Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Katvervanger x16szr (bj2000)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2012 om 06:11 #17877772
uit eigen ervaring: of kat weg, maar dan een middendemper er tussen
of kat laten zitten (of sportkat) en middendemper weg.beste is: kat behouden, middendemper weg.
dit had ik met mijn z16se, compleet met groep a.
ook mee gereden met een 75pk 8v, die reed zonder kat, maar ik vond het geen succes. vanaf 3000 toeren was de puf eruit.24 maart 2012 om 08:53 #17877773Hmm.. Interessant Robert. Dus ook een x16szr. Nu wordt het dus spannend.
Ga het denk ik wel proberen en zal het moeten ondervinden. Lees meerdere verhalen namelijk.
Al laat ik m’n hele uitlaatlijn vanaf de kat tot einddemper aanpakken. En zowel de kat als de middendemper komt een pijp tussen en wordt netjes afgewerkt. Ik kies dus voor een pijp TUSSEN en niet OVERHEEN de kat en middendemper voor iets een vernauwing. Is er een kleine mate van tegendruk misschien?Thanks voor je bijdrage Robert.
24 maart 2012 om 09:17 #17877774Ik vind het wel interessant om dit alles te lezen. Er zitten toch stiekem tips en trucs tussen.
Ik had laatst Wim-v6 aan de lijn, dit bevestigd zijn verhaal nog maar eens. De ene auto reageert hier anders op dan de ander. En niet alleen afhankelijk van het blok wat erin hangt, maar hoe die ene betreffende auto hierop reageert.
En uit de verhalen die ik tot nog toe heb gehoord en gelezen, kan ik denk ik wel opmaken dat een gehele free-flow niet altijd goed valt en bij iets een vernauwing dat de kans groter wordt dat de auto hierop vooruit gaat. Al blijft het per auto afwachten.
Heel interesssant!
Lekker door blijven discussieren, meningen geven, theorieen delen en uiteraard ook praktijkervaring(en). Tips en trucs blijven welkom.
Mijn praktijkervaring komt er met een weekje of 3 bij te staan.
27 maart 2012 om 09:25 #17877775Wat vinden jullie van het idee om op de plekken waar de kat en middendemper zit, pijpen ondermaats te laten lassen? Dus dan worden de pijpen op die plekken dus een kleinere diameter, om toch een bepaalde mate van tegendruk te creeeren. Klopt dit theoretisch?
27 maart 2012 om 14:25 #17877776Alstublieft, een middendempervervanger voor 54,95
http://www.ebay.co.uk/itm/Sportex-Vauxhall-Astra-G-performance-exhaust-Race-Tube-/280432136415?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item414b0ed0df” onclick=”window.open(this.href);return false;
heb er zelf een komplete group n van onder mn astra en zeer tevreden :thumbup27 maart 2012 om 14:32 #17877777Ik heb al het materiaal al maar bedankt voor het meedenken man!
Mijn theorie, klinkt dit logisch?
27 maart 2012 om 19:07 #17877778Bump, kick omhoog, aandacht… weet ik het.
27 maart 2012 om 19:10 #17877779kleine diameter zou ik niet doen.
gewoon kat behouden, en middendemper er tussenuit. desnoods de middendemper en einddemper groep a formaat.
27 maart 2012 om 19:14 #17877780Kleine diameter niet doen zeg je… zou je dit willen onderbouwen? Een kleinere diameter zorgt toch voor tegendruk? Spreek uit wat je allemaal denkt.
27 maart 2012 om 20:00 #17877781Zou niet voor een kleinere dieameter als origineel gaan in ieder geval, maar zeker ook niet veel groter…
Zou er ook geen vernauwingen in proberen te maken, komt zeker niet ten gunste van het motorvermogen..
Willem
27 maart 2012 om 20:02 #17877782Waar moet de tegendruk dan vandaan komen Wim?
27 maart 2012 om 20:19 #17877783Normaal je dempers en Kat..
Die zijn verder niet verhauwd, maar hebben een bepaalde structuur..
Vernouwen kan wel, maar moet je proefgewijs of berekend doen, en niet zomaar een vernauwing erin zetten.
een te kleine doorlaat loopt uiteindelijk tot een te hete verbranding, met eventuele motorschade tot gevolg.
Willem
27 maart 2012 om 20:19 #17877784De enige vernauwingen die erin zullen komen zijn 2 stukjes pijp met iets een kleinere diameter. Zal dit voor enige tegendruk zorgen? Misschien net dat beetje wat nodig is? Maar zou het echt daadwerkelijk vermogensremmend zijn? Bedoel je in pk of nm?
27 maart 2012 om 20:21 #17877785Ja wel iets, maar niet heel veel..
27 maart 2012 om 20:23 #17877786Ok, Willem. Mijn antwoord kwam net later dan jouw antwoord.
Stel, je wilt zowel de katalysator als middendemper met pijpen vervangen. Wat zou jij doen? Ook rekening houdend met tegendruk? Ik heb wel een groep n einddemper die wat tegendruk moet geven maar is dat niet te weinig en te laat voor tegendruk?
27 maart 2012 om 20:24 #17877787En wéér ben je me te snel af :ass
27 maart 2012 om 20:25 #17877788je wil dan verbinden met pijpjes binnenin??
Willem
27 maart 2012 om 20:27 #17877789Ja, dus de pijpjes binnenin lassen. Dus IETS een “vernauwing” voor IETS tegendruk? Gekke gedachte?
27 maart 2012 om 20:29 #17877790dat is een mooie optie opzich hoor..
Scheelt ook weer met lassen, en ring lassen aan de buitenzijde ipv 2 met overschuif pijpjes, en geen lasnaden in de uitlaat
Willem
27 maart 2012 om 20:32 #17877791Juist, jij begrijpt me. Nu komen we ergens.
En zou dit misschien NET dat beetje tegendruk kunnen geven wat het ‘m doet? In theorie?
27 maart 2012 om 20:36 #17877792Kat vervanger, mid demper vv met remus of sebring einddemper van latere generatie zou ook. Kunen. Dam heb je ok zat tegendruk. Kleinere diameter bij de kat zou ik nooit doen. Ding wordt al bloedheet, met een kleinere diameter wordt dat nog erger volgens mij. Voor je motor ook niet lekker volgens mij als die zijn gassen slechtkwijt kan. Vergelïjk het met een verstopte kat
27 maart 2012 om 20:42 #17877793Hmm.. Ook erg interessant en zit ook wat in.
Kat bovenlangs lassen en middendemper ondermaats ook een idee?
27 maart 2012 om 20:51 #17877794Volgens wim is een single point niet op te voeren volgens mij. Hij kan toch niet meer inspuiten dan nu het geval is? Net als op een puch een70cc zetten met de orginele sproeier. Gaat ook niet. Kortom: wordt je blok er beter op zo?
27 maart 2012 om 20:52 #17877795ja kan allemaal..
Ik zou toch voor de optie pijpjes binnein gaan, wel stak passende pijpjes uiteraard..
Levert evenveel of zelfs minder weerstand dan de kat, alleen wel een iets andere flow..
Willem
27 maart 2012 om 20:55 #17877796@robert_corsa wrote:
Kleinere diameter bij de kat zou ik nooit doen. Ding wordt al bloedheet, met een kleinere diameter wordt dat nog erger volgens mij. Voor je motor ook niet lekker volgens mij als die zijn gassen slechtkwijt kan. Vergelïjk het met een verstopte kat
En deze theorie Willem?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.