Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop!

Forumindex Forums Modellen Kadett Kevin’s Opel Kadett E –> Start niet meer + verkoop!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 162)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231277
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Kevin’s Opel Kadett E 1.3NB S6 uit 1989

      Beste mensen,
      Bij deze stel ik jullie mijn Kadettje voor!
      Het begon allemaal toen mijn schoonfamilie vertelde een leuke auto voor ons te hebben via vrienden. We konden deze Kadett voor 300euro op de kop tikken. Na een keertje gekeken te hebben, toch besloten deze Kadett mee te nemen.
      Echter bleek er meer mee aan de hand te zijn, dan eerste instantie bleek. Zo was de thermostaat kapot, koppakking lek, achteruitverwarming deed het niet, vocht in de auto, V-snaar versleten, Distributie riem versleten, lekke radiateur die vervangen moest worden en zo nog een paar kleine dingetjes. Dus een goedkoop autotje, maar toch ook weer duur!

      Zo kochten we de Kadett:

      Na een aantal keren naar de garage geweest te zijn om de bovenstaande dingen te laten maken, toch ook maar zelf de auto onder handen genomen. Naar mate ik eenmaal bezig was met de Kadett, sloeg bij mij toch ook wel het Opel Virus aan, waarbij ik besloot de Kadett zoveel mogelijk op te knappen en daarbij te behouden.

      Een lijstje met de dingen die gedaan zijn:
      – Stoelhoezen geplaatst
      – Stuurhoes geplaatst
      – Thermostaat vervangen
      – Distributieriem vervangen
      – V-snaar vervangen
      – Koppakking vervangen
      – Kleppendeksel pakking vervangen
      – Radiateur vervangen
      – Kachel-Radiateur vervangen
      – Achter-ruiterwisser gefixt (Maakte niet goed contact)
      – Achterruitverwarming gefixt (Maakte niet goed contact)
      – Pookhoes vervangen
      – Handremhoes geplaatst
      – Nieuwe achterklepveren gemonteerd
      – Hoedenplank opnieuw zwart spuiten
      – Sigaretten aansteker monteren
      – Nieuwe automatten plaatsen
      – Luchtfilter vervangen voor opensportfilter
      – Racegaas plaatsen ivm bescherming van de radiateur
      – Nieuwe dakbekleding plaatsen
      – Nieuwe Sierrubbers aan zijkant van de Kadett
      – Arm steun plaatsen
      – Uitlaat geheel gespoten met zinkspray. (Werkt perfect, en ziet er netjes uit!)
      – 4x nieuwe speakers + Subwoofer +2x extra speakers gemonteerd
      – Gehele Voor en achterkant getectyleerd + holle ruimten ingespoten met Hollow Section Spray
      – Gehele onderkant getectyleerd
      – Gehele auto (met de hand) gepolijst
      – LM velgen gemonteerd
      – Sportdemper gemonteerd
      – Antenne op het dak gemaakt
      – Chrome raamhendels gemonteerd
      – Chrome deurpinnen gemonteerd
      – Osram Nightbreaker plus koplampen gemonteerd
      – Achterbank lampje gemaakt.
      – Ledknipperlichten fixen dmv weerstanden plaatsen

      Dingen die nog gedaan gaan worden:
      – Chrome kentekenplaat houders monteren + nieuwe kentekenplaat bestellen ivm de oude geheel deukerig en kreukelig is.
      – Nieuwe Pookknop + Handremknop monteren
      – Achterbank eruit, + vloerbedekking eruit en gehele achterkant inspecteren + opknappen.
      – GSI onderdelen plaatsen. (Deze eerst voor zover nodig, plamuren, dan schuren en dan laten spuiten in mooi nieuw kleurtje). (GSI motorkap, GSI achterklep (Met 2x spoilers), Originele GSI Sideskirts, GSI achterbumpertje, DTM voorbumper, M3 zijspiegels)

      En bij deze praatjes, horen natuurlijk ook wat plaatjes!
      Nieuwe stoelhoezen in het karretje:

      Racegaas achter grill ivm nieuwe radiateur:

      Motorruimte geheel schoongemaakt:

      Toen begonnen met de gehele voorkant + achterkant te verzinken tectyleren.

