kilometerstand

Forumindex Forums Modellen Astra kilometerstand

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273010
    oscar1960
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2015

      Hallo allemaal ik kan een astra station kopen bouwjaar 2006 en dan een 1.6 motor.
      De garage zegt dat de wagen goed onderhouden is.
      de kilometerstand is 233000 kilometer persoonlijk ben ik daar huiverig voor .
      mijn vraag aan de kenners is hoeveel km kan een astra draaien gemiddeld ?
      en zijn er nog tips om op te letten?
      wat mag een wagen zoals hier omschreven ca kosten er word 3950,00 voor gevraagd.

      alvast bedankt oscar1960

      #18292665
      pascal1109
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2007

        Alleen de km-stand zegt niks, dus waarom ben je daar huiverig voor?
        Als die inderdaad goed onderhouden is, kan die nog lang mee.
        En voor hetzelfde geld kan je een auto helemaal op rijden in minder dan 100.000 km ;)

        Dus lekker kijken, proefrit maken, eventueel iemand met kennis mee als je die zelf niet hebt.

        #18292666
        oscar1960
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2015

          ik weet niet of het zo mag en anders hoor ik het wel .
          het gaat om deze auto.

          http://www.jgkloosterautos.nl/occasions.aspx?did=4741&mrk=Opel&mdl=Astra&pagesize=1&caid=2143713&pageid=6&zoek=&so=gallerij” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18292667
          SimpleFace
            Lid sinds:
            14 July 2014

            Een auto aankoop is altijd een soort van black box, je kan geluk hebben of niet. Alles kan picobello zijn, maar als je thuiskomt ligt de boel bijvoorbeeld uit elkaar. Of je rijd er nog 200.000km mee probleemloos rond. Onderhoudshistorie opvragen kan handig zijn, waar ik het meeste voor vrees voor auto’s met hoge kilometerstanden is de versnellingsbak. Gezien de kilometerstand lijkt de prijs mij toch nog onderhandelbaar. Mogelijke garantie zal vast ook helpen bij de aanschaf. Spreek dat soort dingen wel goed af, en laat het op papier zetten.

            Als de auto goed onderhouden kan de auto nog lang doorrijden, de Opel 1.6’jes staan redelijk bekend als onverwoestbaar, mits ze goed onderhouden/bereden zijn. Luister goed naar de motor en versnellingbak bij koude start, proefrit maken van 15-20 min, eenmaal op temperatuur doortrekken in elke versnelling etc. goed luisteren voor piepen/gieren/fluiten/ratels onder de motorkap denk ik.

            #18292668
            oscar1960
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2015

              dank je hier ga ik bij aankoop zeker opletten.
              hoe zit het tegenwoordig met roesten etc valt dat mee.
              Ik heb meerdere astra’s gehad en die konden er wel wat van maar toch blijft het me trekken de astra.

              #18292669
              SimpleFace
                Lid sinds:
                14 July 2014

                Valt mee, afgezien van roest rondom veerpoten lees ik weinig bijzonders op het forum. Weet niet of je dat zelf makkelijk kan controleren, iemand anders moet daar even inspringen.

                #18292670
                Martijn17
                  Lid sinds:
                  16 January 2013

                  Poetsen kunnen ze wel ;) het lijkt allemaal nieuw

                  ik vertrouw die handelaren niet!

                  #18292671
                  oscar1960
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2015

                    inderdaad hij glimt mooi .
                    waarom vertrouw je deze handelaren niet?
                    waar baseer je dit op alleen het poetsen?

                    #18292672
                    SimpleFace
                      Lid sinds:
                      14 July 2014

                      In algemene zin vaak, een handelaar wil natuurlijk winst maken po de auto, en zal jou misschien niet alles eerlijk vermelden. Mogelijk kunnen er ook reparaties op een el-cheapo manier zijn gedaan zodat het tijdelijk niet opvalt. Wat betreft handelaren moet je gewoon een goede/eerlijke kennen, eigenlijk zou je vraag dus moeten zijn: kan je betrouwbaar bij betreffende zaak een auto kopen zonder achteraf koppijn. Nog een tip kan trouwens zijn het laten uitlezen van de auto met een op-com, kijken of er rare storingen zijn opgeslagen.

                      Dat auto’s netjes gemaakt zijn bij handelaren is natuurlijk niet gek, een bakker gaat toch ook geen beschimmeld brood in de vitrine zetten :wtf

                      #18292673
                      Martijn17
                        Lid sinds:
                        16 January 2013

                        Die handelaren pakke de hogedrukreiniger en spuiten alles brand schoon dus alles lijkt nieuw. en verder mag het niks kosten want dat gaat van de winst af :swear

                        en wat ben je vanplan met je auto? als je egt heeel veel kilometers gaat maken zou ik er een kopen met een lagere kilometerstand
                        en altijd afbieden!
                        garantie :wors

                        #18292674
                        Daan1908
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 June 2012

                          Opmerkingen

                          Deze auto is inmiddels Verkocht.

                          #18292675
                          oscar1960
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2015

                            das snel .

                            Iedereen bedankt voor het meedenken!

                            #18292676
                            opel-mark
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2011

                              ik vind de prijs aan de hoge kant voor een met zoveel kilometers erop, en glimmen doen ze allemaal bij de handelaren, die smeren er gewoon poetsmiddel met fillers op daar verberg je een hoop[ mee, dat was met mijn astra ook, zag er leuk uit in de showroom maar bij het afspuiten thuis met gewoon water kwam er allemaal schuim af en na het wassen zag je pas echt hoe de lak eruit zag.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.