Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2011 om 18:51 #17800459
Ow ok :P Haha! Uhm.. Ja! Ik denk dat het er aankomende maand niet van zal komen, maar misschien voor in de toekomst zijn dit wel leuke aanbiedingen natuurlijk! Ik hou het zeker in me achterhoofd jongens! Als ik dan verder met alles klaar ben, dan zal ik nogmaals is naar het lekbakje + achteronderpaneel kijken! ;) In iedergeval bedankt!
Verder heb ik vandaag weer iets raars ontdekt in de Kadett.. Met water doordrenkte rubber vloermatten van de bestuurderskant en de passagierskant.. Hetzelfde gekkigheid als bij Saluma… Hoe komt dit? Verder nooit last gehad van vocht in de auto… This dat ik de bitumen + roest daar wilde checken..
16 maart 2011 om 19:19 #17800460Zou wel aanraden dat achter onder paneel alvast aan te schaffen, want volgens mij is het zolang de voorraad strekt.
Verder komt vaak dat water bij de schakelstang mee naar binnen als het rubber daar los hangt of gescheurd is. Dit komt weer mede doordat al het water wat in de parafaan bak valt via een ‘afvoertje’ over het schutbord wordt geloosd, precies boven de schakelstang…:thumbdown
Ik heb aan dat afvoertje zelf preventief een stuk flexi-pijp gemaakt die dat water afvoert tot beneden aan….
Maak nu alles eens goed droog en gooi dan maar eens voor de test een emmertje water over je voorruit en kijk daarna eens met een zaklampje waar het naar binnen komt….
16 maart 2011 om 19:27 #17800461Ja, maar nu aanschaffen gaat helaas niet lukken.. Heb andere zaken die betaald moeten worden dus.. Maar achteronderpaneel komt er wel!
Verder bedankt voor de tip! Het staat nu al lekker te drogen dus.. Morgen is een emmertje water proberen ;)
16 maart 2011 om 19:42 #17800462Waterlekkage wil ook wel een komen door je buitenspiegel.
Ik heb als het geregent heeft,wat water liggen op het grijze randje naast je deurrubber,in de auto.En als het nou flink regent,dan loopt er een straaltje naar beneden toe,op de vloerbedekking.
Als dit een jaartje of wat door gaat,dan heb je duidelijk vocht in de auto,en een natte mat.16 maart 2011 om 21:07 #17800463[rquote=1892857&tid=140790&author=Rottentweetie]Ja, maar nu aanschaffen gaat helaas niet lukken.. Heb andere zaken die betaald moeten worden dus.. Maar achteronderpaneel komt er wel!
Verder bedankt voor de tip! Het staat nu al lekker te drogen dus.. Morgen is een emmertje water proberen ;)[/rquote]
Met pech kan je weer de binnenkant van je auto droog moeten maken maar dan wee tje wel waar het probleem ligt, het moet gewoon niet regenen ;)
16 maart 2011 om 23:56 #17800464Stomme regen ook altijd! :swear :P
[rquote=1892968&tid=140790&author=Raluph][rquote=1892857&tid=140790&author=Rottentweetie]Ja, maar nu aanschaffen gaat helaas niet lukken.. Heb andere zaken die betaald moeten worden dus.. Maar achteronderpaneel komt er wel!
Verder bedankt voor de tip! Het staat nu al lekker te drogen dus.. Morgen is een emmertje water proberen ;)[/rquote]
Met pech kan je weer de binnenkant van je auto droog moeten maken maar dan wee tje wel waar het probleem ligt, het moet gewoon niet regenen ;)[/rquote]
17 maart 2011 om 21:06 #17800465Even een plaatje bij het praatje hierboven… Het afvoertje van de parafaanbak verlengen….
Het afvoertje zelf is van rubber en kun je zo uit de bak trekken (althans, bij mijn bouwjaar….) en dan kun je er zo een stuk flexi-pijp aan vast maken….
18 maart 2011 om 00:36 #17800466Kijk is aan! Super! Hartstikke bedankt! Dan ga ik dit ook zker doen!
18 maart 2011 om 18:44 #17800467Is het extra slangetje er wel zo weer vanaf te halen?Meestal zit dat bestaande pijpje vol met prut.
Is een idee om het water op een goede en nette manier te laten afvoeren.
Denk dat ik dat ook ga doen.
Goede tip,Vinci!!!!!!!!!18 maart 2011 om 18:53 #17800468Tja, als het verstopt raakt geen probleem, de bovenkant zit nog gewoon op de originele manier er in en trek je er zo uit/klik je er zo weer in….
Ik heb geen enkele water overlast klachten meer en mijn schakel mechanisme is me ook dankbaar nu! Blijft mooi gesmeerd en vocht vrij!:thumbup
Die slang had ik bij de Gamma gekocht voor een appel en een ei. Was een vaste lengte in een plastic zak. Heb dus nog een kilometer over… Mocht ik nog wat voor je kunnen lassen kun je zo een stukkie krijgen…
18 maart 2011 om 19:00 #17800469Dat schakelmechanisme wordt inderdaad nat daardoor.