      Sportfilter erin gezet:

      Hemeltje opgeknapt:

      Sportdemper gemonteerd

      LM Velgen

      Spatlappen gemonteerd


      7-8-11: Auto gepoetst en al! Klaar voor de Vakantie naar Oosterijk!!

      Zie hier de foto’s:


      Vakantiekiekjes + Ledjes in Dashboard gemonteerd.

      Beste mensen! Nadat ik alweer 2 weken terug ben van Oostenrijk wil ik jullie toch graag wat plaatjes laten zien van deze mooie vakantie :D (Uiteraard ook een aantal shoots met de Kadett erop! :D )
      De foto’s:

      We zijn snachts gaan rijden. Heerlijk was dat! Op sommige punten was ik geheel alleen op de weg. (We zijn via Duitsland naar Oostenijk gereden.) Hier stonden we voor de eerste keer even stil om te rusten naar een aantal uren rijden.

      Voor de 3e keer stoppen. Hier waren we al bijna duitsland alweer uit. En je ziet het, het was alweer ochtend! Dus tijd voor een bakkie koffie! Heerlijk!!


      Uiteraard moet er onderweg ook even gepoetst worden! (Er zaten een paar vogelscheiters op me ramen.. Dus toch maar even weg halen!

      En dan kom je eindelijk aan bij je eindbestemming (Na 15uur rijden!)

      Zoals je ziet, een prachtig pension met een prachtige omgeving!


      Tijdens de vakantie hebben we “gemountain gekart”. Je gaat dan met zo’n kart (driewieler) op onverharde wegen 7 km lange weg naar beneden! En ik kan je zeggen: Dat gaat haarrrddd!! :D Echt super gaaf! Met alleen 2 achter remmen, dus je kon ook geweldig mooie drifts maken haha!

      Dan nog een paar leuke shootjes van m’n Kadettje bij het Pension!


      Ledjes in Dashboard:
      Dan kom je weer thuis, en dan krijg je toch weer de kriebels om verder je Kadett op te knappen. Deze keer heb ik het dashboard onder handen genomen!
      Zie de foto’s:

      Ik zal nog even een keertje een foto maken wanneer het donker is buiten. Dan worden de tellerplaten ook mooi verlicht!
      Ik ben er erg blij mee! Ik wilde het al langer doen, maar wist niet zo goed hoe. Met de hulp van Saluma is het me gelukt! ;) Bij deze bedankt Saluma! :D
      Morgen ga ik maar is even naar de motor kijken.. Loopt te hard stationair. Station-stappen-motor schoonmaken en handchoke afstellen!
      Een aantal dagen geleden heb ik ook een antenne op het dak gemaakt. De oude Antenne stond binnen in de auto, maar werkte voor geen meter en deze vond ik ook niet mooi genoeg om op de kadett te maken. Hier zullen ook nog foto’s van komen.


      Ik had nog wat fototjes gevonden die ik nog niet gepost had. Bij deze nog even de foto’s.
      Zoals beloofd: Een foto van de Antenne. Het regende die dag dus ik heb de Antenne snel op het dak gemaakt om vocht in de auto te voorkomen. Maar uiteraard wel met zorg gedaan, en dus is het netjes geworden!

      Gewoon een nette Antenne, die duidelijk betere ontvangt geeft dan de Antenne die binnen in de auto stond :D

      Aantal maanden geleden had ik nog een subwoofer gekocht voor in de Kadett.. Miste de lekkere bas in de muziek. Dus dan maar een subje aanschaffen.
      (Is ook tevens me achterbak ;) )
      Daarbij had ik ook nog andere mid speakers gekocht, en nieuwe tweeters. De Tweeters die ik toen over had, heb ik in de deur gemaakt! Paste i.p. perfect en werkt prima!

      De auto begon op een gegeven moment niet lekker meer te rijden. Schijnbaar lag dit aan de Rotor en de verdelerkap die een beetje versleten waren. Hier had ik ook een paar fototjes van geschoten.

      Foto’s Voor, tijdens en na montage.

