Kilometer vervangen – Geen Airco meer

Forumindex Forums Modellen Astra Kilometer vervangen – Geen Airco meer

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365660
    Martin Pasterkamp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 April 2019

      Een goede middag allemaal,

      Ik ben de trotse eigenaar van een Astra H GTC 1.8 uit 2005.

      Omdat mijn kilometerteller display kapot was wilde ik de kilometerteller vervangen. (Kilometerstand was niet meer zichtbaar) Ik heb eerst met ribbon (lcd display) kabels de poging gewaagd maar dit mocht niet meer baten.

      Toch maar een kilometerteller met hetzelfde typenummer gekocht 13172026 RR SW4405. Na het verwisselen van de teller brandde alleen het parkeersensor lampje, afgezien van het feit dat ik deze niet eens heb op mijn auto. Buiten dat om werkt de teller super, alleen de kilometerstand klopt niet. Dit wilde ik officieel laten aanpassen naar het origineel (schatting na de laatste APK).

      Vandaag met dit warme weer wilde ik uiteraard de airco aanzetten, het lampje van de airco ging netjes branden, alleen het werd uiteraard niet koud.

      Na even stil te staan met een draaiende motor, hoorde ik de aircopomp ook inderdaad niet draaien. Wanneer ik de oude teller er weer in zet en de auto opnieuw start, slaat de aircopomp weer aan. :wacko:

      Is dit überhaupt te fixen? Eeprom programmeren, of foutcodes uitlezen met OPcom? De standaard cheapo obd2 reader wie ik heb geeft namelijk aan dat er geen fouten zijn. Ook met een gaspedaal en rem trucje worden er geen foutcodes weergeven.

       

      #18366180
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        waarschijnlijk een kwestie van de teller programmeren. zal vermoedelijk met de buitentemp of toerental motor te maken hebben.

        #18366181
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          Airco schakelaat gaat direct naar teller. Jouw nieuwe teller komt van een auto zonder airco.

          km officieel aanpassen? Opel dealer doet dat niet met een tweedehands teller. Als ik weet, km aanpassen werkt niet bij obd kabel.

          #18366190
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            de teller moet wel gereset zijn in de auto waar die uitkomt, en daarna in jou auto weer ingeleerd worden

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.