Slim idee,Vinci!Ik zal eerst de auto weer rijdbaar moeten maken,want de hele ‘inboedel’ van de Kadett staat op zolder hahahaha.
We houden nog even contact wat dat betreft!
In iedergeval helemaal top van je om mij te helpen.Super!!!!!!!gr Marcel.
18 maart 2011 om 19:04 #17800470Ey Vinci,
Ik heb het vandaag voor elkaar gekregen hoor! Ik heb speciaal stuk/slang voor een stofzuiger genomen (die normaal bedoelt is om tussen plooien van de bank te stofzuigen) en deze paste er precies op, op het afvoertje. Het monteren was zo gepiept hierdoor! Zit goed vast, en het water word nu direct afgevoerd onder de Kadett! ;) Super bedankt!
Groeten!
Kevin
PS. ik zal er nog even fototje van maken!18 maart 2011 om 21:42 #17800471Nou ja, het is niet de uitvinding van de eeuw natuurlijk :P maar wel een zinnige aanpassing, snap ook niet dat dit origineel niet anders zit??:hmmz
Vooral die draagarm steunen met de platte bovenkanten worden er erg nat door en daar blijft water enorm boven op liggen. Die zijn dan ook berucht om hun doorrotten op het chassis en menig Kadett is hier total loss door geraakt….:thumbdown
Ben wel benieuwd naar een fotootje Kevin!
11 mei 2011 om 21:31 #17800384Nog geen tijd gehad om een plaatje te schieten Kev? ;)
12 mei 2011 om 14:16 #17800383@Vinci wrote:
Nog geen tijd gehad om een plaatje te schieten Kev? ;)
Inderdaad, het is erg stil rond “Rottentweetie” :angel
Groet, Rik ;)
14 mei 2011 om 20:41 #17800473Haha :p Sorry gasten! ;)
Ik ben de Kadett aan het polijsten.. Niet echt iets boeiends ofzo verder.. MAar ik moet zeggen, hij word er wel weer lekker glad van zeg… Er zaten allemaal zwarte dingetjes op de lak die er moeilijk af gaan.. Dus die ben ik vooral aan het verwijderen..
Verder ben ik ook vooral met mijn Puch bezig:
Is nog niet af.. Moet nog goed afgesteld worden, kappen op, ketting smeren etc. Maar ziet er tot nu toe al wel goed uit, al zeg ik het zelf :pDus vandaar dat het nu een beetje stil is rond dit topic.. Ik had idd beloofd een fototje te schieten van mijn afvoersysteem.. Slecht van mij..!! Ik moet dat idd binnekort even doen! Ik ben morgen ochtend vroeg weg voor 2 dagen.. Maar ik beloof dat ik het binnekort doe ;) Haha!
Verder ga ik eind deze maand afrijden voor mijn motor-rijbewijs en ga ik LM velgjes ophalen! Uiteraard komen daar dan ook weer foto’s van! Haha! :D17 mei 2011 om 00:51 #17800474Foto’s afvoer + Kadett nu! Daar zijn ze dan eindelijk hoor! ;) Haha!
17 mei 2011 om 07:48 #17800475Waar dan ?
Oh ja, even weer naar boven scrollen :jerry :jerry
Groet, Rik ;)
17 mei 2011 om 12:12 #17800476Netjes hoor! :thumbup
20 juni 2011 om 14:21 #17800477Beste mensen!
Er is weer een nieuwe update! Ik heb weer wat nieuwe onderdeeltjes bij elkaar gezocht, en deze vervolgens op het Kadettje gemonteerd! Zie de foto’s!! :D king:
20 juni 2011 om 16:05 #17800478Hey Kevin, Ziet er weer netjes uit allemaal. En die spatlappen passen ook haha
Maar, uh, ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt maar onder het linkerachterlicht is het wat onbestendig. Wanneer pak je dat aan ? Je moet daarmee niet te lang wachten hoor !!!
Een roestgat is zo gebeurt….Groet, Rik ;)
20 juni 2011 om 18:18 #17800472Zker Rik, ik moet dat idd gaan aanpakken.. Er zit nu roestomvormer op.. Ik moet dat nog een keer laten uitdeuken en dan kan ik het weer netjes aflakken.. Voorlopig is het in iedergeval beschermd door de roestomvormer!
29 juni 2011 om 02:26 #17800479Topic opgeschoond! Ziet er meteen stukken netter uit!
7 augustus 2011 om 15:13 #17800480Beste mensen! Ik heb weer nieuwe foto’s geplaatst! Vandaag lekker de Kadett Gepoetst! Komt dat zien!!
7 augustus 2011 om 17:48 #17800481keurig netjes Kevin ! Kom je ook even bij mij langs ? “Mr F” wil niet komen en dat is ook al zo’n poetslap :jerry
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.