      Ik heb sinds ik de auto heb, al last van roest aan de achterkant van de dorpel. Echter heb ik dit toen der tijd ingespoten met tectyl, en vond het wel even best zo. Verder niet maar naar om gekeken. Echter bleek een aantal weken geleden dat het toch wel een beetje verder is gaan roesten. Ik kon er me hele schroeven draaier doorheen steken. Na verdere inspectie, bleken er nog meer gaten te zijn ontstaan in de dorpel. Uiteraard was ik hier niet blij mee, maar goed.. Gelijk maar onder handen genomen.
      De gaten verder opgeslepen tot schoon metaal, Hierachter aluminium plaatje achter gezet en vast gekit. Vervolgens de ruimte nog opgevuld met metaal putty. Resultaat is best redelijk netjes geworden. Ik heb het verder niet meer overgespoten of rete strak gemaakt ivm er toch sideskirts van GSI overheen komen.
      Foto’s:

      Uiteraard nog wel een water afstotend laagje eroverheen gespoten. (Tectyl Amber)

      Ook ben ik dus bezig met GSI en andere onderdelen op mijn Kadett te zetten. (Echter moeten deze nog geschuurd en opnieuw (in een ander kleurtje) gespoten worden)
      Hier alvast een aantal foto’s daarvan.

      Niet alle onderdelen waren nog allemaal even gaaf. Dus ik moest hier en daar een beetje bij plamuren. Dit heb ik gedaan met Glasvezel Putty.


      02-02-2012: Kachel-Radiateur vervangen.
      In eerste instantie dacht ik de radiateur vanaf de parrafaanbak moest vervangen. Dus had in eerste instantie deze geheel opengemaakt, alleen toen stuitte ik op het probleem dat ik daar niet verder kon dan de ventilator.

      Toen verder gekeken, en toen bleek dus dat de kachel-radiateur aan de binnenkant van de auto bleek te zitten (uiteraard logisch als ik er nu over nadenk! ;) )
      Open gemaakt –> En er kwam er lelijke, versleten, oude kachel tevoorschijn!

      Deze dus vervangen voor deze! :)

      En wat denk je? :hmmz … Autotje word heerlijk lekker warm!! :thumbup
      Het volgende probleem zit er ook nog: De klep om de koude lucht van buiten, buiten te houden, sluit niet goed af. Daarom werd de lucht ook maar lauw. Even een nieuw schuimrubbertje erop, en dan moet het weer goed werken! king:


      3-2-2012: Ontstekingsmodule vervangen.
      De auto begon wat kuren te krijgen. Viel op bepaalde momenten ineens uit. Zonder enige reden en wilde dan ook voor geen enkele manier weer starten…
      Tot 2x toe de ANWB hulp in moeten roepen en hebben toen de ontstekingsmodule vervangen. Echter hadden ze de ontstekingmodule met 6 pennen niet, alleen met 7 pennen… Auto startte prima, maar reed absoluut niet lekker. Haperde en stootte heel erg, en acceleren ging bagger. Toen toch maar weer een 6pens besteld, en ja hoor! Doet het weer perfect… ANWB vertelde: “Ja hoor, moet kunnen een 7pens module. Die 7e regelt alleen de injectie, voor injectiemotoren.. “Nou niet dus..


      Zoooooooooooo!!
      Het is alweer een poos geleden dat ik in mijn Topic wat gepost heb, maar er is toch wel best een hoop gebeurt!
      Bij deze wil ik jullie weer een beetje op de hoogte brengen van wat er allemaal gebeurt is met de Kadett.

      Laat ik bij het begin beginnen: Nieuwe stukken dorpel in de huidige dorpels laten lassen. (Dit zijn maar kleine stukjes geworden ivm de rest van de dorpels nog geheel hard waren! )

      Ben erg blij dat dit vervangen is! Was bang dat dit snel verder zou gaan rotten. Ook de Lekbak rechts is geheel vervangen! :)

      Ondertussen flinke afstanden gereden om wat onderdelen voor de Kadett op te halen.
      Ondertussen hier ook flink mee bezig geweest. Het gaat dan vooral om het plamuren van kapotte stukjes in de onderdelen en dit dan weer netjes afschuren + Lak schuren. Ik probeer zoveel mogelijk dingen zelf te doen, zodat de spuiterij zo min mogelijk hoeft te doen om kosten te besparen! Alsnog gaat het me een hoop geld kosten, maar wel een stuk minder!
      Zie foto’s: Ze staan op volgorde van hoe het eraan toe is gegaan.


