Katvervanger icm standaard uitlaat

Forumindex Forums Modellen Corsa Katvervanger icm standaard uitlaat

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18300521
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Wat mij betreft is dit on topic, bas zoekt een nieuwe uitlaat en ik raad hem een groep N aan die kennelijk geen groep N is.

      Hier op het forum heeft groep N en groep A iig een vaste diameter.

      @ ivar, zon dergelijke heb ik zelf ook. Werkt prima en dempt nog wat.

      #18300522
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Oke dan:

        Gr. N uitlaat diameter is gelijk aan de homologatie diameter. Dus de diameter van het (straatlegaal) voor de consument beschikbaar voertuig.
        Als een auto verkocht wordt met een XXmm uitlaat diameter telt XXmm ook als de Gr. N diameter. (Heet ook niet voor niks “showroom class” ;) )

        Ivar & Basss27, wat jullie hier mee doen, moet jullie natuurlijk zelf weten. Maar het lijkt me fijn als ook de juiste termologie bekend is en gebruikt wordt, vooral als je in de toekomst evt in de motorsport terecht zou komen. Wordt wel gewaardeerd als de juiste termen gebruikt worden.

        #18300523
        basss27
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 February 2013

          @joop1970 wrote:

          Wat mij betreft is dit on topic, bas zoekt een nieuwe uitlaat en ik raad hem een groep N aan die kennelijk geen groep N is.

          Hier op het forum heeft groep N en groep A iig een vaste diameter.

          @ ivar, zon dergelijke heb ik zelf ook. Werkt prima en dempt nog wat.

          Nieuwe uitlaat hoeft voorlopig niet, ik laat voorlopig standaard midden en einddemper eronder. M’n vraag was alleen wat een kat vervanger doet icm een standaard uitlaat systeem. Geeft dat bijvoorbeeld wat meer snerp aan het geluid?

          Als het daarnaast een beetje ploft bij gas los vind ik het helemaal mooi. Het geluid mag wel ietsje meer maar het moet geen herriebak worden.

          Mocht een katvervanger geen verschil maken, laat ik de kat eronder en ga ik voor een middemdemper vervanger icm standaard einddemper.

          #18300524
          ivartje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2010

            is niet echt de bedoeling om in de motersport terecht te komen :thumbup maar ging ervanuit dat hij een katvervanger/sport/race kat zocht dus vandaar dat ik het plaats en op de website staat ook 200 cells race kat dus die termologie interesseert me niet zo want nogmaals zit niet in de motersport :thumb

            #18300525
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Kat verwijderen met een rechte pijp zal minder tegendruk aan je motor geven wat ten goede komt bij het vemogen… Niet veel maar wel iets.. En hij zal iets meer brullen maar niet erg veel

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.