Katvervanger x16szr (bj2000)

Forumindex Forums Modellen Astra Katvervanger x16szr (bj2000)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17877772
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      uit eigen ervaring: of kat weg, maar dan een middendemper er tussen
      of kat laten zitten (of sportkat) en middendemper weg.

      beste is: kat behouden, middendemper weg.
      dit had ik met mijn z16se, compleet met groep a.
      ook mee gereden met een 75pk 8v, die reed zonder kat, maar ik vond het geen succes. vanaf 3000 toeren was de puf eruit.

      #17877773
      BlueAstraG
        Lid sinds:
        24 December 2011

        Hmm.. Interessant Robert. Dus ook een x16szr. Nu wordt het dus spannend.

        Ga het denk ik wel proberen en zal het moeten ondervinden. Lees meerdere verhalen namelijk.
        Al laat ik m’n hele uitlaatlijn vanaf de kat tot einddemper aanpakken. En zowel de kat als de middendemper komt een pijp tussen en wordt netjes afgewerkt. Ik kies dus voor een pijp TUSSEN en niet OVERHEEN de kat en middendemper voor iets een vernauwing. Is er een kleine mate van tegendruk misschien?

        Thanks voor je bijdrage Robert.

        #17877774
        BlueAstraG
          Lid sinds:
          24 December 2011

          Ik vind het wel interessant om dit alles te lezen. Er zitten toch stiekem tips en trucs tussen.

          Ik had laatst Wim-v6 aan de lijn, dit bevestigd zijn verhaal nog maar eens. De ene auto reageert hier anders op dan de ander. En niet alleen afhankelijk van het blok wat erin hangt, maar hoe die ene betreffende auto hierop reageert.

          En uit de verhalen die ik tot nog toe heb gehoord en gelezen, kan ik denk ik wel opmaken dat een gehele free-flow niet altijd goed valt en bij iets een vernauwing dat de kans groter wordt dat de auto hierop vooruit gaat. Al blijft het per auto afwachten.

          Heel interesssant!

          Lekker door blijven discussieren, meningen geven, theorieen delen en uiteraard ook praktijkervaring(en). Tips en trucs blijven welkom.

          Mijn praktijkervaring komt er met een weekje of 3 bij te staan.

          #17877775
          BlueAstraG
            Lid sinds:
            24 December 2011

            Wat vinden jullie van het idee om op de plekken waar de kat en middendemper zit, pijpen ondermaats te laten lassen? Dus dan worden de pijpen op die plekken dus een kleinere diameter, om toch een bepaalde mate van tegendruk te creeeren. Klopt dit theoretisch?

            #17877776
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              Alstublieft, een middendempervervanger voor 54,95
              http://www.ebay.co.uk/itm/Sportex-Vauxhall-Astra-G-performance-exhaust-Race-Tube-/280432136415?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item414b0ed0df” onclick=”window.open(this.href);return false;
              heb er zelf een komplete group n van onder mn astra en zeer tevreden :thumbup

              #17877777
              BlueAstraG
                Lid sinds:
                24 December 2011

                Ik heb al het materiaal al maar bedankt voor het meedenken man!

                Mijn theorie, klinkt dit logisch?

                #17877778
                BlueAstraG
                  Lid sinds:
                  24 December 2011

                  Bump, kick omhoog, aandacht… weet ik het.

                  #17877779
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    kleine diameter zou ik niet doen.

                    gewoon kat behouden, en middendemper er tussenuit. desnoods de middendemper en einddemper groep a formaat.

                    #17877780
                    BlueAstraG
                      Lid sinds:
                      24 December 2011

                      Kleine diameter niet doen zeg je… zou je dit willen onderbouwen? Een kleinere diameter zorgt toch voor tegendruk? Spreek uit wat je allemaal denkt.

                      #17877781
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Zou niet voor een kleinere dieameter als origineel gaan in ieder geval, maar zeker ook niet veel groter…

                        Zou er ook geen vernauwingen in proberen te maken, komt zeker niet ten gunste van het motorvermogen..

                        Willem

                        #17877782
                        BlueAstraG
                          Lid sinds:
                          24 December 2011

                          Waar moet de tegendruk dan vandaan komen Wim?

                          #17877783
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Normaal je dempers en Kat..