      Zoals je ziet hebben alle onderdelen verschillende kleuren. Maar daar zie je straks helemaal niks meer van!

      Nog het laatste bijschuren en plamuren bij de Spuiterij:

      Vervolgens grondlakken:

      Laatste foto vond ik erg vet! (This een oud-klasgenootje van me die de onderdelen gespoten heeft (Zit tevens achter het stuur op de laatste foto ;) )

      De onderdelen gespoten: Geweldig mooi gedaan! Ik stond versteld! :shock:

      Ondertussen ben ik ook nog bezig geweest met een zelfbouw achterbumpertje. Het gaat om een Irmscher achterbumper met een soort van onderlip die er i.p. perfect onder past! Maakt hem weer wat specialer. Ik probeer hem zo glad mogelijk te krijgen. Ik wil niks meer van de naden zien etc. Ik hoop dat dit een beetje wil lukken!
      Zie foto’s:


      Deze achterbumper word eind deze maand naar de Spuiterij gebracht. Samen met de achterklep, motorkap, + nog wat spoilers. Daarna kan ik weer lekker knutselen aan het Kadettje! Deze wagen word Veettttt!!! :afro

      Het resultaat tot nu toe:

      Het word al erg vet al zeg ik het zelf!!
      Ben benieuwd wat jullie er al van vinden… Sommige zeiden de voorbumper vreselijk te vinden, maar ik moet zeggen dat ie niet misstaat, nu het zo in dezelfde kleur gespoten is!!

      Tot de volgende update!!!!


      Kadett E start niet meer… :(
      Beste mensen,

      Met spijt in mijn hart moet ik helaas toegeven dat het gedaan is voor mij met de E Kadett. Hij heeft me helaas in de steek gelaten en ik moet heel eerlijk zeggen dat dit dan ook het moment is dat ik ga stoppen met de Kadett. Het was de afgelopen jaren een fantastische wagen en heb er dan ook een hoop mee gedaan en mee meegemaakt, maar met een kijk op de toekomst gaan we de Kadett dan nu verkopen en een jongere/grotere auto kopen.

      De Kadett wil niet starten:
      Helaas wil de Kadett op een 1 of andere manier niet meer starten. De ANWB is er meerdere malen bij geweest en deze geven aan dat waarschijnlijk de vonk van de ontsteking te zwak is om de brandstof te laten ontsteken. Ik heb er toen nog een nieuwe Bobine ingezet en een nieuwe ontstekingsmodule, maar helaas mocht ook dit niet baten. Je hoort de motor wel af en toe de brandstof ontsteken, maar dit gaat niet regelmatig genoeg om de motor in zijn geheel draaiende te houden. Het moet iets kleins zijn, want voordat deze problemen zich voor deden, deed de Kadett het perfect! :wtf

      Omdat we graag een grotere/jongere auto willen kopen biedt ik dan ook mijn Kadett E te koop aan! Het moment is echt aangebroken om hem te gaan verkopen. Dus heeft er iemand interesse in deze Kadett? Hij start dan wel nog niet, maar ook dit zal weer te verhelpen zijn. Volgens de ANWB was het een kwestie van een hele nieuwe Rotor gedeelte (tweede hands uiteraard) erop te zetten. Dan zou het weer goed moeten zijn.
      Verder is de Kadett nog geheel goed. Zoals je op de foto’s kunt zien is er flink aan geknutseld geweest! Uiteraard wel op een degelijke manier aangeknutseld. Lees het topic even door en je bent op de hoogte van wat er allemaal mee gebeurt is.

      3 jaar geleden toen we de Kadett gekocht hadden, is de Kadett meerdere keren voor een grote beurt naar de Opel Dealer/Garage geweest. Bij deze beurten zijn: De Distributieriem, de Radiateur, de Koppakking, en de Thermostaat vervangen. Deze waren allemaal defect. Bij aankoop van de Kadett stond er 72.000 op de teller. Ondertussen staat er 120.000km op de teller. Er is in 3 jaar tijd dus maar 50.000km mee gereden.

