toe aan een goei tweedehands versnellingsbakje of is de kabel versleten ?

      Groeten TB

      #17892615
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Wel O wel…………..daar hebben we een Belg. ;)
        Je bedoelt zeker dat je snelheidsmeter niet goed werkt, en dat zou eerder aan den kabel liggen dan aan den bak.
        Wat de aandrijving van de teller in de bak betreft; het werkt of het werkt niet. Als het borgveertje tandwiel kapot is drijft deze de stift en kabel niet aan.
        Efkes loshalen en controleren.
        :jerry

        #17892616
        the beast
          Lid sinds:
          24 July 2011

          @jethro wrote:

          Wel O wel…………..daar hebben we een Belg. ;)
          Je bedoelt zeker dat je snelheidsmeter niet goed werkt, en dat zou eerder aan den kabel liggen dan aan den bak.
          Wat de aandrijving van de teller in de bak betreft; het werkt of het werkt niet. Als het borgveertje tandwiel kapot is drijft deze de stift en kabel niet aan.
          Efkes loshalen en controleren.
          :jerry

          Nee net niet zuidelijk genoeg , maar ja Tilburg ligt ook maar 20 km van de Belse grens en met al die lekkere biertjes daar zal ik wel enigzinds beinvloed zijn over de jaren . Afijn bedankt voor je reaktie , klinkt erg logisch voor deze amateur . De Ascona staat nog net niet voor mijn deur maar bij aankomst zal ik de kabel eens gaan controleren . Als het daar bij blijft valt het gelukkig allemaal wel mee en met de TomTom valt de snelheid ook nog wel enigzinds te controleren .

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.