                            Die zijn verder niet verhauwd, maar hebben een bepaalde structuur..

                            Vernouwen kan wel, maar moet je proefgewijs of berekend doen, en niet zomaar een vernauwing erin zetten.

                            een te kleine doorlaat loopt uiteindelijk tot een te hete verbranding, met eventuele motorschade tot gevolg.

                            Willem

                            #17877784
                            BlueAstraG
                              Lid sinds:
                              24 December 2011

                              De enige vernauwingen die erin zullen komen zijn 2 stukjes pijp met iets een kleinere diameter. Zal dit voor enige tegendruk zorgen? Misschien net dat beetje wat nodig is? Maar zou het echt daadwerkelijk vermogensremmend zijn? Bedoel je in pk of nm?

                              #17877785
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Ja wel iets, maar niet heel veel..

                                #17877786
                                BlueAstraG
                                  Lid sinds:
                                  24 December 2011

                                  Ok, Willem. Mijn antwoord kwam net later dan jouw antwoord.

                                  Stel, je wilt zowel de katalysator als middendemper met pijpen vervangen. Wat zou jij doen? Ook rekening houdend met tegendruk? Ik heb wel een groep n einddemper die wat tegendruk moet geven maar is dat niet te weinig en te laat voor tegendruk?

                                  #17877787
                                  BlueAstraG
                                    Lid sinds:
                                    24 December 2011

                                    En wéér ben je me te snel af :ass

                                    #17877788
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      je wil dan verbinden met pijpjes binnenin??

                                      Willem

                                      #17877789
                                      BlueAstraG
                                        Lid sinds:
                                        24 December 2011

                                        Ja, dus de pijpjes binnenin lassen. Dus IETS een “vernauwing” voor IETS tegendruk? Gekke gedachte?

                                        #17877790
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          dat is een mooie optie opzich hoor..

                                          Scheelt ook weer met lassen, en ring lassen aan de buitenzijde ipv 2 met overschuif pijpjes, en geen lasnaden in de uitlaat

                                          Willem

                                          #17877791
                                          BlueAstraG
                                            Lid sinds:
                                            24 December 2011

                                            Juist, jij begrijpt me. Nu komen we ergens.

                                            En zou dit misschien NET dat beetje tegendruk kunnen geven wat het ‘m doet? In theorie?

                                            #17877792
                                            robert_corsa
                                              Lid sinds:
                                              16 May 2009

                                              Kat vervanger, mid demper vv met remus of sebring einddemper van latere generatie zou ook. Kunen. Dam heb je ok zat tegendruk. Kleinere diameter bij de kat zou ik nooit doen. Ding wordt al bloedheet, met een kleinere diameter wordt dat nog erger volgens mij. Voor je motor ook niet lekker volgens mij als die zijn gassen slechtkwijt kan. Vergelïjk het met een verstopte kat

                                              #17877793
                                              BlueAstraG
                                                Lid sinds:
                                                24 December 2011

                                                Hmm.. Ook erg interessant en zit ook wat in.

                                                Kat bovenlangs lassen en middendemper ondermaats ook een idee?

                                                #17877794
                                                robert_corsa
                                                  Lid sinds:
                                                  16 May 2009

                                                  Volgens wim is een single point niet op te voeren volgens mij. Hij kan toch niet meer inspuiten dan nu het geval is? Net als op een puch een70cc zetten met de orginele sproeier. Gaat ook niet. Kortom: wordt je blok er beter op zo?

                                                  #17877795
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    ja kan allemaal..

                                                    Ik zou toch voor de optie pijpjes binnein gaan, wel stak passende pijpjes uiteraard..

                                                    Levert evenveel of zelfs minder weerstand dan de kat, alleen wel een iets andere flow..

                                                    Willem

                                                    #17877796
                                                    BlueAstraG
                                                      Lid sinds:
                                                      24 December 2011

                                                      @robert_corsa wrote:

                                                      Kleinere diameter bij de kat zou ik nooit doen. Ding wordt al bloedheet, met een kleinere diameter wordt dat nog erger volgens mij. Voor je motor ook niet lekker volgens mij als die zijn gassen slechtkwijt kan. Vergelïjk het met een verstopte kat

                                                      En deze theorie Willem?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.