      Verder in deze 3 jaar is er veel aan de Kadett gedaan en ook aan veranderd.
      Een lijstje met de dingen die gedaan zijn:
      – Thermostaat vervangen (Nieuw)
      – Distributieriem vervangen
      – V-snaar vervangen
      – Koppakking vervangen
      – Kleppendeksel pakking vervangen
      – Radiateur vervangen (splinter nieuw)
      – Kachel-Radiateur vervangen. (Splinter nieuw)
      – Splinter nieuwe carburateur geplaatst.
      – Achter-ruiterwisser gefixt (Maakte niet goed contact)
      – Achterruitverwarming gefixt (Maakte niet goed contact)
      – Pookhoes vervangen
      – Handremhoes geplaatst
      – Nieuwe achterklepveren gemonteerd
      – Hoedenplank opnieuw zwart spuiten
      – Sigaretten aansteker monteren
      – Nieuwe automatten plaatsen
      – Racegaas plaatsen ivm bescherming van de radiateur.
      – Nieuwe dakbekleding plaatsen. (Zwarte nepleder)
      – Nieuwe Sierrubbers aan zijkant van de Kadett.
      – Arm steun plaatsen
      – 4x nieuwe speakers +2x extra speakers gemonteerd in de deuren.
      – Gehele Voor en achterkant getectyleerd + holle ruimten ingespoten met Hollow Section Spray
      – Gehele onderkant getectyleerd
      – Gehele auto (met de hand) gepolijst
      – LM velgen gemonteerd
      – Sportdemper gemonteerd
      – Antenne op het dak gemaakt
      – Chrome raamhendels gemonteerd
      – Chrome deurpinnen gemonteerd
      – Achterbank lampje gemaakt. (LED)
      – Ledknipperlichten fixen dmv weerstanden plaatsen
      – Led kentekenplaat verlichting
      – Lederen voor en achter stoelen.
      – Voorstoelen Met stoelverwarming (alleen nog niet aangesloten)
      – Andere bodykit erop. (Sportiever) Helaas pas geleden een ongelukje gehad waarbij de voorbumper een tikkie heeft gehad.
      – Bodykit geheel in kleur van de auto meegespoten.
      – Dak, achterspoiler, sideskirts, gedeeltelijk voorbumper + achterbumper, sierstrips zijkant gespoten met zwarte plastidip. (Plastidip is gemakkelijk te verwijderen wanneer je dit niks vind)
      – Glas achterklep getint
      – M3 zijspiegels met getint glas

      Ook zijn er verschillende stukken blik eruit geslepen en vervangen:
      – Nieuwe stukken dorpels ingelast
      – Rechter Lekbak is geheel vervangen
      – Een stuk blik uit de kofferbak, achter het re achterwiel, verwijderd en opnieuw ingelast en opnieuw getectyleerd.
      – De auto is volledig geinspecteerd op roest en alles wat ik tegen ben gekomen is verwijderd en behandeld met o.a. tectyl.

      Het enige probleem is dat ie dus niet rijdt.
      Dus heb je interesse in de Kadett? Dan hoor ik het graag van je!! Stuur even een Pb.
      De prijs die ik ervoor vraag is een 500euro.

      Recente foto’s:
      http://s480.photobucket.com/user/Rottentweetie/slideshow/Verkoop%20Kadett” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Met vriendelijke groet,
      Kevin Wiendels


      Verkocht! Aan royke85 van het Opel-forum.nl
      De laatste foto’s van mij, van de Kadett E! Toch wel een beetje sneu hoor! Om hem te laten gaan… Maar we hebben er vrede mee! Hopelijk gaat ie nog een goed leven tegemoet! :D

      Daar gaat ie!

      :agent

      #17800385
      saluma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 November 2010

        Nette auto Kevin!!!
        Heb jij ook al de vloermatten losgehaald?Hoe zit het met jou wielkastranden van de Kadett?

        Verder wachten we op de volgende fotosessie van je!
        Heel veel plezier en veilige kilometers met deze nette Kadett E.
        groetjes Marcel.

