Kent iemand deze Corsa B GSI?

Forumindex Forums Modellen Corsa Kent iemand deze Corsa B GSI?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244589
    FabianGT
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2011

      Hi,

      Ik heb recent een Corsa B GSI gekocht bij garage Hoogeboom in Langedijk.
      Nu trof ik tijdens de proefrit een aantal facturen aan in het dashboardkastje maar deze zijn helaas weggegooid door het garagebedrijf tijdens het rijklaar maken van de auto. Betrof o.a. wat onderhoudspapieren uit 2009 en iets van een Turbo Ombouw set van Calibra?

      Schijnt dat de auto van een jongen is geweest uit omgeving Langedijk die wel vaker Opels ombouwde etc…?
      Vind het altijd goed om te weten wat de historie van zo’n autootje is, helpt tijdens eventuele verkoop ook best wel.

      Foto erbij:

      thnxx

      #17964290
      Bug Killer
        Lid sinds:
        29 March 2008

        deze stond een tijdje terug idd tekoop met turbo motor. met schrijven op achteras. daarna alles in losse delen weg gegaan… as heb ik gekocht vndaar dat k het weet

        watvoor motor zit er nu in??

        #17964291
        2e-c14nz
          Lid sinds:
          5 June 2009

          wel leuk ,zo renault onderlip, maakt de auto toch net even wat netter. Als ik zo naar je avatar kijk, heb je ook een oud type bumper erop zitten.

          #17964292
          FabianGT
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2011

            Lag een stapel rekeningen in over turbo ombouw en alles inderdaad, verklaart een hoop. Ben dus wel benieuwd naar de km-stand van deze motor.
            Echt balen dat die kerel die rekeningen weggegooid heeft! :argue

            Zit nu weer orgineel GSI x16xe motor in, achteras heeft trommels.
            Voorzijde zit nog wel grote remmerij op.
            Verklaar ook de ophangbeugels aan de voorzijde, zal een intercooler aan hebben gehangen.

            Foto achterkant, oud type bumper dus?:

            #17964293
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Kom idd uit langedijk lag een c20let in met ongeveer 280pk.

              Omdat niemand hem kocht met de let erin is alles los verkocht. Was een leuk ding om te zien rijden zaten goude velgen onder die een 1.5cm uit staken

              Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

              #17964294
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                het is inderdaad het oude type bumper, hieronder 1 vanaf 97. Het verschil tussen beide modellen is dat de oude een gleuf over het kunststof gedeelte heeft lopen en dat het sleep oog door de bumper heen zit. Bij de nieuwe is het kunststof glad en zit er een kapje voor het sleep oogje. Wel heb je het nieuwe type voorbumper incl renault espace? onderlip.

                #17964295
                FabianGT
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 August 2011

                  Bedankt voor de info tot zover in ieder geval, ik had al het vermoeden dat er een motorwissel heeft plaatsgevonden.
                  Nu dus even de km-stand van het motortje wat erin ligt achterhalen.

                  Voor de liefhebber heb ik eventueel nog zo’n onderlip liggen thuis, is van een Renault Laguna. (oud model)
                  Mag gratis weg. (wel door midden gezaagd omdat hij sowieso ingekort moest worden)

                  #17964296
                  otdh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    Hmm

                    Ik heb de motor geleverd die er nu in ligt
                    Had 98*** gelopen

                    Tussendoor is die van nog iemand geweest, maar die heeft m iig niet lang gehad dus

                    #17964297
                    FabianGT
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 August 2011

                      OK, heb je eventueel de kmteller nog die bij die motor hoort? Of eventueel een bon ervan dat je m geleverd hebt?
                      De teller van die auto zelf staat nu op 157.000km.

                      Die jongen van garage Hoogeboom verkoopt hem namens zijn broertje ofzoiets, hij staat nu ook geschorst in bedrijfsvoorraad.
                      Ik haal hem loop van volgende week op.

                      #17964298
                      otdh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        bon en teller heb ik niet, is al minimaal n half jaar geleden
                        had toen n GSi waar de achterkant vanaf gereden was…

                        #17964299
                        FabianGT
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 August 2011

                          Duidelijk verhaal, wel vreemd dat er op de afdekkap van de distributieriem 118.000 km staat, is wel veel mee gereden dus sinds die motor ingebouwd is als je dat moet geloven.
                          Riem uit voorzorg vervangen maar dus haha! Weinig werk hoop plezier.

                          Thnx in ieder geval voor de info! :thumb

                          #17964289
                          2e-c14nz
                            Lid sinds:
                            5 June 2009

                            @ FabianGT: u2u, u heeft een berichtje :)

                            #17964300
                            FabianGT
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 August 2011

                              Jij nu ook :angel

                              Heeft iemand trouwens foto’s van het beestje in de oude staat nog met turbomotor?
                              Heb al even een uitgebreide speurtocht gehad naar een oude verkoop advertentie ofzoiets maar dat leverde helaas niets op haha. :swear

                              #17964301
                              2e-c14nz
                                Lid sinds:
                                5 June 2009

                                En terug :)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.