        #17800386
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Begrijp me niet verkeerd Rottentweetie maar waarom stoelhoezen ?
          Ik vind het persoonlijk niet zo handig, je blijft immers schuiven over die extra laag textiel.
          Wel blijf ik zeggen dat je een leuke auto heb en ik hoop heel erg voor je dat de problemen nu uitblijven !!!

          Groet, Rikie (moest ik typen van mijn 7 jarig dochtertje die nu bij mij op schoot zit om het Opelforum even kritisch te beoordelen. :jerry

          #17800387
          Rottentweetie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2010

            @ Saluma: Nee ik heb de vloermatten nog niet los gehad. Ik heb zo’n idee dat het daar ook wel goed zit. Ik heb verder geen last van vocht in de auto ofzo.. Uiteraard kan ik voor alle zekerheid wel even kijken! Wielkasten zien er nog geheel gaaf uit. Wel wil ik ze als het wat warmer weer word toch nog even inspuiten met tectiel voor nog een beetje extra bescherming. Dit wil ik ook met bepaalde onderdelen in de motorruimte doen waarvan ik zie dat ze aan het oxideren zijn. Verder controleer ik de gehele auto even op roest plekjes, en behandel ik.

            @ KadAstra-EF: Zelf vond ik deze stoel hoezen erg mooi. Tevens waren de stoelen heel erg smerig. Geprobeerd deze schoon te maken, maar niet gelukt. Dus daarom stoelhoezen. Ik heb er verder geen last van hoor, “dat je blijft schuiven over die extra laag textiel”.. Dus..
            Ik heb voor mezelf ook dat de problemen uitblijven :P Tot nu toe doet ie het weer even goed! ;)

            PS. Doe je dochtertje maar de groeten van me! :D

            #17800388
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Dasty bij de wibra kopen, kan je ’t schutboard e.d. weer netjes vetvrij mee krijgen :)

              #17800389
              Rottentweetie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2010

                [rquote=1845849&tid=140790&author=Aapje]Dasty bij de wibra kopen, kan je ’t schutboard e.d. weer netjes vetvrij mee krijgen :)[/rquote]

                Daar kom je nu mee! :hmmz :D Ik had al goed spul gekocht bij plaatselijk auto zaak hier in Spijkenisse! En werkt ook perfect! Eventjes inspuiten, 2 sec wachten, en poetsen maar! … Weg is de troep! :thumbup

                #17800390
                saluma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 November 2010

                  Dat is echt wonderlijk spul!!!!!!!Je deurpanelen worden weer als nieuw met dat goedje!!

                  #17800391
                  jblfreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Haal de vloetmatten en bitumen maar weg daar zal vast wel wat onder zitten

                    #17800392
                    Pat70
                      Lid sinds:
                      11 August 2010

                      [rquote=1845940&tid=140790&author=jblfreak]Haal de vloetmatten en bitumen maar weg daar zal vast wel wat onder zitten[/rquote]

                      Wat doe je daarna ? Kun je die matjes weer nieuw kopen of smeer je er dan wat anders op ?

                      #17800393
                      mvhagen1979
                        Lid sinds:
                        13 April 2008

                        gewoon bitum er weer in smeren en matjes er weer overheen.

                        #17800394
                        Rottentweetie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 November 2010

                          Nieuwe Update! Vandaag was ik lekker vrij en ben ik weer is aan de slag gegaan met het Kadettje! Vandaag de motorruimte af gemaakt en ik heb de hoedenplank zwart gespoten! Kom het zien! Kom het zien! ;)

                          #17800395
                          saluma
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 November 2010

                            [rquote=1848750&tid=140790&author=Rottentweetie]Nieuwe Update! Vandaag was ik lekker vrij en ben ik weer is aan de slag gegaan met het Kadettje! Vandaag de motorruimte af gemaakt en ik heb de hoedenplank zwart gespoten! Kom het zien! Kom het zien! ;)[/rquote]

                            welke omgeving woon je dan?

                            #17800396
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              [rquote=1848750&tid=140790&author=Rottentweetie]Nieuwe Update! Vandaag was ik lekker vrij en ben ik weer is aan de slag gegaan met het Kadettje! Vandaag de motorruimte af gemaakt en ik heb de hoedenplank zwart gespoten! Kom het zien! Kom het zien! ;)[/rquote]

                              Pas maar op met dat soort uitspraken, anders heb je het halve Opelforum aan je deur :jerry:jerry

                              Je bent qua schoonmaken net “Mr f” die had laatst ook foto’s hier op het forum staan waarin hij zijn schone motorruimte presenteerde. :D:D

                              Success man, ik gun je het heel erg……..

                              Rik

                              #17800397
                              saluma
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 November 2010

                                wordt het een soort ‘opknappen Kadett E’ meeting?Ben ik wel voor te porren.

                                Altijd gaaf als je met toch wel beperkte middelen en misschien wetenschap je auto op kan knappen.Blijft heerlijk werk.
                                Wordt je inderdaad van harte gegund!!!!!!!!!!

                                #17800398
                                jblfreak
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  [rquote=1845989&tid=140790&author=Pat70][rquote=1845940&tid=140790&author=jblfreak]Haal de vloetmatten en bitumen maar weg daar zal vast wel wat onder zitten[/rquote]

                                  Wat doe je daarna ? Kun je die matjes weer nieuw kopen of smeer je er dan wat anders op ?[/rquote]

                                  mocht er(vlieg) roest zitten kaal maken en behandelen

                                  bitumen hoeft niet persee

                                  mijne staat in de menie en de demping er weer op en de vloer bedekking

                                  mijne viel gelukkig mee

                                  zo heb ik het gedaan

                                  #17800399
                                  frenkie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 January 2006

                                    @Rottentweetie

                                    zeker goed bezig:thumbup

                                    en als die bij de wielranden zo wijnig roest heeft,
                                    houd het dan inderdaad maar goed bij.
                                    neem de achterpaneelen er uit en spuit dat maar goed in met ML tectyl.

                                    oh ja.. en haal je a.u.b die koektrommel van je carburateur af, en zet je er dan deze op.

                                    ziet er veel beter uit. ik heb hem er ook op..:thumbup

                                    #17800400
                                    Rottentweetie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 November 2010

                                      Haha! Bedankt voor alle leuke reacties! ;) Blijft idd heerlijk werk Saluma! Nou misschien is het idd wel niet zo’n gek idee om een keer een meeting te organiseren voor Kadettjes E??

                                      [rquote=1848856&tid=140790&author=frenkie]@Rottentweetie

                                      zeker goed bezig:thumbup

                                      en als die bij de wielranden zo wijnig roest heeft,
                                      houd het dan inderdaad maar goed bij.
                                      neem de achterpaneelen er uit en spuit dat maar goed in met ML tectyl.

                                      oh ja.. en haal je a.u.b die koektrommel van je carburateur af, en zet je er dan deze op.

                                      ziet er veel beter uit. ik heb hem er ook op..:thumbup

                                      [/rquote]

                                      WAuw! Wat een vet idee! Waar heb je die vandaan? Dan wil ik dat ook zeker gaan proberen! Heb je verder geen problemen met de motorkap, dat ie nie dicht kan ofzo??

                                      #17800401
                                      saluma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 November 2010

                                        Kevin,je hebt een U2U van me
                                        gr Marcel.

                                        #17800402
                                        Mr.F
                                          Lid sinds:
                                          3 November 2008

                                          @ Rik:
                                          Moet toch netjes zijn :P
                                          Auto’s poetsen vindt ik best leuk, vooral op een zomeravond
                                          dat het niet al te warm meer is, lekker poetsen :D

                                          Maar het kadettje ziet er al netjes uit!

                                          #17800403
                                          frenkie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 January 2006

                                            @Rottentweetie

                                            nope.. geen problemen mee.
                                            hij raakt de motorkap niet..
                                            gewoon met die 3 schroefjes erop schroeven en klaar.

                                            je moet wel dan nog een klein carter ontluchtings filtertje erop zetten.
                                            en een slangetje afdoppen.

                                            ik heb hem gewoon hier bij heuts besteld. dacht iets van 65euro?

                                            volgens mij moet je de :56 9152 ik had eerder de 56 9159 en die was te groot.
                                            let daar wel op. er zijn er 2 verschilende in..

                                            http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=56-9152

                                            http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=56-9159

                                            mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

                                            mvg frenkie

                                            #17800404
                                            Rottentweetie
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              22 November 2010

                                              [rquote=1849285&tid=140790&author=frenkie]@Rottentweetie

                                              nope.. geen problemen mee.
                                              hij raakt de motorkap niet..
                                              gewoon met die 3 schroefjes erop schroeven en klaar.

                                              je moet wel dan nog een klein carter ontluchtings filtertje erop zetten.
                                              en een slangetje afdoppen.

                                              ik heb hem gewoon hier bij heuts besteld. dacht iets van 65euro?

                                              volgens mij moet je de :56 9152 ik had eerder de 56 9159 en die was te groot.
                                              let daar wel op. er zijn er 2 verschilende in..

                                              http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=56-9152

                                              http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=56-9159

                                              mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

                                              mvg frenkie
                                              [/rquote]

                                              Ey Frenkie,

                                              Hebbie toevallig foto’s van het kleine carter ontluchtings filtertje en het afgedopte slangetje? Want ik snap niet helemaal wat je bedoelt daarmee.

                                              Groeten,
                                              Kevin

                                              #17800405
                                              frenkie
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 January 2006

                                                heb er nog een filmpje van gevonden, toen die er pas opzat..

                                                let maar niet op, dat die slecht start..

                                                toen stond die al 1 jaar stil:P

                                                #17800406
                                                KadAstra-EF
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 July 2010

                                                  [rquote=1849317&tid=140790&author=Rottentweetie][rquote=1849285&tid=140790&author=frenkie]@Rottentweetie

                                                  nope.. geen problemen mee.
                                                  hij raakt de motorkap niet..
                                                  gewoon met die 3 schroefjes erop schroeven en klaar.

                                                  je moet wel dan nog een klein carter ontluchtings filtertje erop zetten.
                                                  en een slangetje afdoppen.

                                                  ik heb hem gewoon hier bij heuts besteld. dacht iets van 65euro?

                                                  volgens mij moet je de :56 9152 ik had eerder de 56 9159 en die was te groot.
                                                  let daar wel op. er zijn er 2 verschilende in..

                                                  http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=56-9152

                                                  http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=56-9159

                                                  mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

                                                  mvg frenkie
                                                  [/rquote]

                                                  Ey Frenkie,

                                                  Hebbie toevallig foto’s van het kleine carter ontluchtings filtertje en het afgedopte slangetje? Want ik snap niet helemaal wat je bedoelt daarmee.

                                                  Groeten,
                                                  Kevin[/rquote]

                                                  Hier is nog iemand die dat wel graag wil weten :P
                                                  Wil het ook anders hebben die carterontluchting……..

                                                  Rik

                                                  #17800407
                                                  Rottentweetie
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    22 November 2010

                                                    [rquote=1849320&tid=140790&author=frenkie]heb er nog een filmpje van gevonden, toen die er pas opzat..

                                                    let maar niet op, dat die slecht start..

                                                    toen stond die al 1 jaar stil:P

                                                    http://www.youtube.com/watch?v=5u8UHdN1wQs%5B/rquote%5D

                                                    Nice Nice :D Ik ken het filter alleen nergens vinden om hem te kopen ;p

                                                    #17800408
                                                    frenkie
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 January 2006

                                                      hier is een foto van dat oil catch filtertje.
                                                      kun je gewoon ook uit het autstyle boek bestelen. koste iets van 6 eurie,s.

                                                      ]

                                                      dat slangetje wat je moet afdoppen was dacht ik iets van je vacuum..
                                                      die normaal nu onder op je filterbak zit.

                                                      die dikke slang die nu ook onderop je filterbak vast zit met een klemmetje, dat is de carter ontluchting.
                                                      daar komt dan dat filtertje op..

                                                      zodra ik in de garage ben zal ik je van alles wat foto,s posten.

                                                      mocht het niet lukken om hem te vinden, wil ik hem anders wel hier voor je bestelen.

                                                      mvg frenkie

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 162)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.